کد خبر: 634476
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۸
روسای فدراسیون‌های والیبال، بسکتبال، هندبال و کمیته فوتسال با گردآوری نامه‌ای به دنبال گرفتن مجوز حضور بانوان در ورزشگاهها هستند.

حضور بانوان در ورزشگاهها درسالهای اخیر مجاز و برخی اوقات غیرمجاز اعلام شده است. در رشته‌های مثل والیبال، بسکتبال و فوتسال این اجازه به بانوان داده می شد تا در قسمت مشخصی از ورزشگاه به تماشای بازی‌ها بنشینند. اما در ماههای اخیر حضور بانوان در ورزشگاهها غیر قانونی خوانده شده است. از همین رو روسای فدراسیون‌های تعدادی از رشته‌های سالنی دست به کار شدند تا مجوز حضور خانم‌ها در ورزشگاها را از نهادهای مربوطه بگیرند.

سیدرضا افتخاری، رئیس کمیته فوتسال با تایید خبر فوق گفت: به همراه فدراسیون‌های والیبال، بسکتبال و هندبال نامه‌ای نوشته‌ایم تا حضور بانوان در ورزشگاه را از طریق دولت و وزارت ورزش برای همیشه به صورت ریشه‌ای حل کنیم. تاکنون درباره‌ی حقوق بانوان تنها شعار داده‌ایم. می‌گوییم آنها هم مثل آقایان سهم برابر دارند اما موانعی را هم درست می‌کنیم.

وی افزود: این موانع را نه شرع گفته و نه قانون. به چه دلیلی خانم‌ها نمی‌توانند بازی فوتسال را تماشا کنند؟ فوتسالی که بازیکنان درآن لباس پوشیده دارند اگر برنامه‌ریزی درستی در سالنها صورت بگیرد و قسمت مشخصی برای بانوان تعیین کنیم با حمایت حراست ورزشگاه به راحتی بانوان به ورزشگاه می‌آیند. به هر حال آنها هم حقی دارند و دوست دارند رشته مورد علاقه خود را از نزدیک تماشا کنند. شما ببینید چقدر عاشق والیبال در ایران وجود دارد. فوتسال، بسکتبال و هندبال هم همینطور. در تمام دنیا بانوان به ورزشگاه می‌آیند. چرا در ایران این امکان وجود نداشته باشد؟

افتخاری همچنین با بیان این که حضور بانوان روی جو ورزشگاهها هم تاثیر می‌گذارد، عنوان کرد: آقایان با بودن خانم ها رعایت می کنند و شعارها فیلتر می‌شود. مگر زمان حضور آنها در بازیهای والیبال مشکلی پیش آمد؟ اگر دلیل شرعی دارد بگویند ما هم بدانیم. هیچ دلیلی وجود ندارد. فکر می‌کنم الان وقتش رسیده که دولت هم ازاین طرح حمایت کند، خود رئیس جمهور هم ورود کند.

رئیس کمیته فوتسال در پایان به خبرنگار ایسنا گفت: با آقای داورزنی این نامه را آماده کرده‌ایم و قرار است با سایر فدراسیون‌ ورزشهای توپی مثل بسکتبال و هندبال نیز هم اندیشی داشته باشیم تا مشکل برای همیشه حل شود.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار