کد خبر: 635775
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
معاون اروپا و آمريکاي وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگوي اختصاصي با خراسان در مورد آخرين وضعيت روابط ميان جمهوري اسلامي و انگلستان با اشاره به توافقات قبلي ميان دو کشور در....

 

معاون اروپا و آمريکاي وزارت امور خارجه کشورمان در گفتگوي اختصاصي با خراسان در مورد آخرين وضعيت روابط ميان جمهوري اسلامي و انگلستان با اشاره به توافقات قبلي ميان دو کشور در خصوص اعزام کاردار غير مقيم و انجام امور کنسولي ، از حضور يک مامور وزارت خارجه به صورت دائم در سفارت کشورمان در لندن خبر داد و گفت : اين مامور کارهاي کنسولي هموطنان ايراني در انگلستان را انجام خواهد داد .

وي همچنين خبرداد: هنوز وارد بحث هاي بازسازي و خسارت هاي محل سفارت انگليس نشده ايم.

مجيد تخت روانچي تحول صورت گرفته در روابط ديپلماتيک ميان ايران و انگلستان را لغو وجود حافظين منافع براي دو کشور دانست و اظهار داشت : الان عمان به عنوان حافظ منافع ايران در انگلستان و سوئد به عنوان حافظ منافع انگلستان در ايران مسئوليتي نداشته و همان‌طور که مي دانيد پلاک مقابل سفارت انگليس نيز نصب شده ، همان‌طور که در لندن ، ما پرچم خود را برافراشتيم .

وي در مورد اينکه هنوز انگلستان پرچم خود را در سفارت اين کشور در تهران بالا نبرده نيز گفت : اين مساله به خود آنها ارتباط دارد و به اين مطلب که هنوز به صورت رسمي ماموري در ايران ندارند مرتبط است.

معاون اروپا و آمريکاي وزارت خارجه همچنين با اشاره به سفر حبيب ا... زاده ، کاردار غير مقيم کشورمان به انگلستان ، اظهارداشت : وي تا چند روز آينده به کشور بر مي گردد اما ما فعاليتهاي کنسولي خود را به طور کامل در اين کشور با حضور مامور وزارت خارجه انجام مي‌دهيم .

وي ادامه داد : البته انگلستان هنوز تصميمي نگرفته که چه زماني مامور خود را براي انجام امور ديپلماتيک به صورت دائمي در تهران قرار دهد؛ البته اين مطلب به خود آنها ارتباط دارد چون به لحاظ حقوقي ديگر کشوري به عنوان حافظ منافع انگلستان در ايران وجود ندارد .

تخت‌روانچي در پايان در پاسخ به اين سوال که مساله بازگشايي سفارت و برآورد خسارت هاي وارده به سفارتخانه انگلستان به کجا انجاميده نيز اظهار داشت : هنوز وارد بحث‌هاي بازسازي و خسارت هاي محل سفارت نشده ايم، رفت و آمد کاردارهاي ترددي همچنان ادامه دارد و اين که اين کاردارها به دائم تبديل گردد، در آينده مشخص خواهد شد .
 
منبع: خراسان
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار