کد خبر: 637692
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
ادعای جدید رسانه‌های بیگانه/
هنوز یک هفته از انتشار ادعای رسانه های خارجی مبنی بر توقیف کشتی حامل راکت های ایران برای غزه نگذشته که به نظر می رسد این رسانه ها در حال طراحی سناریویی جدید علیه جمهوری اسلامی ایران می باشند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، با وجود گذشت چهار روز از ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مالزی در مسیر پکن، اما هنوز تاکنون هیچ اثری از این هواپیما یافت نشده است و به همین دلیل گزینه های مختلفی درباره سرنوشت آن مطرح می شود.

این هواپیما از نوع بوئینگ 200-777 ای آر حامل 239 نفر شامل مسافران و کادر پرواز بود.

هواپیمادر ابتدای صبح روز شنبه، یک ساعت پس از آغاز پرواز در ارتفاع 35 هزار پا (10 هزار و 670 متری) از سطح زمین ناپدید شد و تاکنون از سرنوشت آن خبری در دست نیست.

در همین رابطه رسانه های خارجی و مطبوعات اروپایی از جمله "فایننشال تایمز" و "دیلی تلگراف" با انتشارگزارش هایی مدعی شدند که بلیط دو مسافر هواپیمای مفقود شده خطوط هوایی مالزی که با گذرنامه‌های دزدی در حال سفر بودند٬ توسط یک ایرانی تهیه شده است.

بر همین اساس شبکه خبری بی.بی.سی فارسی، گزارشی را پخش کرد که در آن ادعا شده بود دو نفر از مسافران هواپیمای ناپدیدشده مالزی ایرانی بوده اند.

بی.بی.سی در این گزارش، با یک ایرانی مقیم مالزی به نام "علی" مصاحبه کرده که این شخص با معرفی خود به عنوان "دوست یکی از این دو مسافر" مدعی است که آنها می‌خواستند با استفاده از پاسپورت هایی که متعلق به آنان نبوده، خود را به اروپا برسانند.

این شخص که خود را یک ایرانی مقیم مالزی معرفی کرده، همچنین مدعی شد که "یکی از این دو نفر پاسپورت ایتالیایی داشته و دیگری با پاسپورت اتریشی سوار هواپیما شده است".

در همین رابطه "رونالد نوبل" رییس اینترپل در بیانیه‌ای اعلام کرده که هنوز برای اینکه بین موضوع گذرنامه‌های دزدی ایتالیایی و اتریشی دو مسافر هواپیما و ناپدید شدن آن رابطه مستقیمی در نظر گرفته شود، زود است.

با اینکه هنوز هیچ سند و مدرک کافی برای اثبات این ادعاهای مطرح شده توسط رسانه های غربی وجود ندارد، اما معلوم نیست هدف این رسانه ها از انتشار این خبر و فقط به صرف گفته های یک شخص ایرانی که خود را دوست آنها معرفی کرده است چیست؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار