کد خبر: 639132
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
یک کارشناس طب سنتی گفت: با مزاج شناسی می‌توان به خصوصیات فردی، جسمی و روانی افراد پی برد.مثلاً کسی که دارای همسر گرم مزاج است، باید در بدو ورود به منزل به وی یک لیوان شربت خنک یا هندوانه دهد.این کار موجب آرام شدن فرد سفراوی می‌شود.

سید جواد علوی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: گرمی و سردی پوست و لمس نشانه گرمی و سردی مجاز است. نرمی پوست نشان رطوبت و زبری و سختی پوست نشان خشکی مزاج است، البته به شرطی صحیحی است که لمس کننده خود معتدل باشد یا در قیاس با پوست معتدل راجع به مزاج لمس شونده قضاوت کند.

این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: زیادی خواب نشانه سردی و رطوبت است و کم خوابی نشانه گرمی یا خشکی مزاج است. همچنین قوت سرعت و کسوت افعال مربوط به سردی و اعصاب مربوط به گرمی است. معمولاً گرم مزاجان پُر حرف هستند و با سرعت بیشتری صحبت می‌کنند. درحالیکه سرد مزاجان خیلی آهسته آرام و شمرده صحبت می‌کنند و کم حرفند.

علوی اضافه کرد: قدرت یادگیری و حافظه در گرم مزاجان بهتر است و ثبات رأی دارند، افرادی که خشک مزاجان هستند، معمولاً ثبات رأی داشته و رطوبت بدن‌شان موجب انعطاف پذیری می‌شود. سردی مایه ترس و گرمی مایه شجاعت است. افرادی که داری مزاج گرم و خشک هستند معمولاً زود عصبانی شده و زود هم آرام می‌شوندف افراد پرجنبش و جوش و باهوش و پرحرف هستند، اگر کسی دارای همسر گرم مزاج سفراوی مزاج است در فصل تابستان مخصوصاً هنگامی که غذای گرم خورده باشد ممکن است وقتی که به خانه برمی‌گردد عصبانی باشد. باید مراقب باشیم که به شعله آتش او دامن نزنیم و بهترین کار این است که یک لیوان شربت خنک یا یک بشقاب هندوانه داده شود، این کار مانند آبی است که بر روی آتش می‌ریزند و موجب آرام شدن فرد سفراوی مزاج و کاهش عصبانیت فرد می‌شود.

این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: افرادی که دارای مزاج سرد و تر هستند، معمولاً چاق و پرچربی اند؛ پوست سفید و موهای کم پشت دارند، تشنه نمی‌شوند و دارای دهانی مرطوب هستند، خواب زیاد دارند و از گرمی‌ها و مانند شیرینی و ادویه لذت می‌برند و تمایل به مصرف سردی‌ها مانند ترشی از خود نشان نمی دهند. این افراد معمولاً کم انرژی و کند هستند، آرام و صبورند و کمتر عصبانی می‌شوند.

علوی خاطرنشان کرد: افرادی که دارای مزاج سرد و خشک هستند، لاغر اندامند؛ کم خواب و دارای بینی خشک هستند. به شیرینی و گرمی‌ها نسبت به سردی‌ها تمایل بیشتری نشان می‌دهند و بیشتر تمایل به هوای گرم دارند و فصل بهار برای آنان بهترین فصل است، از خصوصیات روانی این نوع مزاج می‌توان به دقت نظم دوراندیشی و محاسبه گری اشاره کرد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ازمابهتران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
0
0
صفراوی نه سفراوی!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار