کد خبر: 635795
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹
مازندران به جنگل‌های انبوه و دریای بیکرانش معروف است و قطب گردشگری کشور محسوب می‌شود، از این رو در نوروز هر سال پذیرای گردشگران بیشماری از اقصی نقاط کشور است و تقاضا برای اقامت در هتل‌ها، متل‌ها و خانه‌های استیجاری استان افزایش می‌یابد.

مازندران به جنگل‌های انبوه و دریای بیکرانش معروف است و قطب گردشگری کشور محسوب می‌شود، از این رو در نوروز هر سال پذیرای گردشگران بیشماری از اقصی نقاط کشور است و تقاضا برای اقامت در هتل‌ها، متل‌ها و خانه‌های استیجاری استان افزایش می‌یابد.


 همزمان با افزایش ورود مسافران به مازندران، قیمت اجاره واحدهای اقامتی به خصوص در شهرهای ساحلی سربه فلک می‌کشد و به همین دلیل گردشگران ترجیح می‌دهند در چادرهای مسافرتی‌اشان در پارک‌های جنگلی و کنار سواحل اسکان یابند تا هزینه سفر بسیار را متحمل نشوند.


این روزها بازار اجاره ویلاها و واحدهای اقامتی در شهرهای شمالی داغ شده و نرخ اجاره‌ها برای رزرو در ایام عید نسبت به نوروز گذشته با افزایش 30 درصدی همراه شده است. رزرو ویلاها از بهمن و اسفند آغاز می‌شود و بیشتر اسکان مسافران در ناحیه غرب استان صورت می‌گیرد.


دلالان اجاره ویلا در مازندران از دو برابر شدن رزرو ویلاها نسبت به سال گذشته خبر می‌دهند و می‌گویند میهمانان دیگر استان‌ها به خصوص استان تهران از ماه قبل اقدام به رزرو ویلاها در شمال کرده‌اند.


مشاوران املاک هم از پررونق بودن معاملات و قراردادهای اجاره مسکن در شهرهای توریستی در ماه‌های اسفند و خرداد خبر می‌دهند و با ابراز گلایه از گران فروشی ویلا در ایام پایانی سال، می‌گویند: این ایام به دلیل گران فروشی، صاحبان ملک قیمت چند برابری می‌دهند و به همین دلیل معامله‌ای صورت نمی‌گیرد.


خسرو ایران پور، رئیس مجمع هتلداران مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنای منطقه مازندران، اظهار کرد: در زمان پیک سفر، مسافران بسیاری به مازندران سفر می‌کنند و در زمان غیر پیک، مدیران هتل‌ها به زیر قیمت به مردم خدمات ارایه می‌کنند که این امر رقابت نابرابر در پی دارد.


وی ادامه داد: برای کمتر شدن مشکلات هتل‌ها در زمان غیر پیک، نیاز است با حمایت دولت، کاهش قیمت حامل های انرژی در این اماکن مد نظر قرار بگیرد. با توجه به زیبا بودن چهار فصل مازندران، باید برنامه‌ها به گونه‌ای تنظیم شود که مسافران سالیانه به استان سفر کنند و تنها سفر آنها مختص به ایام خاصی مانند نوروز و تابستان نباشد.


رئیس جامعه هتلداران مازندران، استقبال مردم برای رزرو هتل‌ها در نوروز امسال را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: رزرو هتل‌های استان با استقبال خوب از آذرماه آغاز شده و در حال حاضر نیز درخواست‌ها همچنان ادامه دارد. قیمت هتل‌ها در نوروز 93 تغییری نمی‌کنند و طبق تعرفه‌های سال قبل برای مهمانان حساب می‌شود.


ایران پور خاطرنشان کرد: 212 هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر زیرمجموعه اتحادیه هتلداران استان است که در نوروز 92 آماده خدمات دهی به مسافران است. بالغ بر 20 هزار تخت در هتل‌های استان وجود دارد.


وی از گردشگران نوروزی خواست هرگونه انتقاد و پیشنهاد خود را با شماره تلفن‌های 01125283311 و 01125283312 و یا آدرس ایمیل kh.iranpour@gmail.com در میان بگذارند. در صورت بروز هرگونه مشکل و تخلف در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.


رئیس جامعه هتلداران مازندران با اشاره به مشکل هتلداران مازندرانی افزود: برای بازسازی و مرمت برخی از هتل‌ها نیاز است که تسهیلات بانکی برای تجهیز مراکز اقامتی از سوی بانک‌ها ارایه شود.


امیدواریم امسال هم طبق گفته رئیس جامعه هتلداران مازندران، تعرفه هتل‌ها در مازندران در ایام پیک سفر افزایش نداشته باشد و نظارت ها مستمر باشد و دوباره شاهد چادر زدن ها در کوچه و خیابان ها نباشیم.

 

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار