کد خبر: 636777
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵

خرداد امسال بود که پس از رقابتی نفس گیر، دکتر حسن روحانی با شعار محوری«اعتدال» و بازگشت به عقلانیت توانست آراء مردم را به خود جلب کرده و یازدهمین دولت جمهوری اسلامی ایران را تشکیل دهد. از آن روز به بعد بود که سخن بسیاری از مسئولان دولتی«اعتدال» می شود.

اما متاسفانه پس از رسوخ عده ای (که نه تنها در چارچوب اعتدال نمیگنجد بلکه عملکرد این افراد نشان از افراط گرایی آنان دارد) به بدنه دولت خصوصا در دستگاه های آموزشی و فرهنگی، کسانی که سعی در نقد منصفانه و سازنده دولت را داشتند متهم به افراط گرایی کردند.

در این بین بازوی رسانه ای این جریان که در این مدت چند ماه توانسته است خود را تقویت نماید از کار ننشسته و با ارائه حجم بسیاری از تحلیل‌ها و گزارشات خود را برای فتحی دیگر(مجلس دهم) آماده می کند.

این طیف که بیشتر متاثر از حزب منحله مشارکت و مجاهدین است از آنجایی که ماهیتی افراطی و سکولار دارد هر چند تلاش نماید چهره اصلی خود را زیر نقاب «اعتدال» مخفی نماید باز هم «دم خروس» از جایی دیگر بیرون می زند برای مثال چند ماه قبل بود که در روزنامه بهار سر مقاله ای موهن جایگاه و ولایت امیر المومنین علی(ع) را هدف قرار می دهد.

در همین راستا روزنامه آسمان نیز در شماره روز سه شنبه مورخ 29/11/1392 در مصاحبه ای با فردی معلوم الحال، از قانون الهی و آسمانی قصاص که به صراحت در قران کریم به آن تاکید شده است، از آن به عنوان لایحه «غیر انسانی قصاص» یاد می کند که این اقدام ساختار شکنانه آسمان با واکنش مراجع عظام تقلید و علما مواجه می شود.

خود زنی حزب منحله مشارکت در همدان

هنوز چند روزی از چاپ مصاحبه موهن روزنامه آسمان نگذشته است که خبری دیگر از توهینی جدید به اصول نظام جهوری اسلامی ایران حکایت می کند.

ماجرا از این قرار بود که در گردهمایی اصلاح طلبان در همدان شخصی به نام سعید فقیه رضوی که سابقه افراط گرایی در دوران اصلاحات دارد با توهین به ارکان نظام جمهوری اسلامی خشم و انزجار مردم همدان را بر می انگیزد.

بعد از اعلام این خبر بود که اعتراضات مردم، علما و طلاب و مسئولان را در پی دارد. طلاب همدانی مقیم حوزه علیمه قم با تجمع در منزل آیت الله نوری همدانی این اقدام هتاکانه را محکوم می کنند. آیت الله نوری همدانی نیز در جمع طلاب معترض، با بیان اینکه همدان جای ساختارشکنی نیست تاکید می کند که اعتراضات ‌تا مجازات خاطیان ‌باید ادامه یابد.

بعد از این تجمع، مردم همدان نیز با برگزاری تجمعات مختلف خواستار برخورد قضایی با این شخص ودست اندکاران برگزاری این نشست می شوند.

اما در این ماجرا چند نکته ای قابل تامل است.

نکته اول: جریان افراطی حزب منحله مشارکت و مجاهدین امروز با نقاب «اعتدال» با این گونه خودزنی ها سعی در تجدید حیات سیاسی است.

نکته دوم: این جریانات با زیر سوال بردن ارکان نظام اسلامی همچون مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان قانون اساسی می خواهند این ها را در نزدیکی انتخابات مجلس تحت فشار قرارد داده تا بتوانند به خیال خود مجلس دهم را تصاحب نمایند.

نکته سوم: که بسیار حائز اهمیت است این می باشد که به اعتقاد بسیاری از تحلیل گران این جریان افراطی با خودزنی و انتحار قصد دارد تا در زمانی که جمهوری اسلامی ایران با 1+5 در حال مذاکره است با فشار آمریکا بحث حقوق بشر مورد نظر غربی ها را هم به دولت اعتدال تحمیل نماید.

یادداشت: سید محمدحمید علوی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار