کد خبر: 637102
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶
سخنراني‌اي كه به بازداشت منجر شد. اين عاقبت سعيد رضوي فقيه بود ...
جعفر تكبيري
 سخنراني‌اي كه به بازداشت منجر شد. اين عاقبت سعيد رضوي فقيه بود كه اخيراً در همايش فصلي اصلاح‌طلبان در همدان سخناني ساختار شكنانه به زبان آورد كه واكنش‌هاي فراواني در داخل اجتماع داشته است. سخناني بي‌سابقه كه تاكنون هيچ يك از اصلاح‌طلبان داخلي حاضر به گفتن آن نشده‌اند و تنها از اپوزيسيون خارج كشور امكان شنيدن آنها وجود داشت. اين در حالي بود كه پيشتر رضوي فقيه در جريان جنجال هاشم آغاجري كه اصول لاينفك اسلامي را نشانه رفته بود، به صورت تمام قد در مقام دفاع از وي برآمده بود و سخنان فراواني در حمايت از اين فرد، به زبان آورد؛ ماجرايي كه باعث شد وي پيش از اين غائله نيز بازداشت  شود و مورد بازجويي قرار بگيرد. حال بار ديگر رضوي فقيه در عصر اعتدال و با استفاده از مصونيت اين دوران بار ديگر زبان گشوده و اركان مهم جمهوري اسلامي را مورد حمله قرار داده تا اين سؤال را در اذهان به وجود بياورد كه تفاوت ميان اعتدال و اصلاحات در چيست؟
  
  رضوي فقيه چه گفت؟
اما اين بار رضوي فقيه كه حالا تجربه تحصيل در فرنگ را نيز دارد، سخناني تندتر به زبان آورده كه مرور بخشي از اين سخنان مي‌تواند روشنگر بخشي از استراتژي طيف تندرو اصلاح‌طلب براي استحاله نظام باشد؛ استحاله‌اي كه اركان مهم نظام جمهوري اسلامي را مورد هدف قرار داده است.
رضوي فقيه در بخشي از سخنان خود  با حمله به شوراي نگهبان به عنوان يكي از اركان اصلي نظام جمهوري اسلامي عنوان كرده كه «۱۲ نفر آدمي كه كمتر از من و شما راجع به مصلحت خودشان نمي‌توانند تصميم گرفته و مصلحت زندگي خودشان را بفهمند، چه طور در مورد منفعت و مصلحت ۷۰ ميليون جمعيت تصميم گرفتند.»
اين عنصر تندرو اصلاح‌طلب همچنين در توهيني آشكار به مجلس گفت: «مجلس هفتم خانه نمايندگان ملت نبود، خانه نمايندگان حكومت بود، مجلس‌هاي بعدي هم اين طور است.»
   
  اصلاح‌طلبان در سكوت
اما اين توهين‌هاي آشكار رضوي فقيه به اركان مهم جمهوري اسلامي در حالي است كه اصلاح‌طلبان به عنوان جرياني كه رضوي فقيه مدعي عضويت در آن است، در مقابل اين توهين‌هاي آشكار وي سكوت كرده‌اند و در حالي كه رسانه‌هاي اصولگرا اين چندروز سر خط مهم‌ترين اخبار خود را به گفته‌هاي اين فرد اختصاص داده‌اند، مطبوعات اصلاح‌طلب كوشيده‌اند با سكوت در برابر اين جريان، آن را در مارپيچ سكوت افكار عمومي قرار دهند و از اين گردنه به سلامت بگذرند. اين موضوع فقط مختص رسانه‌هاي اصلاح‌طلب نبود و چهره‌هاي شاخص اين جريان نيز در اين سكوت سهيم شده‌اند.
    
 تلاش‌هاي بي‌فايده براي واكنش اصلاح‌طلبان
اين سكوت چهره‌هاي شاخص اصلاح‌طلب در برابر توهين‌هاي آشكار رضوي فقيه در حالي است كه تلاش‌هاي خبرنگار روزنامه جوان براي تماس با چهره‌هاي اصلاح‌طلب و بازتاب نظرات آنان در باره اين ماجرا بي‌سرانجام باقي ماند و چهره‌هاي مختلف اصلاح‌طلب با بهانه‌ها‌ي مختلفي حاضر به پاسخگويي به سؤالات خبرنگار روزنامه جوان نشدند. ‌ مسعود پزشكيان، محمدرضا تابش و علي مطهري از جمله چهره‌هاي اصلاح‌طلب بودند كه حاضر به مصاحبه با روزنامه جوان در اين خصوص نشدند و همچنين محمدرضا خباز از ديگر چهره‌هاي اصلاح‌طلب نيز به خبرنگار ما گفت كه مدت‌ها است نه از اصلاح‌طلبان خبري دارم و نه از سخنان رضوي فقيه.
اما شايد در ميان چهره‌هاي اصلاح‌طلب بهترين واكنش مربوط به داريوش قنبري، نماينده پيشين استان ايلام در مجلس شوراي اسلامي بود كه عنوان كرد اگرچه من از محتواي سخنان آقاي رضوي فقيه مطلع نيستم اما هر‌گونه سخني كه خارج از چارچوب نظام باشد، محكوم است و قطعاً جزو اصلاح‌طلبان محسوب نمي‌شود. 
مصطفي كواكبيان، دبير‌كل حزب مردمسالاري از احزاب اصلاح‌طلب نيز با اظهار بي‌اطلاعي از محتواي سخنان رضوي فقيه، موضع خود را همان موضع دبير استاني اين حزب در استان همدان دانست.
 اشاره آقاي كواكبيان به گفته‌هاي جواد گياه‌شناس، دبير استاني اين حزب است كه عنوان كرده «ضمن اعلام حمايت صريح و قاطع خويش از اركان نظام جمهوري اسلامي ايران به ويژه جايگاه والا و شايسته مقام معظم رهبري، روحانيت معزز و اركان اساسي جمهوري اسلامي ايران به خصوص نقش اساسي مجلس شوراي اسلامي به منظور جلوگيري از هرگونه كشمكش و تلاش براي امتداد آرامش در فضاي فعلي كشور متن پيش‌نويس بيانيه را امشب به رأي مي‌گذارد و در آينده نزديك آن را منتشر خواهد كرد.»
گياه شناس همچنين اظهار كرده بود كه «صريحاً اعلام مي‌كنيم پايبندي به اصول، اركان و نظام مقدس جمهوري اسلامي مشي اصلاح‌طلبان استان همدان است و هرگونه افراط‌گري را به دليل آنكه مي‌تواند منافع جمهوري اسلامي ايران را از بين ببرد شديداً محكوم مي‌كنيم.»
   
تلاش حلقه كيان براي تقابل با ولايت فقيه
اما در همين ارتباط حجت الاسلام احمد سالك از اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه جوان پيرامون سخنان اخير سعيد رضوي فقيه در همدان و حمله به اركان جمهوري اسلامي، عنوان كرد:‌35 سال از پيروزي انقلاب مي‌گذرد و در اين مدت دشمنان كشور با بستر سازي، صدها توطئه عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي انجام دادند كه بيشترين آنها در حوزه دين و سياست بوده است.  اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس به انتشار هزاران مقاله در باب سكولاريسم و جدايي دين از سياست در ايران اشاره كرد و افزود: بخش مهمي از زمينه‌سازي درباره ترويج سكولاريسم در ايران توسط وابستگان به حلقه كيان بود كه امروز در كشورهاي مختلف عليه جمهوري اسلامي اقدام مي‌كنند و نوع تقابل آقاي رضوي فقيه با اصل و اساس جمهوري اسلامي و ولايت فقيه نشان دهنده آن است كه وي دنبال كننده همان سياست‌هاي حلقه كيان در جمهوري اسلامي است.
حجت الاسلام سالك به تأكيد اعضاي حلقه كيان در تقابل با ولايت فقيه در كنفرانس برلين اشاره كرد و افزود: امروز به خوبي مشاهده مي‌كنيم كه حيات جامعه اسلامي در تمام اعصار وابسته به ولايت ائمه اطهار و ولايت فقيه بوده و تنها با هدايت و رهبري ولايت فقيه بوده كه توانستيم در طول 35 سال گذشته از گردنه‌هاي مهمي همچون فتنه 78 و 88، جنگ، تحريم اقتصادي و شبيخون فرهنگي به سلامت گذر كنيم.
اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس در بخش ديگري از سخنانش اظهار كرد: اصلاح‌طلبان و جريانات تندرو تلاش پشت پرده‌اي را براي تصاحب مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري آغاز كرده‌اند و به اعتقاد من بخشي از گفته‌هاي رضوي فقيه نيز در اين چارچوب قابل بررسي است.
حجت الاسلام سالك در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به شعار اعتدال گرايي دولت افزود: اعتدال شعار بسيار زيبايي است و ما اميدواريم كه دولت شجاعانه در اين موضوع ورود پيدا  و عليه اين تندروي‌ها اظهار نظر كند، در غير اين صورت، اين اعتدال دولت به معناي يكجانبه‌گرايي است.
مواضع ساختارشكنانه برخي اصلاح‌طلبان افراطي كه اين روزها در سايه دولت برآمده از اعتدال فرصت پيدا كرده‌اند تا بار ديگر رفتارهاي گذشته خود را بازسازي كنند، در حالي است كه دكتر روحاني با شعار اعتدال آمده بود تا به افراط و تفريط‌ها پايان‌دهد و اكنون اين انتظار از ايشان و دولتش هست كه اجازه ندهد كساني كه سابقه ساختارشكني آنها در ساليان گذشته بر همگان آشكار شده، براي دولت ايجاد دست‌اندازي كنند.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
FINLAND
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
0
0
خاتمی، هاشمی روحانی و دیگران هم از دل همین شورای نگهبان خارج شدند.
برای شما که بد نبوده است. از 5 رییس جمهوری 3 تن برای شما بوده است.
60 درصد برای شما نفع داشته 40 درصد برای ما.
شورای نگهبان بر فرض هیچ جای دنیا هم که نباشد شما که پراگماتیز هستید دیگر چرا؟
شورای نگهبان برای شما که کارکرد بیشتری داشته است!
البته این حرف من وهن شورای محترم نباشد ولی این ها بسیار پر توقع هستند. اگر فکر می کنید هنرمندید بسم الله دولت که دستتان است ایران را چنان آباد کنید ... البته ملت ما گول نمی خورد ولی خب شما آباد کن کسی می تواند جلوی رای آوردن شما را بگیرد آن وقت؟
کرمانشاه
|
-
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
0
0
به هر دری ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار