کد خبر: 638904
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
تناقض آشکار در سخنان و عمل رئیس جمهوری آمریکا
رئیس جمهوری آمریکا که هفته گذشته دستور تمدید قانون وضعیت اضطراری در قبال ایران را صادر کرده بود، در سخنانی متناقض با این اقدام نوروز را به ایرانیان تبریک گفت.

به گزارش نیویورک دیلی نیوز، "باراک اوباما" به رسم سالهای اخیر بار دیگر به مناسبت فرا رسیدن سال نو خورشیدی به مردم ایران پیام تبریک فرستاد. وی در این پیام ویدیویی که برای پخش به شبکه های تلویزیونی آمریکا ارسال شد در مورد آغازی جدید برای روابط بهتر ایران با دولت و مردم آمریکا بر پایه علایق مشترک و احترام متقابل ابراز امیدواری کرد.

اوباما در ادامه با اشاره به توافق اولیه بین ایران و کشورهای 1+5 در ژنو از موافقت طرفین برای محدود کردن فعالیتهای هسته ای ایران در ازای کاهش تحریمهای ضدایرانی خبر داد و گفت: ایالات متحده به همراه همپیمانان خود برخی از این تحریمها را لغو کرده است.

وی افزود: همانطور که پیشتر گفته ام، من در این مورد خیالپردازی نمی کنم، این کار دشوار خواهد بود، اما متعهد به دیپلماسی هستم، زیرا معتقدم این امر اساس یک راه حل عملی است.

در بخش دیگری از این سخنان آمده است: مقامات بلندپایه ایران از جمله رهبر این کشور گفته اند ایران به دنبال تولید سلاح هسته ای نیست. این یک شانس خوب برای دستیابی به یک توافق است در صورتی که ایران گامهای قابل قبول برای اطمینان دادن به جهان برداشته و نشان دهد برنامه هسته ای اش تنها کارکرد صلح آمیز دارد.

رئیس جمهوری آمریکا یادآور شد با این اقدام ایران می تواند به فناوری صلح آمیز هسته ای دست یافته و جامعه جهانی نیز می تواند از طریق دیپلماتیک یکی از بزرگترین چالشهای بین المللی در زمینه صلح و امنیت را حل کند.

این سخنان در حالی از سوی اوباما مطرح می شود که با وجود توافق هسته ای ایران و غرب در ماه نوامبر، آمریکا همچنان بر حفظ بخش اعظم تحریمهای ضدایرانی تاکید دارد. هفته گذشته نیز اوباما در نامه ای به کنگره اعلام کرد که با تمدید وضعیت اضطراری در قبال ایران، قانونی را که ۱۹ سال پیش در این زمینه وضع شده بود را برای یک سال دیگر اجرایی نگه می دارد.

وی مدعی شد از آنجا که برخی اقدامات و سیاستهای دولت ایران با منافع آمریکا در منطقه در تضاد است و برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا تهدیدی جدی به شمار می رود، وضعیت اضطراری در قبال ایران و تحریمهای جامع علیه این کشور ادامه خواهد یافت.


منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
پیشی کوچولو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۹
0
0
... صد رحمت به جمهوری خواهان هر سال تبریک میگی آخرشم حرف ... میزنی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار