کد خبر: 633039
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵
آيا براستی مسئولان استان نمی توانستند این مراسم را به شکلی اقتصادی تر برگزار کنند و از سرریز مبلغ باقی مانده قسمتی را به رفع مایحتاج مردم شهرهای جنوبی اختصاص دهند؟

به گزارش جوان‌آنلاین، در روزهایی که کم و بیش اقدامات اولیه رفاهی به اکثر نقاط کشور تزریق شده و بحمدالله مردم ایران از یک رفاه نسبی برخوردار هستند، اما متاسفانه مردم شهرهای جنوبی چون اهواز، آبادان و خرمشهر همچنان از بسیاری امکانات اولیه محروم هستند و درصد زیادی از جمعیت استان های جنوبی در فقر بسر می برند.
 

خبر فقر از شهرهای جنوبی و مشقات مردم استان های جنوبی کشور درحالی به گوش می رسد که گویا قرار است 500 نفر از قاریان قرآن و گروه های تواشیح برای برپایی مسابقات فرهنگی به دعوت امام جمعه آبادان به مرز شلمچه رفته و در این برنامه های فرهنگی شرکت کنند.
 

در اینکه برگزاری چنین مسابقات فرهنگی و ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) یکی از وظایف دفاتر امام جمعه هر شهر است و اینکه تمام ارگان ها نیز بايد با این دفتر جهت هرچه بهتر برگزار شدن چنین همایش ها و مراسم هایی همکاری نمایند شکی نیست اما سوالی که ذهن مردم شهرهای جنوبی را به خود مشغول کرده، این است که وقتی مردم این شهرها با مشکلات عدیده مالی و اقتصادی مواجه هستند و در شرايط سخت مالي به سر می برند و نيز از امکانات اولیه رفاهی محروم هستند، هزینه ای بالغ بر 500 میلیون تومان برای این افراد چه معنایی دارد؟ آیا حتما لازم بود که تدارک برای این افراد در بهترین هتل شهر و در شرایط عالی دیده شود؟
 

شاید این روزها مردم شهرهای خرمشهر، اهواز، آبادان و ... به یاد ضرب المثل معروف «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است» بی‌افتند و با خود بیاندیشند در شرایطی که فرزندانشان برای معمولی ترین مواد غذایی چشم انتظار کمک های مسئولین استان هستند، اما یک میهمانی به وسعت 500 نفر و با هزینه ای بالغ بر 500 میلیون تومان در نزدیکی شهرشان به راه افتاده چه معنا و مفهمومي مي تواند داشته باشد.
 

میهمانی که شاید چند روز میزبان 500 نفر باشد و رسم میمهمان نوازی را به خوبی ادا کند اما همین مبلغ می تواند چندین برابر تعداد این افراد را شاد و خوشحال کند.
 

نکته قابل توجه این که از گوشه و کنار خبر می رسد که از دفتر امام جمعه آبادان با ارگان های دولتی و غیردولتی مکاتبه شده تا برای تامین این هزینه همه دستگاه های دولتی وارد عمل شوند. دستگا هایی که در خدمت رسانی به مردم عاجز مانده اند باید برای پذیرایی از میهمانان تازه وارد آماده شوند.
 

نگارنده بار دیگر تاکید می کند که این یادداشت به معنای مخالفت با برگزاری مسابقات فرهنگی، قرآنی و تواشیح نیست اما براستی مسئولان استان نمی توانستند این مراسم را به شکلی اقتصادی تر برگزار کنند و از سرریز مبلغ باقی مانده قسمتی را به رفع مایحتاج مردم شهرهای جنوبی اختصاص دهند؟
 

امید است همه ما در روز قیامت برای پاسخ به درگاه خداوند متعال آمده باشیم. هم نگارنده منتقد و هم مسئولین اجرایی که برای برگزاری یک مراسم فرهنگی چشم هایشان را بر شکم های گرسنه مردم شهرشان بسته اند.

 

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
0
5
با سلام بله حقيقتي است برخي مردم در تامين مخارج زندگي مانده اند و از دهم برج به بعد دغدغه ايام پيش رو را دارند ولي......... تا گرسنه نمانده باشي خبر از حال گرسنه گان نخواهي داشت و سواره از پياده خبر ندارد. و اما خداوند در روز رستاخيز داوري خواهد كرد و اين قبيل افراط كاري ها كه كم هم نيستندبي جواب نخواهد ماند.
پاسخ ها
علی7844
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
مدیر محترم جوان آن لاین
لطفا سریعا نسبت به اصلاح متن خود اقدام کنید
با تشکر از ظرافت و دقت شما به امام جمعه محترم لازم است عرض کنم
ضرب المثل (چراغی که به خانه رواست ..... )کاملا غلط بوده و مخالف منش اسلامی می باشد
این نکته را آقای قرائتی نیز متذکر شده اند که برخی ضرب المثل ها در فرهنگ ما ایرانی ها به غلط وارد شده اند.

مصادیق زیادی داریم لکن بارزترین مصداق چندین بار بخشیدن غذای خانه توسط امام علی(ع) به مسکین و یتیم و اسیر می باشد آنهم در شرایطی که اهل خانه روزه دارند و چیزی برای تناول ندارند
و قس علی هذا
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
0
6
اقای نگارند 90درصد نیت از این گونه امور برای بیلان کار است وانگهی در خوزستان این هزینه د مقابل سایر هزینه هایی که بعضی از ادارات وشرکت ها می کنن ناچیز است. حالا خوبه این کار فرهنگی وقرانی است . بعضی از نمایشگاههای نفت وحفاری و...که بصورت تکراری و برگزار میشود وسودی هم برای مردم ندارد چی اونجا باید اعتراض کرد
سعید
|
SWEDEN
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
0
1
البته جای تاسف داره که این هزینه هایی که از بیت المال صرف این کارهای بیهوده میشه.
«چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است» مثل ضرب المثل خواهی نشوی رسوا......درست نیست
jafar
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
4
1
بس شما ميفرماييد چون شكممان خالي است بس نماز چه حايي دارد مومن خدا هر سخن جايي وهر نقطه مكاني دارد با اين حساب چون گرسنه ايم بقيه چيزها رو بي خيالش
عبد الله منتقد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
0
3
بر اثر اين اسراف كاري هاست كه اين گونه برنامه ها اثر معكوس دارد . براي اينكه يكي از گناهان كبيره كه قرآن كريم شديدا نهي شده اسراف است . خوب اين هم نوعي اسراف است . حالا چه اصراري دارند در سطح 500 نفر برنامه را اجرا نمايند ؟!
حسینن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
0
2
سلام علیکم : بنظر من اینگونه مراسم که ظاهرا به بهانه و عنوان تبلیغ قرآن و دین انجام میشود اگر چه ممکن است برای آن 500 نفر مدعو رضایت بخش و موجب تقویت دینداری و دین مداری آنها شود (البته جای شک هم وجود دارد)ولی به احتمال قریب بیقین موجب ناراحتی ودلسردی بیش از 5000خانواده ی همان استان و حتی چند صدهزار خانواده ی نیازمند و عیر نیازمند در سراسر کشور خواهد شد.از جمله خودم که در خراسان رضوی هستم...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
0
1
جوان جان
سال هاست که ... از این خرج ها به اشکال و صور مختلف میشه
این هم یکی از انواع تضییع حقوق مردم است.
عقل که نباشه...
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
0
0
...البته خيلي ها منافعشان در برگزاري مراسم هاست و بالطبع مدافع ولخرجيند.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
0
0
خوزستان...
نابودی تالاب ها
الودگی بیش از حد هوا
بیکاری و ...
و..............................
...بخش اعظم ثروت ایران از همین استان است
...
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
0
0
حقيقتي ست تلخ.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار