کد خبر: 635497
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
تلاش زودهنگام اصلاح طلبان ناکام :
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: اصلاح طلبان نمی توانند مجلس آینده را به دست بگیرند؛ چرا که مجلس ششم نمونه عملکرد و مواضع آنها در مورد مسایل داخلی و بین المللی است.

گروه سیاسی - شاید جرقه گرفتن مجلس دهم از همان روزی در ذهن اصلاح طلبان زده شد که اسم حسن روحانی از صندوق رای ریاست جمهوری یازدهم خارج شد؛ چرا که اصلاح طلبان از ۲ سال مانده به انتخابات مجلس دهم، علنی از تصرف کرسی های سبز رنگ بهارستان سخن می گویند.

به گزارش افکار نیوز، محمد رضا عارف سرلیست اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری، که پست چشم گیری از سوی روحانی به او پیشنهاد نشد، در روز امضای دفتر یادبود ماندلا به صراحت گفت که فعالیت برای حضور در انتخابات مجلس دهم را آغاز کرده است، پس از او نیز چندین چهره شناخته شده اصلاحات از تصرف مجلس دهم گفتند.

این اواخر و در ششمین کنگره حزب اراده ملت، که حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ارشد رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی، حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی نماینده ادوار مجلس، سید عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات، سید حسین موسوی تبریزی دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، رهامی رئیس شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان، محمد جواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و چهره های دیگری از جبهه اصلاحات دور هم جمع بودند، علی یونسی به عنوان اولین سخنران به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت که امیدواریم قدم‌های بعدی که مهم‌تر از انتخابات ۲۴ خرداد است، برداشته شود و جریان رقابت سیاسی در مسیر اصلی خود قرار گیرد.

چهره های سرشناس اصلاح طلبان در حالی گوشه چشمی به انتخابات مجلس دهم دارند که رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعتقاد دارد: اصلاح طلبان نمی توانند با این تصور که دولت اصلاح طلب است، در فکر گرفتن مجلس دهم باشد چرا که با هوشیاری مردم این خواسته اصلاح طلبان محقق نخواهد شد.

محمدعلی پور مختار رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به حضور احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم به خبرنگار سیاسی افکار نیوز گفت: اصلاح طلبان نمی توانند مجلس آینده را به دست بگیرند؛ چرا که مجلس ششم نمونه عملکرد و مواضع آنها در مورد مسایل داخلی و بین المللی است.

به گفته پور مختار، عملکرد اصلاح طلبان در مجلس ششم آنچنان در ذهن مردم نقش بست که در سنوات بعدی و در مجالس هفتم، هشتم و نهم توجهی به آنها نکردند.
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: مردم دولت روی کارآمده را اصلاح طلب نمی دانند از این رو جریان اصلاحات نمی تواند سوار بر موج شده و دولت جدید را اصلاح طلب بنامد.

وی خاطر نشان کرد: اصلاح طلبان نمی توانند با این تصور که دولت اصلاح طلب است ، در فکر گرفتن مجلس دهم باشد چرا که با هوشیاری مردم این خواسته اصلاح طلبان محقق نخواهد شد.
این نماینده مجلس تاکید کرد: یکی از موارد تخلف که شورای نگهبان می تواند در مورد آن می تواند کاندیدایی را رد صلاحیت کند تبلیغات زودهنگام است و شورای نگهبان عملکرد کسانی را که به این شکل عمل می کنند رصد می کند و در زمان مشخصی با آنها برخورد می کند.
پور مختار تصرح کرد: شورای نگهبان بایدبه دقت رفتار افراد را رصد کرده و در پرونده آنها ثبت کند که اگر در انتخابات شرکت کردند آنها را رد صلاحیت کند.

به هرحال طبیعی است که اصلاح طلبان پس از سه دوره _ از مجلس ششم به بعد_تمام تلاش خود را برای به دست آوردن مجلس دهم به کار بگیرند اما به فرض تایید صلاحیت شدن از سوی شواری نگهبان، با توجه به سابقه آنها در مجلس ششم آیا مردم به آنها اعتماد کرده و نام آنها را در برگه رای انتخابات مجلس دهم می نویسند؟

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار