کد خبر: 634770
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
پیرهادی:
عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران گفت: دولت بدنبال مهندسی ترکیب اعضای شورای شهر تهران با اهداف سیاسی است. ترکیب فعلی شورای شهر را مردم تهران انتخاب کرده اند لذا دولت باید به آرای مردم تهران احترام بگذارد.


گروه اجتماعی - محسن پیرهادی، عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران در خصوص امکان همزمانی حضور دنیا مالی در شورای شهر و فدراسیون قایقرانی گفت: «از دید ما اعضای شورای شهر با ۷۰ساعت کار طبق قانون تعیین شده شاغل محسوب نمی شوند یعنی جزء کارمندان دولت نیستند و به نوعی شورای شهر در یک جمله شغل به حساب نمی آید. اما کارمند دولت با ۷۷۰ ساعت کار با دریافت بیمه و مزایا مشمول این تعریف می شود. از سویی دیگر نیز در تمام دنیا، فعالیت فدراسیون ها جزء NGO ها هستند و شغل به حساب نمی آید.»

به گزارش افکارنیوز؛ وی افزود: « طبق استعلام شورای شهر، مجلس شورای اسلامی به عنوان مفسر قانون اعلام کرد که سرپرستی فدراسیون ها شغل نیست اما هنوز وزیر محترم ورزش طبق استدلال های خود این موضوع را قبول ندارد و در مصاحبه های متعدد اعلام می کند که آقای دنیامالی استعفای خود را اعلام کند وگرنه فرد جدیدی جایگزین خواهد شد.»

محسن پیرهادی تاکید کرد: «به نظر می رسد دولت و وزیر محترم ورزش از این طریق به نوعی چینش اعضای شورای شهر را مهندسی می کنند. مردم به آقای دنیامالی رای داده اند و ایشان به عنوان رییس کمیسیون عمران هم دارای سابقه موفق و هم عملکرد مناسبی هستند. در مورد فدراسیون نیز ایشان برند بین المللی دارند و در فدراسیون جهانی نیز دارای جایگاه بین المللی هستند.»


این عضو شورای شهر ادامه داد : « درست است که دولت در حوزه سیاسی با دوستان اصولگرا رقابت دارد اما نباید وارد بازی هایی شود که به منافع شهر تهران و همچنین حوزه ورزش ضربه وارد کند. وزیر ورزش باید تحمل کنند تا ما استفساریه
” اقدام دولت و وزارت ورزش خلاف منویات مقام معظم رهبری است "
مجلس را در اینباره بگیریم که آیا عضویت در شورای شهر و فدراسیون شغل هست یا خیر؟ بعد از دریافت استفساریه مجلس دراین خصوص تصمیم میگیریم.

وی با اشاره به این که « این فشارها و فشارهای رسانه ای تنها فضا را تخریب و به منافع شهر لطمه وارد می کنند» پیشنهاد می کند که «وزیر ورزش و دوستانی که به ایشان مشورت می دهند به کار حرفه ای خود بپردازند و مشکلات ایجاد شده را سیاسی نکنند. این بحث کم کم درحال سیاسی شدن است و برخی ها می خواهند از این فضا برای دوستان خود یک عایدی داشته باشند که این موضوع مطلوب نیست.»

عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران  ادامه داد؛ دولت بدنبال مهندسی ترکیب اعضای شورای شهر تهران با اهداف سیاسی است. ترکیب فعلی شورای شهر را مردم تهران انتخاب کرده اند لذا دولت باید به آرای مردم تهران احترام بگذارد.

وی در تصریح هدف دولت از این فشارها برای استعفای احمد دنیامالی نیز میگوید: « آنها می خواهند آنطور که خودشان می خواهند تمام شود. ما نظرمان برای آقای ساعی و جدیدی نظرمان همین بود و معتقد بودیم که از این افراد با توجه به سابقه موفق ورزشی می توانند در فدراسیون ها موثر باشند.

اما در آن مقطع نیز دوستان همکاری نکردند و الان با سومین گزینه یعنی آقای دنیامالی این کار را انجام می دهند. روشی که دوستان دولت با شورای شهر در پیش گرفته است، روش مناسبی نیست. طبق منویات مقام معظم رهبری همکاری بین دستگاه ها و نهادها تاکید شده است. اما اقدامی که دوستان در دولت و به خصوص وزارت ورزش دنبال می کنند، در جهت منویات مقام معظم رهبری نیست. می توان گفت این اقدام در جهت از بین بردن منافع شهر، کیان شورا و تحمیل هزینه اضافی به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار