کد خبر: 635610
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
مردم به رئیس جمهور نامه ننویسند. این جمله امروز از قول استاندار هرمزگان نقل شد که قرار است میزبان رئیس جمهور و مقصد دوم سفر استانی اش باشد. سفری که می خواهد سنت نامه نویسی برای رئیس جمهور را بشکند تا بعد از این نهاد ریاست جمهوری با گونی های پر از نامه بعداز هر سفر استانی مواجه نشود.
 
 
مجله مهر: مردم به رئیس جمهور نامه ننویسند. این جمله امروز از قول استاندار هرمزگان نقل شد که قرار است میزبان رئیس جمهور و مقصد دوم سفر استانی اش باشد. سفری که می خواهد سنت نامه نویسی برای رئیس جمهور را بشکند تا بعد از این نهاد ریاست جمهوری با گونی های پر از نامه بعداز هر سفر استانی مواجه نشود.



 227 هزار یا 11 گونی نامه، یکی از ره آوردهای سفر روحانی به استان خوزستان بود. همان زمان خیلی ها از ادامه شیوه ای که در زمان احمدی نژاد باب شده بود، انتقاد کردند و برای همین دولت تصمیم گرفته است راه ارتباطی اش با مردم را از نامه به تلفن ویژه تبدیل کند. استاندار هرمزگان هم به همین دلیل از مردم خواسته تا از نوشتن نامه به رئیس جمهور خودداری کنند و مسائل و مشکلات را از طریق شماره 111 بیان و پیگیری کنند.

شماره 111 یا سامانه ارتباط مردم و دولت ، زمان سفر استانی رئیس جمهور به استان خوزستان افتتاح شد اما در واقع کار نمی کرد و به همین دلیل هم خوزستانی ها ترجیح دادند همچنان نامه بنویسند. اما الان اگر بخواهید مسائل و مشکلاتتان را از طریق این شماره به رئیس جمهور منتقل کنید، می توانید مطمئن باشید که سامانه فعال است.



پس از تماس با شماره 111 از هر شهر و استان کشور، اپراتور می گوید که برای ارتباط با کارشناسان شماره 2، پیگیری نامه شماره 3 و برای ضیط پیام شماره 8 را باید شماره گیری کنید. بنابراین اگر قبلا برای رئیس جمهور نامه نوشته اید، راه پیگیری از طریق این شماره فراهم شده است.

براساس آنچه که در پایگاه اینترنتی مرکز ارتباطات مردمی نوشته شده است، سامانه تلفنی 111 یکی از مجاری شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) است و مردم می توانند از طریق آن با کارشناسان این مرکز هم ارتباط زنده (آنلاین) داشته باشند و هم غیر زنده (آف لاین). از طرفی شماره ملی تماس گیرندگان در این سامانه ثبت می شود تا پیگیری درخواست ها و پاسخگویی به آنها منظم تر انجام شود.



هر نامه 500 تومان

پس از سفر حسن روحانی به خوزستان مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آن اعلام کرد که در جریان سفر رئیس جمهور به استان خوزستان تعداد 227 هزار و 347 نامه مردمی دریافت شده و ستاد ویژه ای هم برای دریافت و بررسی نامه ها تشکیل شد.



55 درصد پیام ها با موضوع کمک های مالی بلاعوض، امرار معاش، جهیزیه و پرداخت بدهی ، 17 درصد درخواست اشتغال ، 12 درصد درخواست برای تبدیل وضعیت شغلی و تعدادی نیز خواستار ارائه خدمات شهری از قبیل حل مشکلات آب، فاضلاب، آسفالت،برق رسانی و گاز رسانی بوده اند.                                             
البته آن زمان تجارت نامه نویسی هم راه افتاد! براساس گزارشی که در روزنامه اعتماد منتشر شد، کسانی بودند که در ازای نوشتن نامه مردم به رئیس جمهور، پول می گرفتند؛ هر نامه 500 تومان و هر روز حدود 100 نامه هم می نوشتند!

بعضی هم البته ترجیح داده اند تقاضایشان را به جای نامه روی پلاکاردد بنویسن تا هم رئیس جمهور ببیند و هم مردم!

اما حالا گویا قرار است تماس با سامانه ارتباط مردم و دولت، جایگزین نامه نگاری شود اما باید دید در سفر استانی رئیس جمهور به هرمزگان مردم به طرح مشکلاتشان از این طریق عادت می کنند یا همچنان ترجیح می دهند نامه بنویسند و رکوردهای نامه نگاری ثبت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار