کد خبر: 632168
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۹
مجری طرح توزیع سبد کالا اعلام کرد هیچ ارتباطی میان دریافت کردن یا نکردن سبد کالا و یارانه نقدی وجود ندارد.

واحد مرکزی خبر: مجری طرح توزیع سبد کالا اعلام کرد هیچ ارتباطی میان دریافت کردن یا نکردن سبد کالا و یارانه نقدی وجود ندارد.

 بهمن حاجعلی اعلام کرد: یارانه نقدی موضوعی مربوط به قانون هدفمند کردن یارانه هاست و هیچ ربطی به بحث سبد کالا ندارد.

وی افزود: در بخشنامه ای که برای سبد کالا در دولت تصویب شده است هم هیچ ارتباطی میان یارانه نقدی و سبد کالا وجود ندارد و در هیچ جلسه ای هم به آن اشاره نشده است.

حاجعلی ادامه داد: توزیع سبد کالا سابقه هم دارد و تابع شرایط خودش است.

مدیر اجرایی طرح سبد کالا گفت: مرحله اول توزیع سبد کالای رایگان از امروز (یکشنبه) سیزدهم بهمن در مراکز تعیین شده آغاز شد.

بهمن حاجعلی افزود: مشمولان این طرح 15 روز فرصت دارند سبدکالایی خود را دریافت کنند و باتوجه به اینکه این مدت قابل تمدید است ، می توانند در فرصت مناسب برای دریافت سبدکالایی خود اقدام کنند.

وی افزود : سرپرستان خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی ، سرپرستان خانوارهای زیرپوشش سازمان بهزیستی کشور ، سرپرستان خانوارهای مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی (با حقوق مستمری زیر پنج میلیون ریال) ، سرپرستان خانوارهای کارگران مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی (با حقوق زیر پنج میلیون ریال) ، سرپرستان خانوارهای کارکنان شاغل و بازنشسته نیروهای دولتی ، سرپرستان خانوارهای طلاب، خبرنگاران، دانشجویان متأهل مشمول طرح سبدکالایی هستند.

حاجعلی با اشاره به تعیین فروشگاههای خاص برای هریک از گروه های هدف طرح سبد کالایی گفت : فروشگاه‌های امکان (کارگران) ، اسکاد (کارکنان دولت) ، اتکا (نیروهای مسلح) ، رفاه (کمیته امداد ـ بهزیستی) ، سپه (عموم مردم) ، شهروند (عموم مردم) و اتحادیه فرهنگیان (فرهنگیان ـ عموم مردم) در نظر گرفته شده است.

وی ارائه کارت ملی و کارت بانکی سرپرست خانوار را هنگام تحویل سبد کالا ضروری دانست و افزود : یک انتخاب به دستگاه های پایانه فروش فروشگاههای منتخب عرضه سبدکالا اضافه شده و رمز کارت بانکی سرپرستان خانوار، کد ملی آنهاست و هیچ ارتباطی با حساب یارانه ای و موجودی کارت ها ندارد .

حاجعلی باتاکید بر اینکه سرپرستان خانوار پیش از مراجعه به فروشگاه های عرضه سبد کالا با ارسال پیامک به شماره 5000499 یا درگاه اینترنتی www.yaranehkala.ir از تخصیص سبدکالا مطمئن شوند ، گفت : اطلاعات سرپرستان خانوار نیروهای مسلح (شاغل و بازنشسته) از طریق حکمت کارت دریافت می شود و نیازی به ارسال پیامک و درگاه اینترنتی  برای دریافت سبد کالایی ندارند.

وی افزود : همه اقلام سبدکالایی به اندازه کافی تامین شده است و  موجودی کالا در مراکز عرضه از طریق سیستم هوشمند رصد و در صورت نیاز ، تامین کالا می شود.

تلفن گویای 124 بصورت شبانه روز پاسخگوی سئوالات و مشکلات احتمالی هموطنان در سراسر کشور خواهد بود.

وزارت صنعت ، معدن و تجارت هم در اطلاعیه شماره 2 راهکار جدید استعلام از تعلق گرفتن سبد کالا و ثبت درخواست افرادی را که مشمول دریافت سبد هستند اما پاسخ مثبت از سامانه دریافت نکرده اند ، اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: آن دسته از عزیزان که خود را جزء فهرست سرپرستان خانوارهای اعلام شده درطرح سبد کالا می دانند، با شماره گیری # 799* و ثبت کد ملی خود نیز می‌توانند از تخصیص سهمیه سبد کالا مطلع شوند.

افراد درصورتی که موفق به دریافت پاسخ مثبت نشده‌اند (در ادامه همین شماره‌گیری) درخواست پیگیری خود را به منظور بررسی بیشتر و اعلام نتیجه ثبت کنند.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
پژمان
|
NORWAY
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
0
0
نظرخاصی ندارم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار