کد خبر: 635765
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
نوروز اصلی ترین عید اقوام ایرانی است که به همین منظور قطب فرهنگی و گردشگری پایتخت با برگزاری جشنواره اقوام ایرانی به استقبال این عید بزرگ خواهد رفت.
نوروز اصلی ترین عید اقوام ایرانی است که به همین منظور قطب فرهنگی و گردشگری پایتخت با برگزاری جشنواره اقوام ایرانی به استقبال این عید بزرگ خواهد رفت.
مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد گفت : در آستانه سال نو جشنواره اقوام ایرانی از 10 تا 25 اسفند در بوستان نوروز واقع در اراضی عباس آباد برگزار می شود.
اردشیر نوریان با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: نوروز اصلی ترین عید اقوام ایرانی است که به همین منظور قطب فرهنگی و گردشگری پایتخت با برگزاری جشنواره اقوام ایرانی به استقبال این عید بزرگ خواهد رفت.
 
وی با اشاره به میزبانی از عشایر و اقوام مختلف ایرانی در این جشنواره خاطرنشان کرد: در طول برگزاری جشنواره اقوام ایرانی که از 10 تا 25 اسفند برگزار می شود گروه های مختلفی از اقوام غرب، شمال، و شرق کشور از ساعت 9 صبح تا 8 شب آداب و رسوم مربوط به نوروز خود را ارائه می کنند.
 
مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد یادآور شد: پخت غذاهای محلی، نمایش و ارائه لباس های بومی، صنایع دستی، بازیهای محلی و روستایی از جمله برنامه هایی است که در کنار فعالیت گروه های موسیقی آذربایجان، لرستان، کردستان، قشقایی، خراسان، گیلان و مازندران زیر چادر های عشایری  برپا شده، فرهنگ نوروز را در قالب یک جشن ماندگار می کنند.
 
به گفته نوریان، نوروز یک مناسبت جهانی است که با توجه به اهمیت آن بوستان نوروز به عنوان نماد این فرهنگ اصیل در طول سال و در مناسبت های مختلف میزبان جشن ها و مراسم گوناگون محلی، ملی و بین المللی است .
 
 
 
 
منبع: تهران‌سما
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار