کد خبر: 637797
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۳

در حالي كه به نظر مي‌رسد با پايان يافتن سال 92 گام نخست هدفمندي‌ يارانه‌ها نيز به تاريخ خواهد پيوست هنوز بحث‌ها و اظهارنظرها درباره گروهي كه در طول اين سه سال و اندي يارانه گرفته‌اند، ادامه دارد.

به گزارش ايسنا، در اين بين بودند افرادي كه با توجه به نداشتن نياز يا اهداف ديگر از ثبت‌نام براي دريافت يارانه نقدي خودداري كردند اما نگاهي ديگربار به اقشاري كه در طول چند ساله گذشته يارانه دريافت كرده‌اند نشان مي‌دهد دولت نه تنها به تمام زندگان در ايران يارانه داده كه حتي در طول چند سال گذشته 500 هزار از مردگان نيز يارانه گرفته‌اند. خبري كه رئيس كميسيون تجارت اتاق تهران داده و اعلام كرده دولت در طول اين سال‌ها به حساب 500 هزار نفر از مردگان نيز يارانه ريخته است. مبلغي كه جمع آن نشان مي‌دهد در طول 40 ماه گذشته دولت 900 ميليارد تومان به حساب مردگان واريز كرده است. مبلغي كه مي‌توانست در صورت نگاهي دقيق‌تر و حذف اين گروه‌ها به اموري ديگر اختصاص يابد البته در كنار اين موضوع يك شائبه ديگر نيز مطرح مي‌شود كه وقتي گروه‌هاي مختلفي از مردم وجود دارند كه از همان ابتدا در زمينه دريافت يارانه نقدي ثبت نام نكرده بودند، آيا رقم افرادي كه به صورت مجهول‌الهويه يارانه مي‌گيرند تا همين 500 هزار نفر باقي مي‌مانند يا به بيش از آنها مي‌رسد.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
0
0
اولاً اینکه رئيس كميسيون تجارت اتاق تهران که این خبر را میدهد چه کاره است و از کجا به آمار و اطلاعات دسترسی دارد که راست گفته باشد؟
دوماً اگر آمار ایشان درست است چرا این افراد( 500 هزار مرده یارانه بگیر) از لیست حذف نمیشوند؟
سوماً برای اینکه مقاصد سیاسی خود را پیگیری کنید به هر ... متمسک نشوید.
میگفتید که یارانه نقدی گدا پروری است لطفاً بگویید که دادن سبد کالا غیر از گدا پروری و ...مردم و تحقیر آنان چه تعریف دیگری دارد؟
متاسفانه با طرح جدید دولت تدبیر و عقلانیت که قرار است کسانی که محتاج ونیازمند هستند باید فرمهای دریافت یارانه را پر کنند و اگر پس از راستی آزمایی هم معلوم شود راست نگفته اند مجازات سنگینی را متحمل شوند . قرار است مردمی که در صفهای دریافت سبد کالا عملاً تحقیر شدند و در دنیا به فقرایی که برای قدری آذوقه مدتها در صفها زیر برف وباران میمانند و ... معرفی شدند . باید بیایند و کتباً هم اعلام کنند که فقیر و مستحق و نیازمند یک سبد کالا هستند.
این است حفظ کرامت و احترام گذاشتن به ملتی که در دنیا و حتی در طول تاریخ سرآمد ملتها ست و دولتمردان هر آنجه که دارند از صدقه سری این ملت است؟
شهروند
|
-
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
0
0
مگر بیمه عمر فوتیهای 5 سال قبل را نگرفتند نخوردند اینهم مثل اون پروند بیمه هنوز بلاتکلیف
حقگو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۲
0
0
بسم الله مگر درکشور ما همه افراد دارای کد ملی نمیباشند ؟ ایا افرادی هستند که بیش از یک کد ملی ویا بیشتر دارا میباشند؟ ایا شناسنامه افراد فوتی ابطال نمیشود.؟ ویا به سازمانهای مرتبط اطلاع داده نمبشود؟ آیا افراد فوتی دربیابان ها دفن میشوند؟وکسی از محل دفن انها اطلاعی ندارد. مگر سرشماری کشور به روز نیست ؟چقدر آمارها در کشور دارای اشکال است . در همین مورد سبد کالا خانوارهایی بوده اند که بیش از یک سبد کالا گرفته اند ! مثلا سرپرست خانواده سبد کالا گرفته و فرزند ان خانواده هم جداگانه گرفته اند وکسانی هم بوده اند که سبد به انها تعلق نگرفته است امید است که دراینده این مسائال اصلا ح شود . یا حق
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار