کد خبر: 636619
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان باراک اوباما - رییس‌جمهور آمریکا - در مصاحبه با یکی از رسانه‌های آن کشور، تأکید کرد: این‌گونه سخنان دوپهلو فقط باعث استمرار فضای بی‌اعتمادی است و به مذاکرات جدی و سازنده لطمه می‌زند.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان باراک اوباما - رییس‌جمهور آمریکا - در مصاحبه با یکی از رسانه‌های آن کشور، تأکید کرد: این‌گونه سخنان دوپهلو فقط باعث استمرار فضای بی‌اعتمادی است و به مذاکرات جدی و سازنده لطمه می‌زند.

مرضیه افخم اظهار کرد: بخشی از اظهارات رییس‌جمهور آمریکا مغایر با اصول حقوق بین‌الملل و مخالف روح مذاکرات دیپلماتیک مبنی بر پرهیز از شعارهای غیرسازنده و توسل به تهدید است و بخشی از آن ناشی از توهم درباره‌ی نیت ایران از حضور در گفت‌وگوهای دیپلماتیک است.

او با بیان این‌که در اظهارات اوباما سردرگمی وجود دارد، از آنچه توسل به ابزارهای قدیمی و نخ‌نمای تهدید علیه دیگران خواند، ابراز تأسف کرد و ادامه داد: این‌گونه اظهارات تأثیر خود را در فضای بین‌المللی از دست داده است.

افخم با تأکید دوباره بر غیرنظامی بودن ماهیت صلح‌آمیز برنامه‌ی هسته‌ای ایران، خاطرنشان کرد: کشورمان با صیانت از حقوق مشروع خود، براساس معاهدات بین‌المللی، ساختار برنامه‌ی هسته‌ای خود را حفظ کرده و به فعالیت‌های صلح‌آمیز براساس برنامه‌هایش ادامه خواهد داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اصل همجواری را از اصول سیاست خارجی ایران دانست که مورد توجه خاص دولت یازدهم قرار دارد.

افخم با اشاره به برخی تلاش‌ها برای تخریب روابط کشورمان با همسایگان از طریق ایران‌هراسی، تأکید کرد: این سیاست تا کنون نتیجه‌ای نداشته و نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تلاش برخی گروه‌های فشار و لابی صهیونیستی برای تأثیرگذاری منفی بر سیاست خارجی آمریکا در قبال کشورهای مسلمان خاورمیانه و القای شکاف در میان ملت‌های اسلامی، افزود: متأسفانه به‌نظر می‌رسد دولت آمریکا تحت تأثیر دیدگاه‌های رادیکال و تندرو قرار گرفته است و این امر، بدبینی ملت‌های مسلمان را به آمریکا تثبیت خواهد کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار