کد خبر: 638848
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۹
«۹ دي» در محاق توقيف
هفته‌نامه «۹ دي» به مديرمسئولي «حميد رسايي» نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي از سوي هيئت نظارت بر مطبوعات توقيف شد.
به گزارش فارس، حكم توقيف اين هفته‌نامه كه هفته گذشته صادر شده، ديروز به مديرمسئول اين نشريه ابلاغ شد. همچنين پرونده اين هفته‌نامه، از سوي هيئت نظارت بر مطبوعات به دادگاه ويژه روحانيت ارسال شده است.

عليرضا معاف سردبير «9 دي» با تأييد خبر توقيف اين هفته‌نامه، به خبرنگار فارس گفت كه دليل عمده اين اقدام هيئت نظارت، انتشار مطالب انتقادي نسبت به سياست‌هاي هسته‌اي، فرهنگي و اقتصادي دولت يازدهم است.

وي يكي از اصلي‌ترين گزارش‌هاي انتقادي هفته‌نامه متبوعش را كه مورد اعتراض دولت قرار گرفت، موضوع «اخراج دانشمندان هسته‌اي از سازمان انرژي اتمي» عنوان كرد و گفت كه مستندات اين گزارش به دادگاه ارجاع خواهد شد. سردبير «9 دي» اظهار داشت: هفته گذشته خبر توقيف «9 دي» را از منابع غير‌رسمي شنيده بوديم، اما معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد دولت راستگويان و دبير هيئت نظارت آن را تكذيب كردند، اما امروز (ديروز)، نظر هيئت رسماً به مديرمسئول هفته‌نامه ابلاغ شد. معاف در پايان با استقبال از ارجاع پرونده اين هفته‌نامه به دادگاه متذكر شد: مسئولان 9 دي مستندات خود در خصوص گزارش‌هاي منتشره در اين نشريه را در دادگاه ارائه خواهند داد.

9 دي دومين رسانه منتقد دولت به حساب مي‌آيد كه پس از هفته نامه « يالثارات الحسين » با رأي هيئت نظارت بر مطبوعات به محاق توقيف رفت. عدم تحمل رسانه‌هاي منتقد و مخالف در حالي در دولت يازدهم وارد فاز عملياتي شده كه دكتر روحاني از ابتداي شكل‌گيري دولتش تا كنون در مناسبت‌هاي مختلف بر آزادي نقد تأكيد كرده است.

داس نوروزي دولت‌ تدبير و اميد در حالي دومين رسانه منتقد دولت را درو كرد كه اين توقيف‌ها به روزهاي پاياني سال و آغاز تعطيلات نوروزي مطبوعات موكول شد تا فرصت هر گونه نقد و اظهار نظر از اين اقدام گرفته شود. برخي اخبار تأييد نشده حاكي از آن است كه سايت خبري تحليلي «جهان نيوز» نيز در صف توقيف قرار گرفته است.

غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
اورمیاااا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۲
1
0
55درصدمردم پشت روحانی هستن این یعنی مردم نیزازاین هفته نامه هاخوششان نمیاد
پس روحانی مچکریممممممممممم
ایشالانوبت بعدی کیهان وجوان باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۱
0
0
بایدخودش هم زودترازاین جا بروردچون خرابکاری احمدی نژادشریک است
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
0
1
جناب اقای روحانی ... شما که می گفتی من داس ندارم و کلید با خود اورده ام پس کجا شد ان کلید ایا کلید را گم کرده اید که داس را برداشته اید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار