کد خبر: 635625
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹
یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی گفت: ساز و کار مسکن اجتماعی در حال نهایی شدن است و تا اواخر اسفند ماه جاری ابلاغ می‌شود.

یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی از نهایی شدن ساز و کار مسکن اجتماعی خبر داد و گفت: ساز و کار مسکن اجتماعی در حال نهایی شدن است و قرار است وزیر راه و شهرسازی آن‌را تا اواخر اسفند ماه جاری ابلاغ کند.

این مقام مسئول در خصوص جزئیات مسکن اجتماعی نیز گفت: در طرح مسکن اجتماعی متوسط واحد مسکونی 50 متر است و برای خانوارهایی که فرزند دارند، به 70 متر می رسد.

وی ادامه داد: تفاوت عمده‌ای که میان مسکن مهر و مسکن اجتماعی است، میزان آورده است که در مسکن مهر به جز تسهیلات مابقی هزینه ها توسط متقاضیان ارائه می شود، اما در مسکن اجتماعی واحدها متناسب با وسع درآمد خانوار قیمت گذاری می شود و حداکثر با  30 تا 40 درصد از سهم درآمد آنها امکان سکونت پیدا می‌کنند.

بر اساس این گزارش، اجرایی شدن ایده « مسکن اجتماعی » بعد از اینکه دولت یازدهم اعلام کرد مسکن مهر موجب تورم شده و آن پروژه را ادامه نمی‌دهد مسکن اجتماعی در کنار سایر برنامه های وزارت راه و شهرسازی یکی از امید های اصلی شهروندان برای صاحب خانه شدن  است.

بحث راه اندازی صندوق پس‌انداز مسکن در سایر بانک ها به دلیل اینکه همچنان در مسیر تصویب توسط بانک مرکزی گیر کرده است، ظاهرا ابلاغ سازو کار مسکن اجتماعی از سوی آخوندی می تواند تا حدودی وزیر راه و شهرسازی را از اتهام نداشتن برنامه مشخص برای بخش مسکن خارج کند.

واحدهای مسکونی در طرح مسکن اجتماعی قرار است به صورت اجاره در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

براساس این طرح دولت قرار است سالانه 50هزار واحد مسکن مهر برای دهک‌های پایین جامعه که با شیوه‌های معمول امکان خانه‌دار شدن آنها سخت یا غیرممکن است، بسازد.

چندی پیش هدایت مدیر عامل شهر پردیس از اعلام آمادگی برای احداث 4 هزار مسکن اجتماعی در این شهر خبر داده و گفته بود که زمین آن نیز تهیه شده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار