کد خبر: 633253
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲
اظهارات اخیر مقامات آمریکایی ثابت کرد:
این روزها که مقامات سیاسی آمریکایی ظرف مدت کوتاهی و آنهم پس از امضای توافقنامه بین ایران و ۱+۵ بالغ بر ۸ بار ایران را به حمله نظامی تهدید کرده اند، چه حجتی برای سینه چاکان برقراری رابطه با آمریکا باقی می ماند تا به ذات غیرقابل اعتماد بودن آنها پی ببرند.
گروه سیاسی - چند روز قبل بود که «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی در جلسه استماع خود در کمیسیون امور خارجی مجلس سنای آمریکا اظهاراتی متناقض با اظهارات مقامات ایرانی در رابطه با توافقنامه ژنو مطرح کرد. اظهاراتی که علاوه اهانت آمیز بودن و لحن غیرمودبانه ای که داشت بار دیگر این سوال را در اذهان مطرح کرد که براستی در مذاکرات ژنو بر سر چه چیزی معامله کرده ایم؟ چه داده ایم و چه گرفته ایم؟!

به گزارش افکارنیوز ، هرچند نمایندگان ایران در تیم مذاکره کننده هسته ای صراحتا دم از به رسمیت شناخته شدن حق غنی سازی جمهوری اسلامی ایران در این توافقنامه می زنند اما شرمن معتقد است: «این توافقنامه برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کرده و در برخی حوزه‌های کلیدی به عقب می‌راند.» تناقضاتی که از روز اول امضای توافقنامه وجود داشت و تا به امروز نیز ادامه پیدا کرده است.

اما نکته حائز اهمیت در این بین، بحث «غیرقابل اعتماد بودن» غربی هاست که مقام معظم رهبری نیز درحالیکه مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۵ در جریان بود، بارها و بارها صراحتا به این موضوع اشاره کرده بودند و اکنون که چند ماه از امضای توافقنامه ژنو می گذرد غربی ها اصرار دارند که بار دیگر «غیرقابل اعتماد بودن» خود را به ملت و مسئولان ایران اثبات نمایند اما متاسفانه برخی ذوق زدگان برقراری رابطه با آمریکا سر خود را در برف های زمستانی فرو کرده اند و نمی خواهند باور کنند که گره کور مشکلات امروز کشور با برقراری رابطه با آمریکا باز نخواهد شد.

البته پیش از این نیز، ذوق زدگان رابطه با آمریکا که مدام بر طبل «ما نمی توانیم» می کوبند در جریان نصب تابلوهای «صداقت آمریکایی» چنان برآشفته شده بودند که گویی به اعتقادات دینی شان اهانت شده است. تابلوهایی که در اوایل آبان ماه در سطح شهر تهران و برخی شهرهای دیگر من جمله مشهد و اهواز نصب گردید و صراحتا تایید می کرد که آمریکا و متحدانش در منطقه غیرقابل اعتماد هستند، خیلی زود فریاد «وا اسفای» سیاستمداران به ظاهر روشنفکر را بلند کرد و عاشقان سینه چاک آمریکا همسو با رهبرانشان در رسانه های بیگانه از نصب این تابلوها در سطح شهر رنجیده خاطر و خواهان جمع آوری آنها شدند.

هرچند بواسطه فشارهای سیاسی سرانجام تابلوهای «صداقت آمریکایی» خیلی زود از سطح شهرها جمع آوری شد تا خدای ناکرده! خللی در روند مذاکرات ایران و ۱+۵ بوجود نیاید اما امروز و پس از گذشت حدود ۴ ماه تاریخ ثابت کرد که حق با تابلوهای «صداقت آمریکایی» بود.



این روزها که مقامات سیاسی آمریکایی ظرف مدت کوتاهی و آنهم پس از امضای توافقنامه بین ایران و ۱+۵ بالغ بر ۸ بار ایران را به حمله نظامی تهدید کرده اند، چه حجتی برای سینه چاکان برقراری رابطه با آمریکا باقی می ماند تا به ذات غیرقابل اعتماد بودن آنها پی ببرند.

افرادی که حلل المسایل امروز ایران را رابطه با آمریکا می دانند در حالیکه فقط کافی است سر خود را برف خارج کنند و ببینند حال و روز همه کشورهایی که در رابطه با آمریکا هستند!

البته تاریخ سی و چند ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که ملت ایران عزت و شرافت شان را با هیچ دستاوردی معامله نخواهند کرد و این بار نیز ثابت شد که با شیطان بر سر یک میز نشستن هیچ نتیجه ای در بر نخواهد داشت جز درازتر شدن زبان شیطان و شیطان صفتان.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
سعید
|
UNITED KINGDOM
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
0
0
قابل توجه منورالفکرهایی مثل ز...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار