کد خبر: 639200
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
مقامات کره شمالی روز جمعه اعلام کردند جهان باید منتظر بماند و «نوع جدیدی» از آزمایش هسته ای این کشور را مشاهده کند.

واحد مرکزی خبر: مقامات کره شمالی روز جمعه اعلام کردند جهان باید منتظر بماند و «نوع جدیدی» از آزمایش هسته ای این کشور را مشاهده کند.

پس از آنکه شورای امنیت سازمان ملل متحد، آزمایش اخیر موشکهای بالستیک را توسط پیونگ یانگ محکوم کرد، مقامات کره شمالی تهدید به انجام این آزمایش هسته ای را مطرح کردند.

بـه گـزارش خبرگـزاری رویترز از مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، «ری تونگ ایل» معاون فرستاده کره شمالی در سازمان ملل متحد طی سومین کنفرانس خبری این کشور در سازمان ملل متحد در این باره گفت: «جمهوری دموکراتیک خلق کره این موضوع را به وضوح اعلام می کند. ما قصد داریم نوع جدید از آزمایش هسته ای را انجام دهیم. اما من به شما توصیه می کنم تا منتظر باشید و مشاهده کنید این نوع جدید از آزمایش هسته ای چگونه خواهد بود.»

وی همچنین طی سخنان خود، آمریکا را به پیگیری سرسختانه تغییر رژیم در کره شمالی به واسطه نسبت دادن نقض حقوق بشر به مقامات ارشد این کشور متهم کرد.

معاون فرستاده کره شمالی در سازمان ملل متحد در ادامه اعلام کرد واشنگتن به واسطه بی توجهی به پیشنهاد های مطرح شده از سوی پیونگ یانگ و با هدف ادامه حضور نظامی در منطقه، مانع تلاش ها در راستای از بین بردن توانایی های هسته ای شبه جزیره کره می شود.

کره شمالی در تاریخ 26 ماه مارس دو فروند موشک بالستیک میان برد «رودونگ» را به سمت اهدافی در دریا شلیک کرد. این نخستین مورد شلیک موشک های میان برد توسط این کشور طی چهار سال گذشته محسوب می شود. برد این موشکها به گونه ای است که می تواند ژاپن را هدف قرار دهد.

بر اساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، پرتاب موشک های بالستیک ممنوع است. این ممنوعیت در واکنش به چندین مورد آزمایش هسته ای و شلیک موشک توسط کره شمالی اتخاذ شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار