کد خبر: 634212
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹
هیات موسس انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه شهید چمران اهواز با انتشار بیانیه ای نسبت به نمایش سریال سرزمین کهن اعتراض کرد.

خبرگزاری ایرنا: هیات موسس انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه شهید چمران اهواز با انتشار بیانیه ای نسبت به نمایش سریال سرزمین کهن اعتراض کرد.

در این بیانیه که روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته، آمده است: چند سالی است که صدا و سیمای ملت ما از مردمی بودن فاصله گرفته و نه تنها گامی در جهت مطالبات ، وحدت اقشار سیاسی ، قومیت ها، فرهنگ های مختلف کشور برنداشته بلکه ناخواسته اقدام به تحریک اقوام اصیل ایران اسلامی کرده است. اقدامی که متاسفانه با وجود اعتراض های گسترده مردمی ، آن طور که باید دل مردم را با خود هم سو نکرده است .

ˈسخنان سازندگان سریال سرزمین کهن که اسامی آنها ذکر شده جنبه قومی نداشته و صرفا فامیلی افراد است اصلا قابل قبول نیست ضمن اینکه این جمله هم که آخر قصه به نفع بختیاری ها تمام خواهد شد چیزی را تغییر نخواهد کرد و آب ریخته شده را نمی توان جمع کرد.ˈ

در این بیانیه مطرح شده است: به اعتقاد ما دانشجویان قوم بزرگ و قهرمان بختیاری محتاج به قهرمان پردازی های امثال کمال تبریزی ها و سریال های آنها نخواهد داشت چرا که سرافرازی و شجاعت این قوم در تمامی دوران هویت یافته است.

این دانشجویان مطرح کرده اند: این گونه تحریک اقوام نشان از میلی بودن رسانه ملی و یا شاید شروع ماجراست واگر برخورد مناسب با این روند غلط و نیت تفرقه انگیز صورت نگیرد چه بسا توهین به دیگر اقوام غیرتمند ایران اسلامی خواهد شد.

در این بیانیه با طرح این موضوع که سوال اصلی این است که پشت پرده ماجرا روشن شود و گرنه هیچ انسان با بصیرت و عاقلی این گونه توهین ها را با یک عذرخواهی نخواهد پذیرفت یادآوری می کند با بینش درست و درک صحیح از ویژگی تمامی اقوام و خرده فرهنگ ها باید به بازتاب بزرگی ، حس وطن دوستی و اسلام خواهی آنان پرداخت.

در پایان آمده است : هیات موسس انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) برائت خود را از مسببین فتنه ساز و تفرقه انگیز اعلام داشته و ضمن دلجویی از قوم سلحشور بختیاری برخورد لازم و برابر با رنجش این قوم از سوی مسئولین ذیربط امیدوار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار