کد خبر: 638963
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
پیکر حجت الاسلام علی خلیلی، شهید ناهی از منکر صبح سه شنبه با حضور جمع کثیری از مردم از مقابل مسجدالنبی نارمک تشییع شد.

جوان آنلاین: مراسم تشییع پیکر شهید علی خلیلی امروز سه شنبه پنجم فروردین ماه با حضور جمع کثیری از مردم مقابل مسجد‌النبی نارمک برگزار شد.

در این مراسم  احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و همچنین صادق محصولی حضور داشتند.

احمد توکلی درحاشیه این مراسم گفت: ریشه این دسته از حوادث ضعف فرهنگی است و ما بیش از اینکه به فکر اصلاح قانون باشیم باید به فکر فرهنگ مملکت باشیم. چنانچه مسئولین به آن حرفی که می زنند عمل کنند می توانند در دفاع از ارزش ها موثرتر باشند و با تقویت هنجارهای دینی و مضموم شمردن ناهنجاری های اخلاقی زمینه بروز این حوادث را کاهش دهند و یا به تعبیر دیگر این روایت اگر عدالت به وسیله حکومت برقرار شود معالم دینی نیز در جامعه برقرار خواهد شد.

در مراسم تشییع در دستان عده‌ای از حاضران در مقابل مسجد پلاکاردهایی با عنوان "علی‌ها زنده‌اند به فرمان ولی"، "از غفلت مسئولین قوه قضائیه اسفاده کنید و ناهی از منکر را شهید کنید!"، "خون تو فریاد سحر بوده وای از غفلت ما برادر"، "امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی ما است"، "مسولین ماده 8 قانون اساسی را مطالعه کنند" و "قاتل شهید خلیلی اعدام باید گردد" به چشم می‌خورد.

همچنین جمعی از شرکت کنندگان در مراسم در بیانیه ای از قوه قضائیه خواستار محاکمه مجدد عامل این حادثه شدند.

شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر شهید ناهی از منکر با در درست داشتن پلاکاردها و شعارهایی خواستار اقدام جدی قوه قضائیه در راستای قصاص ضارب شهید علی خلیلی و همچنین حمایت جدی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر شدند.

حجت‌الاسلام ابوترابی، نایب رئیس مجلس در حاشیه مراسم گفت: دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی باید از آمرین به معروف و ناهیان از منکر و جریان مردمی خواستار ارزش‌های اسلامی، حمایت جدی و قاطع داشته باشند.

شهید حجت الاسلام علی خلیلی طلبه جوانی بود که اوایل تابستان سال 90  به دلیل امر به معروف و نهی از منکر چند جوان شرور دچار مجروحیت از ناحیه شاهرگ شد و سرانجام عصر یکشنبه دیدار حق را لبیک گفت.

منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
امیرهادی بابایی
|
UNITED STATES
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
0
0
شهدا زنده اند ودر نزد پروردگار روزی میگیرند.لبیک یا حسین(ع).روحش شاد و یادش گرامی باد.فورا باید ضاربش توسط قوه قضاییه قصاص شود تا از تکرار این اعمال زشت جلوگیری شود.ضمنا آمران به معروف به حمایت بسیار بیشتری نیازمندند هم حمایت مادی(در اختیار داشتن وسایل لازم برای دفاع)و هم حمایت معنوی.یا اصلا نیرویی با اسم امر به معروف تشکیل شود تا سازماندهی شده مقابل تهاجم فرهنگی بایستند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
0
0
برای مادر شهید خلیلی..
به قربان تو مادر! چقدر مظلومی که دم نمی زنی و فریاد برنمی آوری!http://8behesht.org/?p=1980
علی خلیلی را غفلت ما شهید کرد…http://8behesht.org/?p=1983
رضا ایران نژاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
1
2
بسمه تعالی- سلام. اینگونه حوادث در کشور اسلامی ما خجالت اور و باعث تاسف است . بقول ایت الله سید احمد خاتمی تاسیس وزارت امربه معروف ونهی ازمنکر پیشکشتان!!!! حداقل قوه قضائییه کاری کند که خدارا خوش اید؟؟؟؟؟ خدای تبارک وتعالی روح این شهید سعید را با اهل بیت(ع) محشور فرمایدو مسئولین مارا از خواب غفلت بیدارنماید.انشاءالله.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
1
1
خداباعث وبانیشرولعنت کنه.ازبس که کاری به این بیحیاهانداشتن اینقدرپرروشدن که کسی جرات نمیکنه بگه بالای چشمتون ابروست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
1
0
آیه الله لاریجانی : معنی دیگر اینکه میفرمایید مهندسی فرهنگی فراتر از برخورد فیزیکی و قضایی است این است که قوه قضاییه عرضه برخورد با مفاسد را ندارد و این حرف هرچند که درست است ولی از زبان قوه قضاییه گفتن به معنی توپ را به زمین دیگران انداختن است .
به عرض میرساند هیچکس از قوه قضاییه توقع کار فرهنگی ندارد ولی از قوه قضاییه همه( قانون - ولایت فقیه - مردم - خداوند و...) انتظار دارند که با مجرمین و محکومین با سرعت و به شدت برخورد نماید . تا هم مجرمین به مجازات مناسب خود برسند و جرات تکرار مجازات راننمایند و زمینه ارتکاب جرم هم برای دیگران بقدری ناامن و پرهزینه و بازدارنده باشد که کسی جرات انجام اعمال مجرمانه را پیدا نکند .
با این برخورد های فعلی قوه قضاییه که بعنوان مثال با کودتا گران و فتنه گران 88 (که قصد براندازی نظام را داشته اند )آنگونه برخورد میکند که همه سران آن پس از 5 سال همچنان آزادانه میگردنند و حتی مناصب حکومتی را هم تحویلشان میدهند . و یا اینکه مفسدین اقتصادی (مثل مفسدین 3000 میلیارد تومانی ) هم که بعد از 4 سال هنوز محاکمه ومجازات نشده اند . مملکت روز به روز از مفسد و جنایات پر خواهد شد .
لذا با این وضعیت عملکرد قوه قضاییه ، اگر فرهنگ الهی هم توسط رسول خدا در این مملکت بطور کامل اجرا شود باز مجرمین براحتی بزرگترین جرمها و جنایات و مفاسد را انجام میدهند چون مطمئن هستند که کسی با ایشان برخورد نخواهد کرد و اگر هم برخورد شود در حد یک مجازات ناچیز و کم خواهد بود.
از طرفی دیگر مجرمین هم تشویق میشوند که به دنبال جرمهای کلان بروند چون در این قوه قضاییه با آفتابه دزدها فقط به شدت برخورد میشود و با مجرمین و مفسدین کلان برخوردی نمیشود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
0
1
آقای توکلی شما که سالها در مجلس بوده اید و مثلاً مدتها هم مسئول مرکز پژوهشهای مجلس بوده اید باید بهتر بدانید که هر کاری که در مملکت انجام میشود باید طبق قانون باشد و قانون هم توسط مجلس وضع میشود و پس از اینکه قانون وضع شد و برای اجرا به دو قوه دیگر ابلاغ شد باز مجلس باید برای حسن اجرای آن کاملاً نظارت داشته باشد .
لذا شما اگر پس از 35 سال به این رسیده اید که فرهنگ ضعیف است ( و کاملاً درست هم هست )باید در مجلس قوانین را یا اصلاح کنید و یا قوانینی را وضع نمایید و نظارت دقیق و کامل و غیر سیاسی هم بنمایید تا اینکه فرهنگ اسلامی را تقویت و در سراسر مملکت نهادینه و حاری و ساری نمایید.
لطفاً با کلی گویی مسئولیت را از دوش خود به دوش دیگران (نا مشخص) نیا ندازید .
شما در مجلس به جای سیاسی بازی وظیفه تقنین و نظارت بر اجرا را خوب انجام دهید همه چیز درست میشود.
مگر شما فرمایش حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری را قبول ندارید که مجلس در راس امور است؟؟؟؟
دادگاه الهی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۰
1
1
چه صر و صدایی راه انداخته اید!!! چه خبر از ستار بهشتی؟؟؟ و محاکمه ی قاتل او؟؟؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار