کد خبر: 639062
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
از شروع عملیات جست‌وجو برای کشف اثری از بقایای بوئینگ 777 پرواز 370 مالزی تاکنون بسیاری از اشیاء معلق مشاهده شده در دریا چیزی جز زباله‌های دریایی نظیر تورهای ماهیگیری، اجسام شناور و یا درِ یخدان نبوده‌اند که این امر تمام امیدها را برای یافتن بقایای این هواپیما به یأس تبدیل کرده است.
ایسنا: در طول عملیات گسترده جست‌وجوی بقایای پرواز 370 مالزی، تاکنون تمامی اشیاء مشاهده شده از سوی هواپیماهای تجسس در بررسی‌های نزدیک، چیزی جز زباله‌های دریایی نبوده‌اند که تکرار این مساله نیرو‌های جست‌وجو را از ادامه‌ عملیات دلسرد کرده است. این مساله باعث شده تا بسیاری این عملیات تجسس را تنها تلف کردن وقت خدمه پرواز و کشتی‌ها برای یافتن زباله قلمداد می‌کنند. البته مشاهده این حجم زباله نیز به خودی خود از وضعیت وخیم دریاها و اقیانوس‌های جهان پرده برمی‌دارد به‌ طوری که «چارلز مور» یک طرفدار محیط زیست اهل لس‌آنجلس وضعیت اقیانوس‌ها را به یک ظرف سوپ پلاستیک تشبیه می‌کند که داخل آن نیز انباشته از تکه‌های بزرگتر زباله‌ است.



«اندی اسکات»، افسر نیروی هوایی نیوزیلند که در عملیات جست‌وجوی پرواز 370 مالزی حضور دارد، گفت که نیروهای وی روز شنبه تنها طی چهار ساعت جست‌وجو به 70 شیء معلق در اقیانوس هند برخوردند اما هیچ‌یک از این اشیاء به هواپیمای مفقود شده تعلق نداشتند. سه شیء مشکوک نیز که به نظر می‌رسیدند ارزش بررسی بیشتر را دارند چیزی جز تورماهی، در یخدان و یک شی قهوه‌ای و نارنجی نامشخص نبودند. همچنین دسته‌ای از قطعات نارنجی رنگ که از سوی هواپیمای استرالیایی در آب‌های اقیانوس تشخیص داده شدند مشخص شد چیزی جز تجهیزات ماهیگیری نبوده‌اند.



به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، از سوی دیگر و به دنبال ناکامی عملیات جست‌وجوی بقایای پرواز 370 مالزی، مقامات مالزیایی به تازگی جزییات جدیدی را از آخرین مکالمات میان برج مراقبت و خلبان این پرواز فاش کرده‌اند.

آنها اعلام کردند که آخرین مکالمه خلبان با برج مراقبت جمله «بسیارخوب، شب‌بخیر» نبوده، بلکه این مکالمه کمی رسمی‌تر و جمله «شب‌بخیر، پرواز 370 مالزی» بوده است.

وزارت حمل و نقل مالزی اعلام کرد: تحقیقات تخصصی برای اینکه مشخص شود خلبان این پیام را مخابره کرده یا کمک وی همچنان ادامه دارد. با این حال هنوز مشخص نیست چگونه مقامات مالزیایی تاکنون متوجه این تفاوت فاحش در پیام مخابره شده، نشده بودند.

بی‌بی‌سی نیز گزارش داد، آخرین تماس هواپیما با برج مراقبت در ساعت 1 و 19 دقیقه صبح به وقت مالزی صورت گرفت که بنابر داده‌های ماهواره‌ای پیش‌بینی می‌شود این هواپیما با هفت ساعت طی مسیر در نهایت با 239 سرنشین در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده باشد.

از سوی دیگر مقامات استرالیا امروز (سه‌شنبه) از اعزام یک فروند کشتی ردیاب جعبه‌های سیاه به منطقه‌ای در اقیانوس هند خبر دادند که گمان می‌رود هواپیمای بوئینگ خطوط هوایی مالزی در آن سقوط کرده باشد. پیش بینی می‌شود این کشتی طی سه روز آینده به منطقه‌ای که گمان می‌رود هواپیمای مالزیایی در آن سقوط کرده باشد، برسد و عملیات 30 روزه خود را در آنجا آغاز کند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار