کد خبر: 632439
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
فلاحت پيشه در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»:
يك كارشناس مسائل بين الملل معتقد است، هرگونه برخورد با ايران ممكن است نتايج جبران ناپذيري را براي امريكايي ها به دنبال داشته باشد بنابراين امريكايي ها تنها مجبور به تغيير مواضع‌شان شده اند نه تغيير فكر.
جوان‌آنلاين: حشمت الله فلاحت پيشه در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به اينكه ديپلماسي عمومي و ديپلماسي رسمي امريكا در قبال ايران سنخيتي با هم ندارد، اظهارداشت: امريكايي ها در زمينه ديپلماسي عمومي بيشتر سعي مي كنند مواضع شان را سفت و سخت عليه ايران مطرح و اتهامات و تهديداتي را عنوان كنند ولي در ديپلماسي رسمي آنها مجبور هستند يا مجبور شده اند كه واقعيتي به نام ايران را به رسميت بشناسند.
 

به گفته وي،  براي اولين بار در چند ماه گذشته مي بينيم كه امريكايي ها گام هايي را به عقب بر مي دارند يعني نمي توانند تصاعدي تحريم ها و تهديدات را عليه ايران دنبال كنند و بيشتر بايد در غالب تهديد مانند گذشته عمل مي كنند.
 

اين كارشناس مسائل بين الملل اضافه كرد: آقاي جان كري هم در داخل امريكا با طيفي از محافظه كاران مواجه است و هم در منطقه با برخي از لابي هاي مخالف سياست نزديكي و تنش زدايي با ايران رو به روست بنابراين ديپلمات هاي ايراني بايد بدانند كه واقعيت سياست امريكا مبتني بر قدرت است يعني اگر آنها قدرتي داشته باشند در زمينه جنگ با ايران تعلل نمي كنند چون ايران خودش را به عنوان يك قدرت در منطقه تحميل كرده است.
 

فلاحت پيشه با اشاره به اينكه هدف طرف غربی از این تحریم‌ها این بود که به سنا و کنگره آمریکا نشان دهد کماکان سیاست تحریم را در دستور کار دارد، تصريح كرد: اما این امر نتیجه بسیار منفی نزد ایرانیان شکل داد و باعث شد طرف ایرانی در کل موضوع دچار تردید شود.
 

وي افزود: بي شك با اعمال تحریم‌های جدید شاخص‌هایی جدی در حال شکل‌گیری است که می‌تواند اصل توافق را دچار مشکل کند که این امر باید مورد توجه دو طرف قرار گیرد.
 

اين استاد دانشگاه عنوان كرد: هرگونه برخورد با ايران ممكن است نتايج جبران ناپذيري را براي امريكايي ها به دنبال داشته باشد لذا امريكايي ها در واقع مجبور به تغيير مواضع شان شده اند نه تغيير فكر. 
 

فلاحت پيشه ادامه داد: آنچه در امريكا مي بينيد تغيير فكر در قبال ايران نيست بلكه تاثير مواضع انها متاثر از قدرت است به هر حال امريكا مهد عملگرايي در دنياي سياست در دنياي امروز است و عملگرايانه دارد اين موضوع را مي بيند ما هم بايد عملگرايانه عمل كنيم نه اينكه تغيير در رفتار داشته باشيم.
 

وي با بيان اينكه اگر ما هم از اين تعديل در سياست امريكا استقبال نكنيم حتما اشتباه كرده ايم چرا كه اگر در سياست عملگرايانه در رفتار دشمن تعديلي شكل گرفت بايد آن را به فرصتي براي پيشبرد منافع و اهداف تبديل كرد.

 

 

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
0
0
حدود د ه سال است" کشمکش امریکا
با ایران در برنامه هسته ای"ومشکلاتی که درمنطقه اسیا"به وجودامده است"
اوباما می خواهدنام خودرا درتاریخ امریکا
ثبت کند"به رئیس جمهوری است "که
توانسته است "ارتباط با ایران پس از
سی وچها رسال برقرار کرده"مشکل
هسته ای "را بی جنگ "با مذاکره حل
کرده است "می خواهدمشکل اسرائیل
وفلسطین راحل کرده "مسائل عراق"
سوریه"افغانستان وغیره راحل کند"
البته به روش خوش به پیروزی به رسد.

از
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
0
0
ما بايد منافع ملي را ببينيم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار