کد خبر: 632312
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
يك عضو اصلاح طلب شوراي شهر در خصوص فعالیت موسسات مردم نهاد گفت: موسسات مردم نهاد دولت را جدا از خود نمی دانند زیرا دولت به عنوان یک دولت برخاسته از مردم و انقلابي می تواند در کنار موسسات مردم نهاد نقش خوب حمایتی خود را ایفا کند.

محسن سرخو در گفت‌وگو با «افكارنيوز» با اشاره به خدمات فرهنگی و اجتماعی این نهادهای مردمی افزود: در زمینه فرهنگی موسسات خوبی در کشور وجود دارند که اگر حمایت بیشتری از آنها صورت بگیرد تاثیرگذاری بیشتری را هم خواهند داشت که موسسات خوب قرآنی از شاخص ترین این موسسات به شمار می روند که موفقیت‌های قابل توجهی را هم داشته‌اند.

قدم‌های مثبت سمن ها برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی

این عضو شورای شهر افزود: در زمینه اجتماعی هم موسسات مردم نهاد خوبی برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی به وجود آمده‌اند که توانسته‌اند نقش خوبی را در جامعه ایفا کنند و برخی ناهنجاری ها مانند اعتیاد به خوبی در این موسسات کنترل شده‌اند.

موسسات خیریه و تاثیر گذاری آنها در جامعه

سرخو ادامه داد: همچنين در عرصه محرومیت زدایی فعالیت موسسات مردم نهاد برای کمک به خانواده های بی سرپرست بسیار خوب و قابل تقدیر است که باید مورد حمایت دولت و دیگر ارگان‌ها قرار بگیرد.

وی حمایت بیشتر دولت از این موسسات را تنها خواسته اصلی آنها بر شمرد و خاطرنشان کرد: این موسسات به دنبال حمایت بیشتر از سوی دولت هستند تا بتوانند تاثیرگزاری بیشتری در جامعه داشته باشند و هر کدام در حوزه‌هایی که فعالیت می کنند بتوانند منشا تحولات خوب و ارزشمندی شوند.

دولت و موسسات مردم نهاد از یک نهاد نشات می گیرند

این عضو شورای شهر دولت در نظام جمهوری اسلامی را برخاسته از مردم و انقلاب دانست و تصریح کرد: موسسات مردم نهاد دولت را جدا از خود نمی دانند زیرا دولت به عنوان یک دولت برخاسته از مردم و انقلابي می تواند در کنار موسسات مردم نهاد نقش خوب حمایتی خود را ایفا کند.

سرخو انتظار از دولت تدبیر و امید را در خصوص حمایت از موسسات مردم نهاد را بالا دانست و افزود: دولت تدبیر و امید مانند دولت‌های قبلی با رای مردم در مسند کار قرار گرفته است و طرز تفکر و شعارهایی که برآن حاکم بوده است به سمت حمایت از این گونه موسسات و سپردن کار مردم به خودشان پیش رفته است.

مشکل نقص قوانین نداریم

این عضو شورای شهر در پایان در خصوص لزوم تدوین قوانینی برای حمایت از این موسسات هم گفت: خوشبختانه ما از نظر قوانین و مقررات در این زمینه محدودیتی نداریم و اگر نقش حمایتی لازم از این موسسات از سوی دولت بهتر ایفا شود شاهد رشد و شکوفایی این موسات مخصوصا در زمینه فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود.


 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار