کد خبر: 637868
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
نماینده مردم تاکستان در مجلس عنوان کرد
نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی برای انتقال پایتخت به این استان اتفاق نظر دارند و در این زمینه صحبت‌هایی با برخی از نمایندگان و اعضای دولت انجام شده است.

رحمانی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار «جوان» در قزوین اظهار کرد: اگر بحث انتقال پایتخت قطعی شود؛ قزوین یکی از گزینه‌های مطلوب در این بخش به شمار آمده و با توجه به عقبه‌ای که دارد، نمره بالایی را در این زمینه کسب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کلیات طرح انتقال پایتخت تصویب شده است، افزود: البته تا آیین‌نامه اجرایی این طرح توسط دولت نوشته شود و ابزارهای لازم برای اجرای آن فراهم آید، مدت زمان زیادی را می‌طلبد.

عضو کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر این طرح در بسیاری از کشورها اجرایی شده که به عنوان مثال می‌توان به کشور ترکیه اشاره کرد که دو شهر ترکیه و آنکارا پایتخت هستند؛ همچنین در آمریکا نیز شهرهای واشنگتن و نیویورک پایتخت سیاسی و اقتصادی را بر عهده ‌دارند.

رحمانی با اذعان به اینکه تهران دیگر کشش برخی از امور را ندارد، بیان کرد: در تهران مشکلات زیادی از قبیل آلودگی هوا، تردد خودروها، تراکم جمعیت و بسیاری از مشکلات دیگر وجود دارد که باید فکری اساسی برای این مشکلات شود زیرا در صورت بی‌تفاوتی به این مشکلات شاهد خسارت‌های جبران‌ناپذیری خواهیم شد.

این مسئول اجرای طرح انتقال پایتخت را زمان‌بر خواند و گفت: باید تمام جوانب سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی این طرح مورد ارزیابی قرار گیرد و این طرح از جمله طرح‌های سنگین و بزرگی به شمار می‌آید که تا به مرحله عملیاتی برسد، نیازمند زمان است.

رحمانی با اشاره به توانمندی‌های استان قزوین برای انتقال پایتخت به آن اظهار کرد: یکی از گزینه‌های مطرح برای انتقال پایتخت قزوین است که به حق با توجه به شریان‌های ارتباطی، دشت‌های پهناور در اطراف آن و بسترهای مناسب در استان می‌تواند از گزینه‌های مناسب انتقال پایتخت باشد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نمایندگان استان برای انتقال پایتخت به قزوین اتفاق نظر دارند، افزود: در این بخش صحبت‌هایی با دوستان نماینده و برخی از اعضای دولت شده و پیشنهادهایی نیز داده شده است که البته باید این موارد با تشکیل کارگروه‌هایی مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.
پایان پیام
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر