کد خبر: 637296
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸
دو پسر بیکار که برای پولدار شدن از مسافران مترو زورگیری می کردند، پس از آخرین سرقت خود دستگیر شدند.

خبرگزاری مهر: دو پسر بیکار که برای پولدار شدن از مسافران مترو زورگیری می کردند، پس از آخرین سرقت خود دستگیر شدند.

ساعت 17 و 30 دقیقه 10 بهمن امسال مأموران کلانتری 124 قلهک هنگام گشت زنی در خیابان دولت ، نبش خیابان کشانی در نزدیکی ایستگاه مترو به دو جوان مشکوک شده و در بازرسی از آنها یک عدد شوکر برقی کشف کردند .

همزمان با دستگیری این دو جوان و کشف شوکر از آنها ، جوان دانشجویی به واحد گشت کلانتری مراجعه و عنوان کرد :این دو جوان ، دقایقی پیش با تهدید شوکر اقدام به زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراه و وجه نقد همراهم کردند .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری" و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 27تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با آغاز رسیدگی به پرونده ، متهمان امیر 19 ساله و حسین 19 ساله با اعتراف صریح به زورگیری از شاکی پرونده ، در اظهارات خود عنوان کردند : در اطراف ایستگاه های مترو به ویژه ایستگاه های مترو قلهک و میردادماد اقدام به زورگیری کرده و پس از انجام سرقت نیز بلافاصله خود را به ایستگاه مترو رسانده و با قطار از محل سرقت دور می شدیم .

"حسین . س" در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : یک روز امیر به من گفت که راه خوبی برای پول درآوردن می شناسد و آنهم زورگیری است ! من نیز که همانند امیر بیکار بودم ، پیشنهاد او را برای زورگیری قبول کردم . چون وسیله نقلیه ای برای سرقت نداشتیم ، تصمیم گرفتیم تا سرقت های خود را در اطراف ایستگاه های مترو به ویژه در مناطق شمال شهر تهران انجام دهیم تا بتوانیم بلافاصله پس از سرقت ، با قطار از محل دور شویم . روز دستگیری نیز ، پس از سرقت قصد رفتن به داخل ایستگاه مترو را داشتیم که مأموران به ما مشکوک شده و هر دو نفر ما را دستگیر کردند.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی ، معاون مبارزه با سرقت های خاص  پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان و اعتراف صریح متهمان به زورگیری از شهروندان در محدوده ایستگاه های مترو به ویژه در مناطق شمال شهر تهران ، از تمام مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار