کد خبر: 637902
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱
قتل یک مقام امنیتی، کشف 37 هزار بطری مشروبات الکلی، ضرب و شتم یک خبرنگار، کشته و زخمی شدن 9 غیرنظامی و کشته و زخمی شدن 22 شبه‎نظامی طالبان از رویدادهای مهم امنیتی 24 ساعت اخیر در افغانستان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «حضرت خان خاکسار»، فرماندار منطقه «رودات» ولایت «ننگرهار» در شرق افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که مدیر امنیت منطقه رودات این ولایت توسط افراد مسلح ناشناس همراه با 2 محافظش کشته شد.

به گفته خاکسار، این افراد زمانی  کشته شدند که از محل کار به طرف منزل خود در حرکت بودند که هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفتند.

ولایت ننگرهار یکی از ولایات ناامن در شرق افغانستان است که کارمندان دولتی در آن از سوی طالبان مورد حمله قرار می‎گیرند.

کشف 37600 بطری مشروبات الکلی در شمال افغانستان

«نظام‌الدین نظام»، مدیر مبارزه با مواد مخدر ولایت «بغلان» در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که نیروهای امنیتی افغان37 هزار 600 بطری مشروبات الکلی را که در 2 کانتینر جاسازی شده بود، در این ولایت کشف کردند.

به گفته نظام، به اتهام انتقال این مقدار مشروبات الکلی 2 نفر بازداشت شدند.

کشته و زخمی شدن 22 شبه‎نظامی طالبان در غرب افغانستان

«محمد حنیف رضایی»، معاون سخنگوی ارتش ملی ولایت «فراه» در غرب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت: در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در منطقه «بکواه» این ولایت 10 شبه‎نظامی طالبان کشته و دوازده نفر آنان زخمی شدند.

به گفته رضایی، در این درگیری 3 پلیس افغان نیز زخمی شدند.

ضرب و شتم یک خبرنگار در شمال افغانستان

«نورآغا شریفی» یکی از فعالان رسانه در ولایت «بلخ» در شمال افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که شب گذشته افراد مسلح ناشناس «مختار وفایی» یکی از خبرنگاران آزاد در شهر مزار شریف را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در همین حال اداره حمایت از رسانه‎های آزاد افغانستان «نی» با تأیید این رویداد گفت: حمله به جان خبرنگاران در سال جاری نسبت به سال‎های گذشته افزایش یافته است.

کشته و زخمی شدن 9 غیرنظامی در غرب افغانستان

«عبدالحمید نور»، فرماندار منطقه «شیندند» ولایت «هرات» در گفت‎وگو با رسانه اظهار داشت که بر اثر حمله موشکی شبه‎نظامیان طالبان به منزل «حاجی امان الله» رئیس پیشین شورای مردمی شیندند پنج نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

کشته‌شدن 3 نفر از فعالان واکسیناسیون فلج اطفال در جنوب افغانستان

«عمرزواک»، سخنگوی والی «هلمند» در جنوب افغانستان در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت که بر اثر انفجار مین کنار جاده‎ای در منطقه «سنگین» این ولایت 3 نفر از فعالان روند واکسیناسیون فلج اطفال در این منطقه کشته شدند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار