کد خبر: 632702
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
لاریجانی در گفتگو با آفتاب ری:
رییس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه مسئول قتل‌ها و جنایات صورت گرفته در منطقه و دیگر کشورها را آمریکا و متعهدان آن‌ها معرفی کرد و گفت: حقوق بشری که آمریکا و متعهدان آن‌ها از آن دم می‌زند به درد خود آن‌ها می‌خورد و برای ما هیچ‌گونه ارزشی ندارد.

محمد جواد لاریجانی، رییس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی آفتاب ری؛ در خصوص پیشرفت‌های ایران بیش از 3 دهه اظهار داشت: بیش از 3 دهه دشمنی آمریکا و غرب، سوغاتی است برای مردم ایران، اما آنچه که مهم است پیشرفت‌های ایران از جمله: پیشرفته‌ترین، مؤثرترین کشور در خاورمیانه، ستاره پیشرفت قانون مدنی و دیپلماسی در منطقه خاورمیانه است.

وی ادامه داد: طبیعتاً غرب و آمریکا تحمل چنین نفوذ و پیشرفتی را ندارد و با همه امکانات خود خواستار جلوگیری از پیشرفت ایران در تمام جهات علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستند.

رییس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با بیان این که آمریکا خواستار دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران است، اما تا کنون موفق نشده اظهار داشت: ما برای پیشرفت کشور ایران تدبیر و نسخه‌های داخلی خودمان را داریم و به هیچ عنوان از غرب و آمریکا الگو برداری نخواهیم کرد، چرا که مقامات ایرانی منافع ملی و مردم ایران را پیشروری خود قرار می‌دهد.

لاریجانی آینده ایران را تا 10 سال دیگر خوب پیش‌بینی کرد و عنوان داشت: غربی‌ها و امریکا از آینده‌ی پر نفوذ و قدرتمند ایران گریزان و هراسان هستند.

وی اشاره‌ای به ماهواره امید و دیگر ماهواره‌های ساخت ایران کرد و در این خصوص گفت: الان با توجه به تحریم‌ها علیه ملت ایران به نقطه‌ای قدرتمند مبدل شده است و اگر تحریم‌ها نبود ایران به نقطه اعلاء دست پیدا نمی‌کرد، اما به هر حال ایران به سمت پیشرفت در حال حرکت است.

رییس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه حقوق بشر امریکایی را یک شعار برای مردم جهان دانست و تصریح کرد: حقوق بشر برای مقامات امریکایی تبدیل به شعار و منافع شخصی آنان شده است، اما ما تمام نقشه‌های دشمن را بر ملا خواهیم کرد.

لاریجانی اهداف غرب و امریکا را خلاف حقوق بشر برشمرد و افزود: به عنوان مثال بحث دموکراسی که در ایران اجراء می‌شود بزرگترین دموکراسی منطقه محسوب می‌شود، طرف دیگر قضیه، دوستان امریکایی در منطقه هیچ‌گونه انتخاباتی را نداشته و بلکه به زور و کودتا قدرت را به دست گرفته‌اند.

وی در خصوص تروریسم منطقه عنوان داشت: بزرگ‌ترین حامیان تروریست منطقه در حال حاضر کشورهای غربی و امریکایی هستند که در بیشتر کشورهای دنیا دست به قتل و خشونت می‌زند.

رییس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه مسئول قتل‌ها و جنایات صورت گرفته در منطقه و دیگر کشورها را امریکا و متعهدان آن‌ها معرفی کرد و گفت: حقوق بشری که امریکا و متعهدان آن‌ها از آن دم می‌زند به درد خود آن‌ها می‌خورد و برای ما هیچ‌گونه ارزشی ندارد.

لاریجانی در ادامه در خصوص احمد شهید، گزارشکر ستاد حقوق بشر اظهار داشت: امریکا و غرب گزارشگری را برای بررسی اوضاع و احوال ایران منصوب کردند، نکته قابل توجه این است که خود این گزارشکر عروسک و بازیچه کشور امریکا و غرب است نه بازگو کننده واقعیات در ایران.

وی شخص احمد شهید را برای ایران یک جنگ رسانه‌ای توصیف کرد و گفت: گزارش‌های ارائه شده از سوی وی فاقد سند و ارزش، برای واقعیت بینان جهان است، مهم‌ترین مطلب این است که گزارش‌های احمد شهید دارای کمترین متولوژی می‌باشد.

رییس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در خصوص اوضاع و احوال حقوق بشر در کشور امریکا عنوان داشت: در داخل کشور امریکا کمترین اجراء حقوق بشر به چشم می‌خورد از جمله اسلام هراسی، نادیده گرفتن حقوق دیگران و خشونت‌های بسیار وحشت ناک در داخل خاک امریکا و کشورهای همپیمان امریکا.

لاریجانی مقامات امریکایی و غربی را پرچمدار خشونت و ضد حقوق بشری در جهان توصیف و تاکید کرد: حقوق بشر برای امریکا یک ادعای جهان شمولی است، جهان شمولی یکی از دستاوردهای مهم امریکا و غرب محسوب می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: جهان شمولی یعنی این که خون مردمان امریکا و غرب بسیار قرمز است اما در مقابل خود مردمان کشورهای ایران، سوریه، عراق، فلسطین و دیگر کشورها قرمز نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار