کد خبر: 633041
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
همزمان با برگزاری هم‌اندیشی و روزه تبیین نظام جدید قراردادهای نفتی ایران، کتاب «شطرنج اندیشه‌ها در قراردادهای نفتی» به علاقه‌مندان و متخصصان در اين حوزه معرفی می‌شود.
به گزارش جوان‌آنلاين، در اين كتاب انواع قراردادهاي نفتي، قوانين نفتي كشورهاي صاحب منابع، تنوع انواع قراردادها در مناطق مختلف جهان، بررسي قراردادهاي نفتي در ايران پيش و پس از پيروزي انقلاب اسلامي، با صاحبان آرا و تجربه در حوزه‌هاي مختلف حقوقي، قراردادي، اقتصادي، اجرايي، فني گفت‌وگو شده است و در پایان با دو مقاله و مؤخره به پایان می‌رسد.
 

آقایان علي‌اکبر ترکان، محمد آقایی‌تبریزی، سيدنصرالله ابراهیمی، فریدون برکشلی، سیدعلی بهشتیان، حیدر بهمنی، حمید بورد، رکن‌الدین جوادی، سیدغلامحسین حسن‌تاش، سیدمهدی حسینی، مسعود درخشان، ابراهیم رزاقی، محمدپاشا رمضان‌پور، سیدمصطفی زین‌الدین، مصطفی سالاری، حسن سبحانی، حسن شکرالله‌زاده، علی شمس‌اردکانی، حسین شیخ‌الاسلام، محمدجواد عاصمی‌پور، علی کاردر، علی زین‌العابدین ماروسی، غلامرضا منوچهری، فرشاد مؤمنی، محمدهادی نژادحسینیان، حسین نورالدین‌موسی، علی‌اکبر وحیدی‌آل‌آقا و خانم شهلا خالقی در این کتاب ضمن ابراز دیدگاه‌های خود در حوزه قراردادهاي نفتي در بخش بالادستي، پیشنهادهايي را برای جذاب کردن قراردادهای نفتی ایران بیان کرده‌اند.
 

در اين گفت‌وگوهاي به تفصيل و به‌صورت تحليلي، قراردادهاي پيشين و كنوني شركت ملي نفت ايران و نحوه استفاده از قراردادهاي مشاركت در توليد، آسيب‌شناسي شده و همچنين بكارگيري مدل‌هاي قراردادي بهبود يافته براي برطرف كردن نيازهاي صنعت نفت ايران، ارزيابي شده است.
همچنین مصاحبه‌شوندگان، با بیان برخی از وقایع تاریخی قراردادهای نفتی، پشت پرده و تبعات برخی قراردادها را برای نخستین بار عیان می‌کنند که چگونگی  حضور شرکت ملي نفت چين (CNPCI) در طرح توسعه میدان نفتي آزادگان، دور زدن تحریم‌ها از سوی شرکت‌های گاز پروم و پتروناس، کم‌کاری توتال در توسعه میدان سیری، پیشنهاد شرکت فرانسوي شلمبرژر به شرکت ملی حفاری، حواشی توسعه میدان سروش و نوروز و دارخوین، ماجرای حضور شركت مرسک در لایه نفتی پارس جنوبی، اختلاف نظر امور بین‌الملل شرکت نفت با امور حقوقی و ... از جمله ماجراهاي در وراي قراردادهاي نفتي است كه در اين كتاب شرح آن آمده است.
 

کتاب «شطرنج اندیشه‌ها در قراردادهای نفتی» را می‌توان جامع‌ترین کتاب منتشر شده در حوزه قراردادها خواند که نظرهاي صریح کارشناسان را اخذ و اين آرا را با نگاهی آزاد منتشر کرده است. اين كتاب در ٤8٨ صفحه به قلم «اميرحسين هاشمي‌جاويد» و «وحيد حاجي‌پور» و با موضوع جستاري درباره قراردادهاي مشاركت در توليد و بيع متقابل منتشر شده است.
 

علاقه‌مندان به خرید کتاب «شطرنج اندیشه‌ها در قراردادهای نفتی» می‌توانند با ارسال ایمیلي به نشاني «GPCSBOOK@GMAIL.COM» و تماس با شماره تلفن همراه «09121390105»، اين كتاب را تهيه كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار