کد خبر: 636472
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با نشان دادن عکس هایی از آلودگی هوا و تشریح آثار مرگبار این پدیده ، شگفتی اعضای هیأت دولت را برانگیخت.

عصر ایران: وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با نشان دادن عکس هایی از آلودگی هوا و تشریح آثار مرگبار این پدیده ، شگفتی اعضای هیأت دولت را برانگیخت.

دکتر سید حسن هاشمی در سایت شخصی خود نوشت: در جلسه هیأت دولت، گزارشی در مورد آلودگی هوا ارائه دادم؛ البته از نگــاه سـلامت. این‌که آلاینده‌ها بر حوزه حیاتی بهداشــت و درمـان چه اثری دارند و نادیده گرفتن آن چه هزینــه‌های کلان اجتـمــاعی و اقتـصـادی برای کشور در بر خواهد داشت.

برایم جالب بود که مدیران ارشد کشور هم از این که می‌شنیدند،هوای آلوده می‌تواند انسان را بکُشد، تعجب می‌کردند. آن‌جا تأکید کردم که این واقعیت است؛ توهم نیست.

آن روز تصویری از تهــران را نشـان دادم که از جاده ساوه گرفتــه شده‌ بود، همـه فکــر کردند هوا ابری اسـت؛ اما عکس، لایه ضخیمی از دود را نشان می‌داد؛ دودی که همه ما زیر آن زندگی و تنفس می‌کنیم. دیوی سیاه که راه بر نفس انسان می‌بندد و وجودش افزایش بیماری‌های ریوی را به دنبال دارد.
به عنوان نمونه هم خودم را مثال زدم. من در گذشته اکثر زمان کاری را در اتاق عمل سپری می‌کردم؛ جایی که داشتن سامانه تصفیه هوا برای آن الزامی است و تجربه مشکل تنفسی نداشتم. اما حالا 2 ماه و نیم است که حالاتی شبیه آسم دارم و مجبورم از اسپری استفاده کنم.

نتیجه آن‌که باید تصمیمی جدی گرفته شود. در دنیا هم شهرهای زیادی این شرایط را داشته‌اند؛ راه‌حل‌هایی هم هست. در آن جلسه نشان دادم، لندن، مکزیکوسیتی، استانبول و... چگونه این شرایط را پشت سر گذاشته‌اند. اما واقعیت این است که چنین تصمیمی بسیار پرهزینه خواهد بود و شرایط فعلی دولت اجازه انجام چنین حرکتی را نمی‌دهد. آن‌چه من بر آن تاکید داشتم این بود که برای پرهیز از آزمون و خطا و دست‌یابی سریع‌تر به شرایط مطلوب، بهره‌گیری از تجارب کشورهای دیگر در قالب تیم‌های مشاور علمی ـ تحقیقاتی کمک کننده است.

نکته جالب این‌که یک تیم مشاور از شرق آسیا با تقبل تمام هزینه‌ها، طی سال‌های 1995 تا 1997 در همراهی با سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری، وضعیت آلودگی هوای تهران را بررسی، آلاینده‌ها را با دقت مشخص و میزان آنها را اندازه‌گیری کرد که این مطالعه معتبرترین مرجع ما در سهم آلاینده‌ها تا کنون می‌باشد. متأسفانه برنامه‌های پیشنهادی آن تیم و مدل‌سازی‌های آنها با تغییر شرایط سیاسی بلاتکلیف باقی ماند.
 
طی چند هفته گذشته، از نزدیک شاهد تلاش‌ها و دغدغه‌های دستگاه‌های اجرایی متولی بودم و امیدوارم روزی نتایج این تلاش‌ها را در آسمان آبی شهرهای‌مان به تماشا بنشینیم.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
داریوش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
0
0
سلام علیکم قسمت اندکی از الودگی ها ورودکامیون هابه مرکز شهر درروز هست که راهنمایی ورانندگی ممنوع کرده است امامتاسفانه روزانه صدهاکامیون بوسیله دلال ها درروز باهمکاری... از اول خیابان صابونیان و4راه چبت سازی ازتریلی 40هزارتومان و10چرخ 30هزارتومان واردمرکزشهر میکنندواردخیابان شوش وخیابان های اطراف هردلال به روزی 200000تومان هم قانع نیست به نفع باربری های خرده بار وبه ضررراننده هست چون باعث میشود که تا10شب بارگیری کنند به راه بیفتند تاصبح رانندگی باعث تصادف شود الودگی هم دارد برای امتحان از ساعت 12ظهر پلیس مخفی درمسیرهایی که گفته شد بگذارید وبرای همیشه قطع شود هرگاراژخرده بار که درشوش وبقیه خیابان ها هست از هرتریلی حرده بار کمتر از 11000000تومانواز 10چرخ کمتر از 700000تومان کمتر کمسیون میگیرند درصورتی که یک چهارم این بایدبگیرند همچنانکه دربارنامه قید میکنند اینها هم به راننده ظلم میکنند وهم به دولت به هرحال ...دربست نوکر باربری هاییم باربری ... باهمین کمسیون های گزاف که حق راننده ودولت هست بررسی کنید چقدر گاراژخریده واضافه کرده راننده هست که سالیان درازدرباربری ... بارمیبرداماهیچ پیشرفتی نکرده درصورتی که بایدکاملادررفاه باشدحق باربری وراننده را سازمان حمل ونقل مشخص کرده اماکسی رسیدگی نمیکند چون مافیایی شده است چنانچه راننده ای هم اعتراض کند دیگرباربه اونمیدهندمردم هرچه می خواهند در رسانه ها داد بزنند حتی چندین بار هشت وسی هم پخش اما کوگوش شنواهمه ی این ظلمها رسیدگی نکردن مسوولین لطمه ... میزند .ممنون بااحترام داریوش
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار