کد خبر: 635758
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
در شرایطی که گروه ۱+۵ در حال مذاکره با ایران برای رسیدن به توافق نهایی است، جمهوری‌خواهان سنا خواستار رأی‌گیری درباره لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران شده‌اند.

در شرایطی که گروه ۱+۵ در حال مذاکره با ایران برای رسیدن به توافق نهایی است، جمهوری‌خواهان سنا خواستار رأی‌گیری درباره لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران شده‌اند.

به گزارش پایگاه اینترنتی «پالتیکو»، جمهوری‌خواهان سنا آمریکا خواستار رأی‌گیری درباره تحریم‌های جدید علیه ایران شدند.
 
جمهوری‌خواهان سنا از اینکه به دلیل مخالفت‌های دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، لایحه جدید تحریم‌ها علیه ایران به رأی گذاشته نشد، بسیار ناراحت هستند و هم‌اکنون خواستار به رأی‌ گذاشته شدن یک لایحه جایگزین تحریم‌ها علیه ایران شدند.
 
این لایحه جدید ضد ایرانی توسط سناتور «ریچارد بر» نوشته شده است و جمهوری‌خواهان امیدوارند که «هری رید» رهبر اکثریت سنا آمریکا را وادار کنند تا این لایحه را به رأی گذارد.
 
«میچل مک کونل» رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان سنا روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: ما چندین ماه است که در تلاش هستیم تا لایحه تحریم‌های ایران را کرک و منندز پیشنهاد دادند، به رأی‌ بگذاریم.
 
لایحه تحریم‌ها یکسری تنبیهات اقتصادی مشروط به ایران در صورتی تحمیل می‌کند که این کشور به مفاد توافق موقت با 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) عمل نکند و از مذاکرات در حال جریان برای رسیدن به توافق نهایی کنار بکشد.
 
در حالیکه شماری از دموکرات‌های سنا پیشتر از تحریم‌های ایران حمایت کرده بودند، حمایت دموکرات‌ها از رأی‌گیری فوری برای این لایحه در هفته‌های اخیر بعد از آن لغو شد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا و دولت وی هشدار دادند که وضع تحریم‌های جدید به گفت‌وگوهای دیپلماتیک با ایران خدشه وارد می‌کند.
 
همچنین لابی صهیونیستی «آیپک» نیز اعلام کرد که هم‌اکنون زمان رأی‌گیری درباره لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران نیست.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار