کد خبر: 633673
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
گزارش دانا/
استعفای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به بودجه سال 93 کشور از استان خوزستان آغاز شد که 18 نماینده این استان به صورت دسته جمعی استعفا دادند و بعد از آن هم استانهایی مانند لرستان، کردستان، آذربایجان شرقی ومازندران نیز در اعتراض به بودجه تخصیص یافته به استانهای خود استعفا دادند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، قانون بودجه یکی از اسناد بالا دستی و مرجع در کشور محسوب می شود و بعد از سند چشم انداز 20 ساله و برنامه 5ساله قانون بودجه است که هر سال دخل و خرج دولت و مسیر حرکت کشور را ترسیم می کند. براساس قانون برای تدوین سند بودجه ابتدا دولت باید پیشنهاد خود را در قالب لایحه به مجلس ارائه کند و بعد مجلس با بررسی و اعمال تغییرات مد نظر خود آن را جهت اجرای نهایی تصویب می کنند.

لایحه بودجه سال 93 کل کشور روز یکشنبه 13 آذر 92 از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد. همان روز های اول که لایحه بوجه به مجلس تقدیم شد تعدادی از نمایندگان استانهای مختلف در اعتراض به لایحه بودجه تخصیص یافته به استان ها خود برای سال آینده استعفا دادند.

استعفای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به بودجه سال 93 کشور از استان خوزستان آغاز شد که 18 نماینده این استان به صورت دسته جمعی استعفا دادند و بعد از آن هم استانهایی مانند لرستان، کردستان، آذربایجان شرقی ومازندران  نیز در اعتراض به بودجه تخصیص یافته به استانهای خود استعفا دادند.

سید شریف حسینی عضو هیئت رییسه و نماینده مردم اهواز در مجلس نیز گفته بود: در بودجه سال آینده، هیچ توجهی به استان خوزستان نشده است و پولی که از قبال فروش فولاد خوزستان به دست می‌آید، صرف ساخت و ساز در پرند و تنکابن شده است.

 در همین راستا دولت نشستی را با نمایندگان استان خوزستان برگذار کرد و تصمیصم هایی در خصوص حل مشکلات آنها گرفته شد.

به هر صورت با وجود تمام اما و اگرها بررسی تخصصی لایحه بودجه 93 در مجلس 9بهمن92آغاز شد و بالاخره با تمام انتقادات و حواشی های که وجود داشت و با چکش کاری های نمایندگان بر روی بودجه پیشنهادی چند روز پیش در بیست و چهارمین جلسه بهارستانی‌ها، بررسی بودجه در مجلس به پایان رسید و برای تائید نهایی به شورای نگهبان ارسال شد.

اما نگته جالب این است که درآخرین جلسه بررسی بودجه جلیل جعفر نماینده خلخال در مجلس شورای اسلامی نیز در اعتراض به تدوین بودجه 93 و عملکرد کمیسیون تلفیق استعفا داد.

جلیل جعفری ضمن انتقاد شدید از نحوه بررسی لایحه بودجه 93 در صحن علنی و عملکرد ناعادلانه کمیسیون تلفیق گفت: در اعتراض به نحوه تنظیم بودجه و بی‌عدالتی‌هایی که به شهرستان‌ها روا اعمال شده استعفانامه خود را تهیه و تقدیم رئیس مجلس کردم.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
0
0
قرار نيست هر قانوني را دولت آورد، مجلس تصويب كند. ظاهرا اشكالات زيادي به بودجه وارد است كه مجلس هم بدون رفع آنها و صرفا براي خوشايند دولت همانطوري كيلويي تصويب نموده است. مثلا مسئله واگذاري 15% فروش نفت به شركت نفت، شفاف نبودن هزينه‌هاي وازت نفت، پايين‌بودن بودجه عمراني، افزايش خوراك پتروشيمي‌ها و وضع 13% بهره مالكانه به معادن كشور از آن موارد هستند كه مجلس كا ركارشناسي بر روي آنها انجام نداده !!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار