کد خبر: 636625
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
رئیس‌جمهور گفت: یارانه نقدی اقشار نیازمند به هیچ وجه قطع نخواهد شد و همان یارانه 45هزار و 500 تومانی به آنها پرداخت خواهد شد و حتی ممکن است یارانه نقدی این اقشار افزایش هم پیدا کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه یارانه نقدی اقشار ضعیف نه تنها قطع نخواهد شد بلکه افزایش هم می‌یابد، گفت: فرم ثبت‌نام برای دریافت یارانه نقدی احتمالا تا پایان امسال اعلام رسمی خواهد شد در غیر این صورت مطئنا تا پایان فروردین‌ماه اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در تشریح آخرین وضعیت طرح هدفمدسازی یارانه‌ها که پس مصوبه اخیر مجلس مورد بحث‌های مختلف قرا گرفته است، گفت: فعلا در مورد قیمت‌ها تصمیم خاصی گرفته نشده است.

وی افزود: در جلسه اخیر دولت در مورد نحوه ثبت‌نام، اجرای قانون جدید مجلس در مورد هدفمندی، نحوه اعلام انصراف داوطلبان از دریافت یارانه و مسائلی از این قبیل بحث شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: دولت در حال تهیه فرم ثبت نام برای دریافت یارانه یا انصراف از دریافت یارانه است که پس از تکمیل به زودی اعلام رسمی خواهد شد.

وی ادامه داد: راجع به قیمت حامل های انرژی تا کنون تصمیم‌گیری نشده است و قیمت برق همان افزایش 24‌درصد اعلامی خواهد بود چرا که قیمت برق جدا از قیمت حامل‌های انرژی است و البته اعمال افزایش قیمت برق نیز در قبوض فروردین‌ماه خواهد بود.

انصاری با اشاره به زمان و نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: اگر منظور از فاز دوم، افزایش قیمت‌هاست فعلا در مورد زمان اجرا و میزان افزایش برنامه‌ای اعلام نشده است.

وی در مورد تعیین سقف برای شناسایی افراد نیازمند به منظور پرداخت یارنه نقدی نیز گفت: این سقف فعلا مشخص نشده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که با اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها چند دهک بالای درآمدی حذف خواهد شد، تصریح کرد: فعلا این موضوع قابل پیش‌بینی نیست و ما صرفا در مرحله تهیه فرم هستیم.

وی افزود: پس از اعلام رسمی فرم مذکور کسانی که خود را نیازمند دریافت یارانه نقدی می‌دانند بر اساس فرم یارانه دریافت خواهند کرد.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: ممکن است کسانی نیازمند دریافت یارانه نقدی باشند ولی تقاضای دریافت یارانه نقدی نکنند چرا که در قانون و در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم ابلاغ تاکید شده باید با اجرای قانون هدفمندی به بخش سلامت، صرفه جویی در مصرف انرژی، تولید، و بیمه سلامت توجه شود.

انصاری در ادامه به وضعیت یارانه نقدی اقشار ضعیف جامعه اشاره کرد و گفت: یارانه نقدی اقشار نیازمند به هیچ وجه قطع نخواهد شد و همان یارانه 45هزار و 500 تومانی به آنها پرداخت خواهد شد و حتی ممکن است یارانه نقدی این اقشار افزایش هم پیدا کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه احتمالا بخش عظیمی از مردم خود را مستحق دریافت یارانه نقدی بدانند در این صورت دولت چه اقدامی انجام خواهد داد و آیا راهکار دیگری برای شناسایی افراد نیازمند خواهید داشت یا خیر، گفت: دولت به مردم اعتماد دارد و ما به تشخیص مردم احترام می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه طبق قانون و شرع یارانه مربوط به نیازمندان است، اظهار داشت: فرمی که دولت طراحی و توزیع خواهد کرد هر کس خود را براساس این فرم نیازمند دریافت یارانه نقدی تشخیص دهد، یارانه نقدی دریافت خواهد کرد.

انصاری در مورد زمان اعلام رسمی این فرم گفت: فعلا زمان دقیق این فرم مشخس نیست، مطمئنا تا پایان فروردین ماه توزیع خواهد شد و ممکن است تا پایان سال نیز توزیع شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان به نشست بعدی دولت و مجلس اشاره کرد و گفت: در این مورد زمانبندی صورت نگرفته ولی تا پایان امسال نشست مشترکی نخواهیم داشت.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
شهروند
|
-
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
0
0
اينم خوراك دولت يارانه وسبدكالا ، گران كنيد همچى راماهاراهم سركاربگذاريدباحرفهاى بيهوده وبيخودهمانطوركه دفاع ازاسلام ومملكت برفقيروغنى واجبه همانطوركه ازنياوران وظفروتجريش وزعفرانيه تادورترين روستاى اين مرزو بوم شهيدتقديم اسلام ومملكت كردنديارانه هم به همه آحادمردم هميشه حاضردرصحنه تعلق ميگيردوتبليغات كنيدوبه فرموده امام راحلمان جيب متمكنين رابه سمت جيب فقراهدايت كنيدنگيدبه كى تعلق ميگيردوبه كى تعلق نميگيردمردم رابه جان هم نياندازيدكمك كنيد خيلي هاهمين الآن دريافتيشو رابه فقرا ميدن به خود مردم اطمينان كنيد واذت بديدبه همه مردم فقير وغنى
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
0
0
اولاً یارانه نقدی که به همه مردم باید داده شود از محل واقعی کردن قیمتها و افزایش قیمتها ی حامل های انرژی و اقلام مصرفی مردم است و یک کمک دولت به فقرا نیست .
ثانیاً :براي شعور و فهم مردم احترام قائل باشيد . چون اين حرف شما معنايي خواهد داشت كه فقط گويندگان اين... لايق آن هستند.
دولت يازدهم با القاي اينكه يارانه هاي نقدي گدا پروري است دم از اعتدال و تدبیر میزند ولي اين سبد كالا با چه انگيزه اي داده شد؟ آيا اين علاوه برگدا پروري ، مفلوك و گرسنه نشان دادن مردم به جهانيان و نداشتن قدرت تشخيص نياز مندي توسط مردم نبود ؟ آيا موجب سوء استفاده گسترده از بيت المال توسط تهيه كنندگان 15 ميليون سبد كالا نبود ؟ چقدر هزينه برنامه ريزي ، تامين ، حمل و نقل و توزيع (بدون هزينه خود كالا ها) شده است؟ چقدر وقت مردم در سرماي زمستان هدر رفت؟ چقدر آبروي مردم در جامعه و در دنيا رفت؟ چقدر دشمنان خارجي برعليه نظام اسلامي تبليغات نمودند؟ چرا از كالاهاي ايراني استفاده نشد (150 ميليون كيلو برنج ) كه ميتوانست رونق اقتصادي كشاورزان ايراني باشد و شائبه آلوده و بنجل بودن كالا هارا نداشته باشد؟ چرا هزينه سبد كالا نقداً به حساب مردم شريف واريز نشد تا از همه اين تبعات منفي و شرم آور جلوگيري شود و مردم با عزت و بزرگواري خودشان به مقدار نياز ملزومات خود را تهيه كنند و.....
اخيراً در رسانه هاي ملي مكرراً اعلام ميشود كه كساني كه محتاجندو مستحق اند و نيازمند دريافت يارانه هستند بايد فرم فقر و فلاكت را امضا كنند تا در صورت دروغگو نبودن لطف دولت تدبير و اميد شامل آنها شود و ماهيانه 50 هزار تومان به آنها پرداخت شود و در صورت اظهار دروغ جريمه سنگين خواهند شد. آيا اين رويه جز تحقير و خفيف كردن مردم شريف و شهيد پرور ايران نيست كه در تمامي صحنه هاي انقلاب دار و ندار خود را نثار اين انقلاب و مملكت نمودند؟ آيا اينكه در صفهاي كالا عملاً ملت ايران تحقير شد كم بود كه بايد كتباً هم از اين مردم شريف و مظلوم تاييديه فقر و فلاكت بگيريد؟
يارانه هاي نقدي از محل گران كردن كالاها و سوبسيدهاي پرداختي دولت به كالاهاي اساسي و انرژي بود و با اين هدف كه اين حق به دست خود مردم داده شود تا هر كس به هر ميزان كه مصرف ميكند خودش هزينه هايش رابپردازد . و اين كمك و لطف و صدقه دولت به مردم فقير و بيچاره نبود كه حالا اينگونه با آن برخورد ميشود این حق مردم ایران است که متعلق به همه است بدون توجه به اینکه نیازمند هستند یا نه . اگر اينگونه فكر ميكنيد قيمتها را به همان نرخ اوليه برگردانيد و كلاً يارانه نقدي را هم حذف كنيد.
بگذارید به جای اینکه مردم را تحقیر کنید تا اعلام کنند فقیر و گرسنه هستند و سند فقر و فلاکت از آنها بگیرید. کسانی که نیاز به یارانه ندارند با عزت نفس و بزرگواری خودشان اعلام انصراف کنند . یعنی اینکه مردم سند عزت وبزرگواری شان را برای شما امضاء کنند
و یا حتی مردم را تشویق کنید که اگر نیاز به یارانه ندارند آن را با دستان خودشان به افراد نیازمند که میشناسند ویا به بنیادهای خیریه هدیه کنند .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار