کد خبر: 636825
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
روزنامه حامی آقای هاشمی در مطلبی چند پهلو نتیجه گرفته است تنها مفاسدی که در دولت‌هایی نهم و دهم رخ داده در شان نظام نبوده است.


روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: همه باید بپذیرند که در برخورد با فسادهای اخیر تساهل به خرج داده‌اند. اگر در برخورد با پرونده‌های فساد از فاضل خداداد گرفته تا شهرام جزایری و فساد سه هزار میلیاردی، پرونده بیمه، سوءاستفاده در سازمان تأمین اجتماعی و ماجرای بابک زنجانی و فساد ۹ هزار میلیاردی سهل انگاری نمی‌شد و از وزیر گرفته تا رئیس‌جمهور مجبور به استعفا می‌شدند، اگر دولت‌ها تسویه می‌شدند، و وکلای ملت در مجلس تکانی به خود می‌دادند و دستگاه قضایی به موقع و در اسرع وقت در پرونده‌ها رسیدگی می‌کرد و آنها مشمول اطاله دادرسی در پیچ و خم دستگاه‌ها نمی‌شدند، اکنون شاید شرایط اینگونه نبود که هر روز خبر بهت آور پرونده‌های ریز و درشت یکی پس از دیگری به گوش مردم برسد.


آنچنان که از این جملات بر می آید، آقای هاشمی رفسنجانی،‌ محمد خاتمی و محمود احمدی نژاد هر سه به دلیل وقوع فساد در زمان ریاست جمهوری‌شان باید استعفا کنند.


اما روزنامه حامی آقای هاشمی در ادامه این تصور را رد کرده و بر سیاسی بودن انتقادش مهر تایید زده است؛ نویسنده این مطلب اینگونه نتیجه گرفته است که تنها مفاسدی که در دولت‌هایی نهم و دهم رخ داده در شان نظام نبوده است!


روزنامه جمهوری اسلامی نوشته است: واقعیت اینست که مفاسدی که در یک دهه اخیر در عرصه اقتصادی رخ داده، به هیچ وجه متناسب با شأن نظام جمهوری اسلامی نبوده و کوتاهی‌هایی که در این رابطه صورت گرفته نیز خلاف انتظار مردم است و مردم اکنون خواستار پاسخ این سؤال مهم هستند که چرا باید در نظام اسلامی یک نفر و یا یک گروه خاص ظرف مدت کوتاهی به ثروتی افسانه‌ای دست یابند درحالی که ما ناچاریم فشارهای اقتصادی سخت را تحمل کنیم و همزمان شاهد بهانه‌جویی مسئولین برای توجیه عملکرد ضعیف خود در برابر فسادها باشیم؟


برخورد یکسان با همه دولتمردان موثر و مقصر در وقوع فساد اقتصادی خواسته بحق همه مردم است اما سیاسی کاری برخی محافل نزدیک به دولت‌های کارگزاران و اصلاحات که هنوز هم پرونده های فساد آنان (استات اویل، پتروپارس، کرسنت و...) باز است، تنها برخورد سیاسی با مفاسد و امری مذموم است که امید می رود، به نفع مصالح مردم اصلاح شود.
 
 
 
منبع: شفاف
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
جواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
1
2
...
من کارگرم ضامن وام 5 میلیونی در بانک کشاورزی بوده ام دو سال است چون وام گیرنده وام را پرداخت نکرده بانک کشاورزی حقوقم را بلوکه کرده نمی توانم برداشت کنم ماه را با 300 هزارتومان مساعده و یارانه ها با بدبختی طی می کنیم بعد ... خبر از اختلاس های میلیاردی جدید می رسد تا کی سکته مغزی نکنیم
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
1
4
آقاي رفسنجاني چه پاسخي براي اينكه يكي دولاشده و دستش را مي بوسد و اطرافيان با خنده و تبسم نظاره گر اين صحنه هستند دارد بدهد. آيا اين عمل در شان يك نظام انقلابي هست.
حق گو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
0
5
روز... نامه جمهوري اسلامي دهه هاست كه در خدمت ... است.
بنابر اين گفتن چنين سخنان سياسي بازانه اي از آن . جاي تعجب ندارد !
پاسخ ها
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
این سیاسی بازانه که گفتی یعنی چه؟!!
:))
محمدش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
1
0
همین دولت هشتم ونهم باید جواب بدهد درشان نظام است بقیه تبرئه میشوند
ناشناس
|
FINLAND
|
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
0
2
سرباز بودم و نمونه در انظباط ولی یه روز به دلیل مه و راهبندون و دوری خانه دیر به پادگان رسیدم فرمانده دژبانی اجازه داد برم ولی گفتم طبق قانون برخورد کن اون هم به خاطر این حرفم منو به اشد مجازات رسوند و گفت باید تعهد بدی تو پروندت درج بشه و نزدیک بود واسم شیفت اظافه هم بذاره.
اما من خوشحالم که مثه بقیه با من برخورد شده و فرقانونی نشد. به خاطر همین وقتی شنیدم معاون اول دولت سابق بازجویی شده و داره مراحل قانونی رو طی می کنه با خودم گفتم این هم افتخاریه برای دولت قبل که در برابر قانون با دیگران برابره موقعیتش و به تخلفاتش رسیدگی می کنند. برای رییس جمهورش هم احضاریه می دهند. کلا ابن افتخاره که آدم تسلیم قانون باشه. کسی رو می بردند برای اجرای حکمی کسی به اون فحش داد اول فحش دهنده رو حد زدن بعد حکم اون فرد رو اجرا کردند. آره عزیز اگه احمدی نژاد کاری هم کرده باشه همین که مجازات بشه حرمتش بالاتر میره چون تسلیم قانون بوده. اگه خلاف قانونی کرده باید مجازات بشه اما ما حق نداریم غیبت کنیم یا توهین کنیم. این مایه افتخار مملکت ماست که فسادهای دوره احمدی نژاد بر ملا شد و داره یکی یکی رسیدگی می شه و دچار اطاله دادرسی نمی شه ولی برخی پرونده ها از 16 سال پیش تا حالا هنوز داره تحقیق میشه!!!!!
عباس جباری فرزامی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
0
0
باسلام بنده یک ازاده وجانبازوبازنشسته... ازبانک ...چندین موردوام گرفته ام باسود28 درصدوباچندضامن چگونه اقایان پولهای بی زبان بیت المال را...وکسی جلوشان رانمیگیردایاسازمان بازرسی ....ایااین درست هست پول وحقمان راازانهامیخواهیم میگویندبوجه نداریم تا مطالباتتان رابدهیم پس اینهمه پولی که اقایان ...ازکجااومده ...ایااین عدالت هست فردای قیامت جلوشهداچگونه میخواهندجواب دهند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار