کد خبر: 637065
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
انتقاد دادستان قزوین از شهرداری
دادستان قزوین گفت: آمارها نشان می‌دهد 80 درصد سرقت‌ها، سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو است و سیاست‌های شهرداری در این مسئله تأثیرگذار است.

به گزارش «جوان» از قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در بازدید استاندار از دادسرای عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: در حال حاضر از 100 درصد جرایم استان، 78 درصد جرایم در شهرستان قزوین رخ می‌دهد، یعنی 22 درصد جرایم استان در چهار شهرستان و بخش‌های تابعه واقع می‌شود.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته در استان قزوین شاهد وقوع جرایم خشن بودیم که دو فقره سرقت مسلحانه و دو قتل زنجیره‌ای، سرقت طلافروشی و سرقت‌های به عنف را شاهد بودیم که با برخوردهای جدی دستگاه قضایی سطح جرایم خشن در استان قزوین کاهش یافته است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: در سایر جرایم نیز میزان جرایم استان قزوین به نسبت افزایش سایر استان‌ها، از 8 درصد کاهش برخوردار است یعنی وقوع جرایم در استان گرچه رشد داشته است ولی نسبت به میانگین رشد سایر استان‌ها، شاهد کاهش رشد جرایم هستیم.

صادقی نیارکی ادامه داد: هم‌اکنون جرایم اول استان به ترتیب شامل سرقت، قاچاق مواد مخدر، ضرب و جرح عمدی، تهدید و توهین، تصادفات، مواد مخدر خرد و غیره است که دستگاه قضایی استان برای سه جرم اول برنامه خاصی را تدارک دیده تا با اجرای این برنامه‌ها، کاهش این جرایم را شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر دادسرای استان قزوین با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌هایش، محل ارائه خدمات مختلف و حتی برخی از خدمات به مجموعه استان است، از این رو به نظر می‌رسد ظرفیت2 هزار و 500 متری ساختمان فعلی پاسخگوی نیازهای ما نباشد چراکه به طور میانگین روزانه 2 هزار نفر به دادسرای قزوین مراجعه می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار داشت: یکی از انتظارات ما این است که مجموعه دستگاه اجرایی به بزه نگاه پیشگیرانه داشته باشد به عنوان نمونه کوتاهی‌هایی که شهرداری‌ها انجام می‌دهند در افزایش سرقت موثر است.

وی اضافه کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های خدمات‌رسان با نگاه مناسب همراهی لازم را در مدیریت استان و کمک به حل مشکلات داشته باشند به طوری که بی توجهی شهرداری‌ها در فروش پارکینگ موجب شده تا نیمی از خودروهای مردم در کوچه‌ها و خیابان‌ها رها شود در نتیجه این امر سرقت‌ها را نیز افزایش داده است.

صادقی نیارکی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد 80 درصد سرقت‌ها، سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو است و این یعنی وقتی شهرداری در قبال دریافت پول و فروش پارکینگ اجازه تبدیل پیلوت را به واحد مسکونی می‌دهد نتیجه‌اش پارک خودرو در معابر و افزایش سرقت است.

وی ادامه داد: تلاش مجموعه دستگاه قضایی استان بر این است که تعامل و همکاری لازم را در استان داشته باشد از این رو از استاندار تقاضا داریم که به دستگاه‌های اجرایی تذکر دهند تا اختلاف‌هایشان را به دستگاه قضایی نکشانند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآور شد: کشاندن اختلاف دستگاه‌های مختلف به دستگاه قضایی نتیجه‌ای جز صرف وقت مجموعه مدیریتی دستگاه قضایی برای حل آن و مسائلی دیگر به دنبال ندارد اما دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند اختلاف‌های خود را به استانداری ببرند و بر نظر حکمیت استاندار یا استانداری قزوین تمکین کنند.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
سیمرغ
|
-
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
0
0
خدا به داد شهر قزوین برسه با این مدیریت شهریش...
سعید امامی
|
-
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
0
0
خداوند پدر سردار جعفری نسب و صادقی نیارکی بیامرزد که قزوین رو از شر اراذل و اوباش و معتادان نجات دادن
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر