کد خبر: 637280
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸
رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا گفت: اگر اين نمايش ها در چارچوب عرف عمومي کشور و با توجه به شرايط عفاف و حجاب در جامعه باشد، موجب پويايي و نشاط شده و در اين حالت، پليس بعنوان تامين کننده امنيت در کنار برپاکنندگان قرار مي گيرد.

خبرگزاری مهر: سرهنگ محمدمسعود زاهديان با اشاره به برگزاري سومين جشنواره مد و لباس فجر، اين اقدام را گامي ارزنده در راستاي ترويج الگوي ايراني- اسلامي دانست و اظهار داشت: بايد از ظرفيت هاي جشنواره هايي با اين عنوان استفاده کرده و پوششي مناسب براي زنان ايراني ارائه دهيم.

وي با بيان اينکه متاسفانه در مقطعي از زمان اين امر، مغفول ماند، اما با تشکيل بنياد ملي مد و لباس در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بستر خوبي براي تهيه لباس هايي همسو با ذائقه ايراني، فراهم شده است، گفت: با توجه به اينکه پليس نيز عضو کارگروه مد و لباس است، ملاک ما در سياستگذاري ها توجه به پوشش ايراني و اسلامي است، اما متاسفانه با وجود اقدامات صورت گرفته در اين زمينه، سطح فعاليت ها متناسب با نياز جامعه نيست.

رئيس پليس امنيت اخلاقي  افزود: هنرمندان ايراني که داراي نبوغ و خلاقيت هستند بايد به طراحي و توليداتي بپردازند که قابليت معرفي در سطح بين المللي به عنوان يک مدل، را داشته باشد و در عين حال در چارچوب قوانين و مقررات ايران اسلامي قرار بگيرد.

وی در خصوص برگزاري اجراي زنده نمايش لباس و نظر پليس در اين زمينه، تصريح کرد: ملاک هاي برپايي اينگونه مراسم ها بايد مورد بررسي قرار بگيرد، اگر اين نمايش ها در چارچوب عرف عمومي کشور و با توجه به شرايط عفاف و حجاب در جامعه باشد، موجب پويايي و نشاط شده و در اين حالت، پليس بعنوان تامين کننده امنيت در کنار برپاکنندگان قرار مي گيرد.

زاهديان تاکيد کرد: البته اين امر بايد در کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مورد بررسي قرار گيرد، تا در صورت احساس ضرورت اجراي فشن شوهاي اسلامي، در چارچوب قوانين ومقررات، ساماندهي و پيگيري شوند.

رئيس پليس امنيت اخلاقي ن در ادامه به مورد تاييد بودن لباس هايي که کد شيما (شناسه يکپارچه سازي مد و لباس) دريافت مي کنند، اشاره کرد و گفت: لباس هايي که در وزارت ارشاد ثبت شده و مجوز مي گيرند، کد شيما دريافت مي کنند، اين کد در واقع نشان استاندارد البسه است.

وي ادامه داد: البته به دليل فرآيند سنتي توليد لباس، هنوز تمام واحدهاي توليدي، اين کد را دريافت نکرده اند اما ما پيشنهاد مي کنيم، توليدکنندگان سنتي نيز براي اخذ اين کد، همکاري کنند.

زاهديان به مذاکرات اخيري که پليس با مسئولان وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامي داشته است، اشاره کرد و گفت: در اين مذاکرات سعي کرديم بسياري از موانع برداشته و روند اخذ کد شيما تسهيل شود؛ شيما به منزله بارکدي براي لباسهاي توليدي در ايران است.

وي اين بارکد را مخصوص شناسايي البسه فروشگاهها و نه لباس بر تن افراد، دانست و گفت: وقتي پليس براي بررسي لباسها، به مراکز خريد مراجعه مي کند، با مدنظر قرار دادن کد شيما مي تواند موارد قاچاق را سريع تر و راحت تر، کنترل کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار