کد خبر: 634146
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
دکتر ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش آموزش کشور درباره برخی سؤالات مربوط به دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در آزمون کارشناسی ارشد امسال توضیحاتی ارائه کرد.
عصر ایران: دکتر ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش آموزش کشور درباره برخی سؤالات مربوط به دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در آزمون کارشناسی ارشد امسال توضیحاتی ارائه کرد.

وی درباره طرح سؤالاتی درباره احمدی نژاد در آزمون ارشد امسال گفت: سازمان سنجش آموزش کشور به دنبال پیروی یا پیگیری فعالیت های سیاسی نیست و چنین اقداماتی را به ضرر عملکرد خود می داند. سازمان سنجش تنها به معیارهای علمی در سنجش تکیه می کند.

معاون سازمان سنجش درباره سؤالات مربوط به دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد هم تاکید کرد: این سؤالات توسط طیفی از اساتید رشته علوم سیاسی با گرایش های سیاسی مختلف تهیه شده اند.

خدایی ادامه داد: در موضوع تهیه سؤالات آزمون ها، تنها معیارهای علمی و استاندارد مدنظر قرار دارند. تنها اساتیدی می توانند برای آزمون کارشناسی ارشد ، سؤال طرح کنند که حداقل در 2 ترم منتهی به زمان برگزاری آزمون، سابقه تدریس این درس را داشته باشند.

وی افزود: دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد یکی از واقعیت های تحولات سیاسی ایران است و قطعا در درس های مختلف رشته علوم سیاسی نیز بررسی این مقطع از تاریخ سیاسی ایران است. طرح سؤالات درباره این دوره یا اشاره به آن در سؤالات آزمون ارشد رشته علوم سیاسی نیز در همین راستاست.

به گفته این مقام ارشد سازمان سنجش، این مجموعه در راستای سیاست های وزارت علوم در دولت تدبیر و امید، بخشی از سؤالات نظرسنجی در آزمون کارشناسی ارشد امسال هماهنگ با این سیاست ها مطرح شده بود.

سازمان سنجش آموزش کشور همچنین متن کامل سؤالات کنکور ارشد که در آنها به دوره احمدی نژاد اشاره شده است را به این شرح اعلام کرد:
 
درس: تحولات سیاسی اجتماعی ایران (از مشروطیت تاکنون)

سوال شماره 119: اولین تلاش جدی برای اصلاح روستاها و بهبود وضعیت روستاییان توسط کدام دولت صورت گرفت؟ 

1) دولت مصدق در سال 1331

2) دولت امینی در سال 1341

3) دولت شهید رجایی در سال 1359

4) دولت احمدی نژاد در سال 1384

 پاسخ صحیح : گزینه شماره 1 است.

درس : تحولات سیاسی اجتماعی ایران (از مشروطیت تاکنون)

سوال شماره 125 – علت اصلی پیروزی احمد ینژاد در انتخابات 1384 چه بود؟

1)شعارهای مردمگرایانه و حمایت روشنفکران و هنرمندان

2)حمایت نهادهای حکومتی، حمایت بخش هایی از احزاب اصلاح طلب

3) حمایت جبهه پایداری، گروه آبادگران، مجاهدین انقلاب اسلامی و مراجع تقلید

4)سیاست های انتخاباتی اصولگرایان، شعارهای مردم گرایانه و شکاف در جبهه اصلاح طلبان

 پاسخ صحیح: گزینه 4 است.

درس: تاریخ سیاست خارجی ایران از صفویه تا به امروز 

سوال شماره 248: گسترش روابط با عربستان ، توسعه روابط با مسکو، ایجاد ثبات در مرزهای شمالی، جنوبی، شرقی و غربی کشور، سعی در هماهنگ سازی توازن قوا در منطقه از جمله اصول اساسی سیاست خارجی ... بوده است.

1) محمد خاتمی

2) منوچهر متکی

3) اکبر هاشمی رفسنجانی

4) علی اکبر ناطق نوری
 
پاسخ صحیح: گزینه 3 است.













فرم نظرخواهی


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار