کد خبر: 636613
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو هربران آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از ظهر روز گذشته در واشنگتن دیدار کردند.

عصر ایران: باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو هربران آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از ظهر روز گذشته در واشنگتن دیدار کردند.

رویترز گزارش داد؛ در این دیدار که در فضایی نه چندان گرم برگزار شد دو رهبر درباره اختلاف نظرهایشان ردباره موضوع صلح خاورمیانه و مساله هسته ای ایران گفت و گو کردند.

اوباما در این دیدار تمایل داشت بیشتر در موضوع صلح فلسطین و اسراییل متمرکز شود ؛ در حالی که نتانیاهو تلاش می کرد با دور زدن موضوع فلسطین به مساله ایران به عنوان مهم ترین دغدغه امنیتی اسراییل اشاره کند.

در این دیدار اوباما به نتانیاهو قول داد تعهد امریکا به عدم دست یابی به ایران به سلاح هسته ای جدی است.

نتانیاهو نیز با تکرار مواضع همیشگی اش درباره برنامه هسته ای ایران، گفت تنها راه اطمینان از عدم توانایی ایران برای ساخت سلاح هسته ای توقف برنامه غنی سازی و برچیده شدن تاسیسات مربوط به غنی سازی در ایران است.

اوباما پیش از دیدار با نتانیاهو در گفت و گو با بلومبرگ به نتانیاهو هشدار داده بود در صورت عدم تفاهم با فلسطینی ها بر سر موضوع صلح خاورمیانه تا آوریل سال جاری میلادی (اردیبهشت 93) آمریکا نخواهد توانست مانع انزوای بین المللی اسراییل شود.

نتانیاهو برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان های یهودی طرفدار اسراییل در آمریکا (آیپک) که مهم ترین لابی حامی اسراییل در آمریکا محسوب می شود، راهی واشنگتن شده است. پیش بینی می شود در روزهای نشست آیپک بیش از دو سوم نمایندگان کنگره آمریکا در این نشست شرکت کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار