کد خبر: 633743
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۲
باراک اوباما و فرانسوا اولاند روسای جمهور آمریکا و فرانسه روز گذشته در کنفرانس خبری در کاخ سفید درباره مساله سفر اخیر یک هیات تجاری فرانسوی به ایران و نیز مساله تحریم های ایران نظرات خود را مطرح کردند.

عصر ایران: باراک اوباما و فرانسوا اولاند روسای جمهور آمریکا و فرانسه روز گذشته در کنفرانس خبری در کاخ سفید درباره مساله سفر اخیر یک هیات تجاری فرانسوی به ایران و نیز مساله تحریم های ایران نظرات خود را مطرح کردند.

 نیویورک تایمز گزارش داد؛ اوباما در این کنفرانس خبری با اشاره بر ضرورت ادامه تحریم های کنونی علیه ایران درباره سفر یک هیات تجاری فرانسوی در هفته گذشته به ایران گفت :شرکت‌ها در حال ارزیابی این مساله هستند که آیا این امکان وجود دارد که وقتی یک توافق واقعی حاصل شد، بتوانند هر چه زودتر به ایران بروند. اما من می‌توانم به شما بگویم آنچه که این شرکت‌ها هم‌اکنون انجام می‌دهند پای خودشان است. چرا که ما همچون تلی از آجر بر سر آنها خراب خواهیم شد.

اوباما در ادامه با تاکید بر اینکه ایران باید نشان دهد برنامه اتمی این کشور صلح آمیز است ، افزود به دلیل اینکه ایران تا کنون نتوانسته است اثبات کند که برنامه اتمی این کشور اهداف صرفا صلح آمیز دارد، اجماع جهانی درباره تحریم ها علیه این کشوربه وجود آمد.
وی با تاکید بر ضرورت مجازات ناقضان تحریم های ایران افزود که در مرحله کنونی نیازی به افزودن بر تحریم های ایران نیست.

اولاند نیز در واکنش به سخنان اوباما درباره سفر هیاتی تجاری فرانسوی و پرسش یک خبرنگار درباره سفر یک هیات 116 نفره فرانسوی علی رغم تاکید پاریس بر ادامه تحریم های ایران ، گفت که او رییس جمهور فرانسه است و رییس اتحادیه های کارگری این کشور نیست و در این باره شرکت ها خود تصمیم می گیرند.

وی با این حال تاکید کرد که شرکت های فرانسوی باید بدانند تحریم های ایران همچنان پا برجا هستند تاکید کرد که ایران باید بداند مادامی که برنامه سلاح های هسته ای خود را کنار نگذارد هیچ توافقی با این کشور امضا نخواهد شد و تحریم های کنونی نیز پا برجا خواهد بود.

ایران همواره بر ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای خود تاکید کرده و ادعای تلاش برای تولید سلاح هسته ای را رد کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار