کد خبر: 635113
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱
آصفري در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»:
دبير كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد: بحث موشكي ايران هيچ زمان در اختيار تيم مذاكره كننده نيست و جزء خطوط قرمز ماست.
زينب صناعي
جوان‌آنلاين: محمدحسن آصفري در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» اظهارداشت: باتوجه به رويكرد زياده‌خواهي امريكايي ها ما اميدي به روند ادامه مذاكرات نداريم، چرا كه از زماني كه مذاكرات از دور اول شروع شد هميشه امريكايي ها با موضع گيري هاي تندشان نشان مي دهند كه به دنبال حل مسئله هسته اي از طريق مذاكرات نيستند و به دنبال زياده خواهي از طريق مذاكرات هستند.
 
وي يادآورشد: در همان مرحله اول مذاكرات وقتي مذاكرات به نتيجه رسيد، اوباما آمد موضع گيري كرد كه ما غني سازي را نمي پذيريم تا زماني كه اينگونه زياده خواهي امريكايي ها وجود داشته باشد مذاكرات به نتيجه مطلوب نخواهد رسيد.
 

به گفته دبير كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، مطرح شدن مسائلي مانند موشك هاي بالستيك و موضوعاتي از اين قبيل مواردي نيست كه در اختيار تيم مذاكره كننده ما و تيم مذاكره كننده 1+5 باشد.
 

آصفري تصريح كرد: سيستم دفاعي ما امروز در كشور طوري تعبيه و برنامه ريزي شده است كه شعاع اطراف مرزهاي آبي و خاكي كه امكان تهاجم باشد، آن شعاع را پوشش مي دهد و تا زماني كه كسي بر عليه ما حركت نظامي انجام ندهد ما از سيستم موشكي و دفاعي خودمان استفاده نخواهيم كرد.
 

وي افزود: ما هيچ زمان شروع كننده جنگ نبوده و نخواهيم بود مگر آنكه زماني كشوري بخواهد بر عليه ما تعدي داشته باشد بنابراين مطرح شدن بحث موشكي ايران هيچ زمان در اختيار تيم مذاكره كننده نيست و جزء خطوط قرمز ماست.
 

دبير كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: وقتي امريكايي ها موضوعاتي مانند حقوق بشر را مطرح مي كنند، خودشان بايد پاسخگو باشند جناياتي كه امروز با مجوز امريكا در سوريه، بحرين، افغانستان و عراق شكل مي گيرد را جواب داده و بعد ادعاي حقوق بشر كنند.
 

آصفري عنوان كرد: امريكا ابتدا بهتر است وضعيت زندان هاي گوانتانامو و ابوغريب را مشخص كند كه به چه دليل افراد را با وضعيت بد در زندان ها انداخته است؛ همچنين جناياتي كه امروز در ميانمار شكل مي گيرد را امريكا بايد پاسخگو باشد و بعد مباحث حقوق بشر را مطرح كند.
 
 
وي تاكيد كرد: طرح اينگونه مباحث مطمئننا غير از آنكه روند مذاكرات را متوقف مي كند، خروجي ديگري نخواهد داشت.

 


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
0
0
با توجه به مزاحمتهای امریکا در مورد خط گاز پاکستان و ترکیه اروپا

اعلام کنید یکی از اهداف حمایت ...: خط لوله گاز اروپا است
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
0
0
اینها تمام بحث هسته ای را به ... حتی بحث موشکی را ... مسئله .... را هم حل کنند در مقابل از امریکا و اروپا خواسته اند که تمام تحریم ها را بردارند اینها هم قول مساعد را داده اند ولی از مذاکره کننده ایرانی تضمین خواسته اند و گروه ایرانی زمان خواسته که در طول این مدت به آنها ثابت کنند که می توانند به قول های خود عمل کنند مدت 6ماهه و پس از آن زمان داده شده از سوی امریکا و ازوپا به این ... می باشد.
صحبت ها و حرف ها و موضع گیری های امریکا همه و همه حکایت از... عظیم تر از گذشته می باشد این ها تمام توان خود را بر این موضوع متمرکز کرده اند و به امید برداشتن تحریم ها برنامه ای برای کشورندارند که انجام دهند!!!!
ابوموسی اشعری گفته من با در آوردن انگشتر خود هم ... و همه آنچه که باعث ناراحتی امریکا و (اسرائیل)می شود را رفع می کنم و انگشتر خود را به جایی می اندازم که دیگر پیدا نشود اینها همه در مقابل رفع تحریم ها می باشد.
... فکر می کند با رفع تجریم ها مردم راضی به از دست دادن همه چیز خود خواهند شد و در نهایت پیروز خواهد شد.و مردم بخاطر رفع تحریم ها هیچ گونه واکنشی به این موضوع نخواهند کرد
علت اصلی محرمانه بودن جلسات جلوگیری از اعتراضات می باشد تا ...به هدف خود نائل شوند
فرزانه از ساری
|
ROMANIA
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
0
1
امریکا چکاره هست که در باره موشکهای بالستیک ایران تصمیم گیری کند
نا شناس
|
-
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
0
1
خیلی مواظب باشید تن به زیاده خواهی امریکا واروپا ندید اینها پرونده خرابی دارند در ضمن زحمات دولت نهم ودهم را از بین نبرید که انوقت سرو کارتان با ........خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار