کد خبر: 634824
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
روشن است کشوری با برخورداری از بالا‌ترین ذخایر نفت و گاز دنیا، در حالی که در نزدیک‌ترین فاصله به مرزهای جنوبی ایالات متحده آمریکا قرار دارد، چه مطمع وسوسه برانگیزی برای حاکمان واشنگتن است. چه آنکه این کشور، به منبعی الهام بخش برای کشور‌ها و جنبش‌های مترقی در نیمکره جنوبی قاره آمریکا تبدیل شده و در خارج از این منطقه نیز در ائتلاف با محور ضد نظام سلطه، ایفای نقش می‌کند.

به گزارش تریبون مستضعفین، شامگاه گذشته جمعی از فعالان و تشکل‌های فرهنگی و بین‌الملل با حضور در سفارت جمهوری بولیواری ونزوئلا در تهران، ضمن همبستگی با ملت و دولت ونزوئلا خواستار عدم مداخله خارجی در مسائل داخلی این کشور شدند. در این مراسم علاوه بر ایرانیان، کاردار، وابستگان نظامی و مسئولین سفارت ونزوئلا حضور داشتند.

این همایش به همت خانه آمریکای لاتین و با مشارکت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، اتحادیه امت واحده، تریبون مستضعفین، عدالت طلبان بدون مرز، جنبش عدالتخواه دانشجویی، هیات منتظران بهار، دولت بهار، عدالت‌خانه، انجمن دوستی ایران و ونزوئلا و مجمع فعالین بین‌الملل برگزار شد.

در ابتدای این همایش آقای مهندس عبدالحمید شهرابی از «خانه آمریکای لاتین» خوش آمدگویی کرد و حجت‌الاسلام براتی از «مجمع فعالان بین‌الملل» درباره ارتباط میان ملل مستضعف جهان و همراهی انقلاب اسلامی ایران و انقلاب بولیواری ونزوئلا گفت.

دکتر محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک دیگر سخنران این جلسه بود و درباره نقش آمریکا در خشونت‌ها در ونزوئلا صحبت کرد. قدیری ابیانه تاکید کرد: «تا زمانی که سفارت آمریکا وجود داشته باشد، این اتفاقات محتمل است.»

نماینده انجمن دوستی ایران و ونزوئلا نیز از مشاهدات خود در ونزوئلا و آزادی مخالفان دولت چند دقیقه‌ای صحبت کرد.

در پایان این مراسم نیز کاردار سفارت از برگزار کنندگان این همایش تشکر کرد. بیاینه پایانی این مراسم را نیز مهندس شهرابی قرائت کرد و به امضای نمیاندگان تشکل‌ها و سازمان‌های ایرانی رسید.

 متن کامل بیانیه افراد، سازمان‌ها و نهادهای غیر دولتی ایران درباره تحولات جاری در جمهوری بولیواری ونزوئلا بدین شرح است:venezuela

شبه کودتای طراحی شده در ونزوئلا را محکوم می‌کنیم

افکار عمومی جهان طی روزهای گذشته شاهد اقدامات خشونت آمیز و غیر دموکراتیک برخی گروه‌های ضد دولتی در جمهوری بولیواری ونزوئلا بوده که مطابق اقرار برخی بانیان آن و اعلام رسانه‌ها، با هدف ساقط کردن رئیس جمهور قانونی و منتخب مردم این کشور برنامه ریزی شده است.

تحرکات گروه‌های مذکور در حمله به مراکز دولتی، هدف تخریب اموال عمومی و مخدوش کردن امنیت شهروندان، ایجاد هرج و مرج، تفرقه و بی‌ثباتی در ونزوئلا را دنبال می‌کند.

این اقدامات که کودتای سال ۲۰۰۲ علیه رهبر آزادی خواه رئیس جمهور فقید ونزوئلا را در اذهان زنده می‌کند، از سوی برخی افراد و کشورهای بیگانه حمایت می‌شود که منافع گسترده آن‌ها با استقرار یک دولت مستقل و انقلابی در سرزمین بولیوار تأمین نمی‌شود.

روشن است کشوری با برخورداری از بالا‌ترین ذخایر نفت و گاز دنیا، در حالی که در نزدیک‌ترین فاصله به مرزهای جنوبی ایالات متحده آمریکا قرار دارد، چه مطمع وسوسه برانگیزی برای حاکمان واشنگتن است. چه آنکه این کشور، به منبعی الهام بخش برای کشور‌ها و جنبش‌های مترقی در نیمکره جنوبی قاره آمریکا تبدیل شده و در خارج از این منطقه نیز در ائتلاف با محور ضد نظام سلطه، ایفای نقش می‌کند.

از این رو، ما افراد، سازمان‌ها و نهادهای غیردولتی با گرایش‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و دانشجویی در جمهوری اسلامی ایران، هم صدا با همتایان آزادی خواه و مستقل خود در سایر کشور‌ها:

ـ شبه کودتای طراحی شده علیه دولت و رئیس جمهور منتخب مردم ونزوئلا را که با اقدامات خشونت آمیز، کشته شدن افراد بی‌گناه، تخریب اموال عمومی و دامن زدن به حرکت‌های بی‌ثبات کننده همراه است، محکوم می‌کنیم.

ـ خواستا عدم مداخله نیروهای خارجی و امپریالیستی در امور داخلی کشور ونزوئلا و احترام به استقلال و حق حاکمیت این کشور می‌باشیم.

ـ از اقدامات دولت انقلابی جمهوری بولیواری ونزوئلا مبنی بر فراخوان عمومی جهت تقویت صلح، دوستی، ارتقاء مردم سالاری و برقرار امنیت، آرامش و بستر سازی برای رفاه و سعادت مردم این کشور حمایت یم کنیم.

زنده باد مبارزه در راه صلح، عدالت و آزادی ملت‌ها

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار