کد خبر: 638953
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
یکی از گردشگرانی که به همراه دوستان خود به سفر تفریحی در کویر شهداد رفته بود، روز دوم فروردین ماه در اثر انفجار مین درگذشت این اتفاق سه ماه پیش نیز برای یک گردشگر دیگر افتاده بود.
مهر: حمید هاشمی 32 ساله یکی از کوهنوردان با سابقه بود که در ایام نوروز امسال به همراه دوستان خود در یک سفر تفریحی به کویر شهداد در استان کرمان رفته بود اما اصابت خودروی آنها با یک مین در 75 کیلومتری شهداد و انفجار آن باعث فوت این گردشگر شد یکی دیگر از سرنشینان خودرو به نام محمدرضا آقاياري نیز از ناحیه کبد و ریه به شدت آسیب دیده و در اغماست.  محسن ضيا و حسام صالحي نیز زخمی شده اند.

برادر حمید هاشمی با تایید این مطلب گفت: صبح روز شنبه چرخ عقب خودروی برادرم و سه سرنشین دیگر روی مین رفت و بلافاصله منفجر شد پدر و برادر بزرگم به محل حادثه رفته اند تا پیگیر موضوع شوند و جنازه برادرم را تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: هنوز نمی دانیم چرا در کویر شهداد مین بوده با این حال این مین منفجر شده و برادرم نیز در همان لحظه انفجار فوت کرده است. از حال بقیه سرنشینان نیز خبری ندارم جز اینکه یکی دیگر از سرنشینان وضعیت بسیار وخیمی دارد.

حمید هاشمی 15 سال به حرفه کوهنوردی مشغول بوده و با یکی از آژانس های مسافرتی نیز در زمینه راهنمایی گردشگران همکاری می کرد.

پیش از این در روز 11 دی ماه سال گذشته انفجار مین در کویر لوت منجر به کشته شدن امیر طالبی گل از راهنمایان کویرنوردی و مدیر موسسه کاوشگران حیات وحش پارت شده بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
محمد
|
-
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۴
0
0
با سلام. اگر همان سال گذشته موضوع پیگیری شده بود امروز شاهد از دست رفتن عزیز دیگری نبودیم. به احتمال زیاد این مین ها مربوط به مانور های نظامی سال های گذشته بوده که کاملا جمع آوری و یا منهدم نشده بوده. امیدوارم مسئولین نظامی و سیاسی هر چه سریع تر موضوع را پیگیری نمایند و تا روشن شدن موضوع و پاک سازی منطقه در محل مورد نظر تابلوی هشدار دهنده نصب نمایند.
سلام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
0
0
قرار بود منطقه شهداد بعنوان یک منطقه توریستی ثبت جهانی بشه که با این اتفاق از لیست مناطق توریستی حذف شد. ما خواستار پیگیری مسولان و استانداری و فرمانداری و سازمان حفظ محیط زیست کرمان هستیم . بررسی شود که چرا این عده بدون مجوز و گرفتن تاییدیه نیروی انتظامی و محیط زیست به آن منطقه رفته اند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار