کد خبر: 635777
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
رییس‌جمهور وعده داد که گرانی و تورم در سال ۹۳ کاهش یافته و کنترل خواهد شد.
 
 
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جمع مردم جاسک در سخنانی گفت: برای این منطقه مهم و استراتژیک در کنار دریای عمان، البته به یک فرودگاهی نیاز داریم که با توسعه آن به یک فرودگاه بین‌المللی تبدیل شود.

وی افزود: ما اولین قدم‌ها را در همین دولت برای توسعه فرودگاه فعلی برخواهیم داشت و قدم به قدم برای طراحی یک فرودگاه بین‌‌المللی هستیم که انشاءالله در دولت یازدهم آغاز شده و تکمیل آن در دولت دوازدهم مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور در ادامه اظهارداشت: جاسک یک استعداد بالا برای رشد و توسعه دارد. البته برای این توسعه بزرگ در کنار شهر جاسک یک شهر جدیدی هم متصل به جاسک طراحی خواهد شد تا بتواند همه نیازمندی‌های آینده را در این منطقه برآورده کند. البته طرح‌هایی هم برای سال آینده در دست است که انشاءالله تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد.

روحانی در ادامه به توسعه و تکمیل فاضلاب جاسک اشاره کرد و گفت: فاضلاب جاسک که تا پایان سال آینده بیش از 16 هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است، انشاءالله تا پایان سال 93 تخصیص داده شده و اجرا خواهد شد.

بیمارستان 32 تخت‌خوابی جاسک، 64 تخت‌خوابی خواهد شد

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیمارستان 32 تختخوابی جاسک اشاره کرد و گفت: بیمارستان 32 تختخوابی جاسک توسعه خواهد یافت و به یک بیمارستان 64 تختخوابی تبدیل خواهد شد که این توسعه هم تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد.

رئیس جمهور ادامه داد: طرح دیگری که در این بندر مورد نظر است بحث انتقال آب از سد چگین است که این طرح به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این مبلغ پیش‌بینی شده و در سال آینده عملیاتی خواهد شد.

روحانی در ادامه اظهار داشت: بنابراین این 3 طرح مربوط به آب، بیمارستان و فاضلاب انشاءالله وعده ما برای اجرا توسط همه مجریان تا پایان سال آینده است. هم استاندار، فرماندار و هم مسئولین مربوطه امروز این قول را از زبان رئیس جمهور شنیدند که انشاءالله عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: اولا همه همسایگان جنوبی ما در منطقه خلیج فارس و دریای عمان باید بدانند که این دولت مبنایش بر تعامل و دوستی با همسایگان و بویژه همسایگان جنوب این منطقه است. ما با همه کشورهای جنوبی با روابط بهتر و تعامل بهتر به دنبال منطقه‌ای امن و آماده برای سرمایه‌گذاری هستیم. همه ایرانیان عزیز که در داخل و خارج کشور هستند و یا کارآفرینان دیگر می‌توانند به آینده این منطقه توجه داشته باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه هر کس از فردا در جاسک سرمایه‌گذاری کند، باید بداند که در سال‌های آتی منفعت خواهد برد، گفت: اینجا به یک مرکز تجاری و صنعتی تبدیل خواهد شد. البته این منطقه به یک مرکز مهم دریایی که باعث پیشرفت منطقه نیز می‌شود، تبدیل خواهد شد.

جاسک باید به منطقه ویژه تبدیل شود

روحانی در همین زمینه ادامه داد: البته برای این کار باید بخش بزرگی از آن به منطقه‌ای ویژه تبدیل شود. برای اینکه بتوانیم از همه استعدادهای منطقه بهره‌برداری کنیم، این کار باید انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع هدفمندی یارانه‌ها و نیز نحوه اجرای مرحله دوم آن اشاره کرد و گفت: این روزها راجع به یارانه‌ و مرحله بعدی آن سخن گفته می‌شود. نیازمندان جامعه، اقشار نیازمند جامعه، هدفمندی یارانه و یارانه نقدی برای آنها ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور اضافه کرد: اگر خانواده‌هایی در سطح کشور وضع زندگی‌شان به گونه‌ای است که نیاز به یارانه ندارند، مانند دهک‌های بالا، براساس قانون اخیر مجلس شورای اسلامی به طور طبیعی و براساس فرمی که پر می‌کنند، دیگر نیازی به یارانه نخواهد داشت. البته کسانی که نیاز ندارند، بهتر است این فرم را پر نکنند. فرم را کسانی پر می‌کنند که نیازمند دریافت یارانه باشند.

روحانی در ادامه اظهار داشت: در مرحله آتی یعنی در سال آینده، به غیر از یارانه نقدی که به خانوارها و مردم پرداخت می‌شود، یک بخش از فعالیت برای ساماندهی بهداشت و درمان است. ما می‌خواهیم مردم در شهرستانها و جای جای این کشور اسلامی و بخش‌های مختلف و حتی در روستاها به نیازمندی بهداشتی و درمانی آنها رسیدگی شود که اولین قدم آن در سال آینده برمی‌داریم.

وی در ادامه قدم اول در راستای هدفمندی یارانه‌ها در حوزه بهداشت و درمان را تحت پوشش قرار دادن همه مردم برای بیمه دانست و گفت: آنهایی که تحت پوشش درمانی نیستند، تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرند و آنهایی نیز که تحت پوشش بیمه هستند، تلاش می‌کنیم ارزش بیمه‌ها را بالا ببریم.

رئیس جمهور تاکید کرد: در مجموع قصد داریم سهم دولت در زمینه بهداشت و درمان افزایش یافته و سهم مردم کاهش یابد تا مردم امنیت خاطری در زمینه بهداشت و درمان داشته باشند.

به غیر از یارانه نقدی، یارانه کالایی نیز خواهیم داشت

روحانی در بخش دیگری ازسخنانش موضوع امنیت غذایی را یکی دیگر از اولویت‌های دولت در سال آینده دانست و افزود: مردم ما از لحاظ مواد اساسی غذایی و کالاهای اساسی نباید دغدغه خاطر داشته باشند، چرا که به غیر از یارانه نقدی، ما یارانه کالایی را نیز انشاءالله خواهیم داشت. با یک برنامه منظم‌تر و دقیق‌تری در سال آینده به مسئله امنیت غذایی مردم می‌پردازیم زیرا مسئله غذا و بهداشت و درمان جزو نیازهای اولیه مردم است.

وی اضافه کرد: البته بخشی از یارانه هم صرف تولید و حمل و نقل و سایر موارد نیز خواهد شد که به مردم اعلام می‌شود. البته قیمت‌هایی که برای حامل‌های انرژی مانند نفت و گازوئیل اعلام خواهد شد، شیب بسیار ملایمی خواهد داشت و آنطور که تبلیغ می‌شود، ما مراقب هستیم که در کشور ما همانطور که در این 6 ماه تورم و رشد تورم کاهش یافته، در سال آینده نیز رشد تورم را کاهش خواهیم داد و گرانی را در سایه اشتغال که مسئله اصلی مردم است، کنترل خواهیم کرد.

کاهش تورم تا 25 درصد در سال 93

رئیس جمهور با بیان اینکه در سال جاری دولت قدم کوچکی در راستای ایجاد اشتغال برداشته است، گفت: سال آینده برای مهار گرانی نیز همانطور که دولت قول داده، تورمی که امسال در آغاز کار دولت 42 درصد بوده و انشاءالله تا پایان سال حدود 35 درصد خواهد بود، آن را در سال آینده به 25 درصد کاهش خواهیم داد.

روحانی ادامه داد: به خاطر اینکه در سال‌های 91 و 92 کشور رشد اقتصادی نداشته است، در سال 93 شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود و معنای آن این است که هم رونق و هم مسئله اشتغال برای افرادی که به دنبال کار هستند، فراهم است.

وی تاکید کرد: همه مردم عزیز ایران می‌دانند که این کشور تحت لوای لااله‌الله و محمد رسول‌الله است. در این کشور همه ایرانیان بدون تفاوت و عقاید و آرای مختلف دارای حقوق شهروندی خود هستند. این وحدت به خصوص بین شیعه و سنی و اهل تسنن وجود دارد. همه ما برادر و تابع قرآن و پیرو سیره و روش حضرت محمد(ص) پیامبر عظیم‌الشان اسلام هستیم.

تفاوت بین شیعه و سنی بی معناست

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: ما عاشق و علاقه‌مند به خاندان اهل‌بیت هستیم و دارای یک قبله واحدیم و خدای واحد را پرستش می‌کنیم. معنا ندارد که بین اهل سنت و شیعه تفاوتی قائل باشیم.  همه برادر هستیم و نباید بین ما تفرقه‌ای باشد.

روحانی در ادامه با طرح این سوال که چرا نباید متحد باشیم، گفت: ما همه در یک کشور زندگی می‌کنیم. اگر این کشور توسعه یابد، از آثار آن همه بهره‌مند می‌شوند و آن به نفع همه است و اگر خدای ناکرده در این کشور توسعه نباشد، همه ما ضرر خواهیم کرد. برادری، اخوت و دوستی ما همواره باید مستدام باشد.

وی با بیان اینکه تلاش این دولت ایجاد وحدت بیشتر، توازن و تعادل بیشتر است تاکید کرد: شرق استان هرمزگان محرومیت بیشتری نسبت به غرب آن دارد که سرمایه‌گذاری دولت برای رفع محرومیت از شرق این استان در جهت توازن در دستور کار دولت قرار گرفته است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: همه مردم ایران باید زندگی بهتری داشته باشند. به امید ایرانی آبادتر و سربلندتر و جاسک به عنوان بندر توسعه یافته زیبای این منطقه در ساحل مکران. دورود و سلام به همه مردان و زنان، شاد، موفق و پیروز باشید.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار