کد خبر: 635626
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در بودجه سال ۹۳ حدود ۳۰ ـ ۲۰ میلیارد پول در اختیار هیأت رئیسه مجلس برای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد، از همان پول‌هایی که تأمین اجتماعی داده بود و گفتند به نماینده‌ها کمک شده است که ما خبری نداریم که آن پول‌ها چه شده است.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در بودجه سال ۹۳ حدود ۳۰ ـ ۲۰ میلیارد پول در اختیار هیأت رئیسه مجلس برای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد، از همان پول‌هایی که تأمین اجتماعی داده بود و گفتند به نماینده‌ها کمک شده است که ما خبری نداریم که آن پول‌ها چه شده است.
مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه پارلمان، طی تذکری گفت: تذکر من درباره سوگندی است که هیأت رئیسه مجلس خورده است.

وی با اشاره به جلسه غیرعلنی خانه ملت در صبح روز یکشنبه هفته جاری یادآور شد: اگر امکان دارد توجیه قانونی رأیی که در آن جلسه گرفتید را بیان کنید، ممکن است بگویید رأی استمزاجی بوده اما اصل صحبت این است که آن رأی‌گیری حتی به صورت اسمتزاجی برای این گرفته شده است که قبول کرده‌ایم شبهه‌ای در میان بوده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر کوچک‌زاده گفت: من پیش از این درباره این موضوع توضیح داده‌ام.

کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه بیان تذکر خود خاطر نشان کرد: من دو بار قصد داشتم تذکر دهم که نامم را پاک کردند، حال ممکن است این اقدام عمدی نیز نبوده باشد.

وی با اشاره به وظایف کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این کمیسیون موظف است که طبق بند 2 ذیل ماده 55 به لایحه بودجه سالانه رسیدگی کند و گزارش آن را تا پایان شهریور ماه ارائه دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در بودجه سال 93 که به طور مثال در یک مورد آن حدود 20، 30 میلیارد پول در اختیار هیأت رئیسه مجلس برای کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد، از همان پول‌هایی که تأمین اجتماعی داده بود و گفتند به نماینده‌ها کمک شده است که ما خبری نداریم که آن پول‌ها چه شده است.

کوچک‌زاده در تذکر دیگری با استناد به ماده 106 آئین‌نامه داخلی خانه ملت اظهار داشت: طبق آئین‌نامه اگر مجلس بخواهد جلسه غیرعلنی برگزار کند ضابطه‌هایی وجود دارد که در ماده 106 ذکر شده است.

وی افزود: مباحثی که در جلسه غیرعلنی مطرح شد مربوط به امنیت کشور بود اما با کدام توجیه جلسه غیرعلنی روز یکشنبه دو ساعت به طول انجامید و طی آن شما (اشاره به رئیس مجلس) برخی نظراتتان را راجع به چند نماینده محدود بیان کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: مجموع این رفتارها می‌رساند که اصراری برای عمل به آئین‌نامه وجود ندارد، اگر رفتار غیرقانونی حاکم شود ضرر بیشتر را صاحب منصبان می‌بینند.

در این بخش از اظهارات کوچک‌زاده یکی از نمایندگان فریاد «دو-دو» سر داد که مهدی کوچک‌زاده از رئیس مجلس خواست نام وی را اعلام کند.

کوچک‌زاده در این زمینه گفت: این اقدام (اشاره به دو - دو گفتن) غیرقانونی، غیر شرعی و غیرانسانی است، اگر تو مخالفی که ما با رئیس مخالفت کنیم، بایست و بگو آستان دوست درگاه رئیسی!

علی لاریجانی در پاسخ به اظهارات کوچک‌زاده گفت که حال شما چرا تندی می‌کنید؟

وی در پاسخ به ادامه تذکر کوچک‌زاده گفت: مطلبی که شما درباره جلسه غیرعلنی گفتید مربوط به جلسه غیرعلنی رسمی است اما ما همواره جلسه غیرعلنی غیررسمی داشتیم که شما نیز به آن واردید.

رئیس مجلس درباره گزارش بودجه نیز خاطر نشان کرد: این گزارش را هر ماه آقای باهنر ارائه می‌کند، البته خودتان می‌دانید که مجلس چه تنگناهایی دارد و ما متأسفیم که همین مباحث باعث شده مجلس در اقل وضع اداره شود.

لاریجانی افزود: این مباحث مطرح می‌شود و برخی تصور می‌کنند نمایندگان درآمد بالا دارند، حال اینگونه است؛ خودتان با زبان خودتان این موضوع را القاء می‌کنید.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار