کد خبر: 637299
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵
مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: با توجه به قوانین موجود در مناطق آزاد هر كشوری می‌تواند تولیدات خود را روانه مناطق كند و درخصوص ورود خودرو‌های آمریكایی باید گفت كه هیچ منعی وجود ندارد.

روزنامه آرمان: مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت: با توجه به قوانین موجود در مناطق آزاد هر كشوری می‌تواند تولیدات خود را روانه مناطق كند و درخصوص ورود خودرو‌های آمریكایی باید گفت كه هیچ منعی وجود ندارد.


محسن خادم عرب‌باغی تصریح كرد: هم‌اكنون علاوه بر خودروهای آمریكایی از كشورهای كره، ژاپن و چین نیز خودرو به منطقه آزاد ارس وارد می‌شود و البته در این میان تعداد خودروهای وارداتی كشور چین محدود است چراكه اصل براین است تولیدات با كیفیت روانه بازار منطقه آزاد ارس شود.

وی در ادامه به میزان صادرات منطقه آزاد ارس اشاره كرد و در این خصوص گفت: در طول یازده ماه اخیر بالغ بر 106میلیون دلار صادرات داشته‌ایم كه این آمار نسبت به سال گذشته 30درصد رشد داشته است.

وی همچنین به نحوه همكاری با دیگر كشورها اشاره و اذعان کرد: اكنون با كشورهای آذربایجان، ارمنستان به‌طور مستقیم و با كشور گرجستان و تركیه به‌طور غیرمستقیم همكاری تجاری داریم و همچنین درصورتی كه پل مشترك با كشور آذربایجان احداث شود به‌طور حتم شهرک مشترک راه‌اندازی و حتماً میزان همكاری با این كشور افزایش خواهد یافت و البته این نیازمند مذاكرات وزارت امورخارجه با دولت آذربایجان است.

وی درخصوص وسعت منطقه آزاد ارس نیز گفت: هم‌اكنون 51 هزار هكتار وسعت منطقه آزاد ارس است اما با توجه به شرایط تصمیم داریم تا در این زمینه وسعت را افزایش دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار