کد خبر: 632112
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
ورود برای تمام آزادی خواهان آزاد است
بلند گوی کوچک قدیمی دارد که سالهاست موقع اذان از دل این موزه صدای اذان در سراسر کوچه می پیچد و همسایه ها را به اقامه نماز دعوت می کند.
به گزارش شهدای ایران، خیابان جمهوری اسلامی تقاطع استانبول جایی که اکثریت قریب به اتفاق تهرانی ها آنجا را با بورس سکه و دلار و بالا پایین شدن قیمت آن می شناسند و سفارت خانه ای که ما آن را قلب فتنه گری در تاریخ کشورمان به یادها سپرده ایم ،سفارت روباه پیر.

ولی آن حوالی بن بستی است که در انتهای آن، خانه ای کوچک ولی با صفا وجود دارد که صاحبش پیرمردی است با محبت و سپید مو با عینکی ته استکانی.

می گوید: سال 40 قهرمان بوکس تهران بوده و فیلم فارسی سازان آن دوران در پی اش بودند تا بلکه از او در فیلم هایشان استفاده کنند ولی جوابش به همه آنها کلمه ای بیش نبود؛ "نه"

26 سال از شهادت تنها پسرش می گذرد، هنوز روز شنبه ای را که در ساندویچ فروشی اش در خیابان ظهیرالاسلام دختری را برای پسر شهیدش امید خواستگاری کرد را فراموش نکرده است.

روز 3 شنبه که جلو آینه مشغول ست کردن پیراهن هایش با رنگ کت و شلوارش بود امید تماس می گیرد و از پدر می خواهد ساعت خواستگاری را کمی عقب بیاندازد چون حال مادر هم خدمتی اش خوب نبوده و مرخصی گرفته و یک شیفت هم باید به جای او نگهبانی بدهد.

رژیم بعث صدام هواپیماهایش را روانه تهران می کند تا ساختمان مجلس را بمباران کنند و یکی از این موشک ها به دانشگاه افسری و چند متری امید اصابت می کند و امید آن شب به جای وصلت زمینی به وصال آسمانی می رسد و پدر همچنان جلو آینه انتظار شاه دامادش را می کشد.


و امروز 26 سال است که خودش را وقف امید شهیدش کرده و خانه قدیمی با صفایش را به تنهایی و با هزینه شخصی تبدیل به موزه " دولت عشق" کرده و از در و دیوار این خانه ی با صفا بوی امید به مشام می رسد.

اکثر آثار این موزه کار دست است و حتی روی سقف خانه نیز حادثه عاشورا نقاشی شده است.

می گوید این خانه تاکنون 18 بار روی آنتن رفته از کشورهای مختلف از ایتالیا و ارمنستان تا آمریکا و مکزیک.

یک شب که تنها داخل منزل نشسته بود و به عکس های شهادت امید خیره بود صدای زنگ در سکوت خانه را در هم می شکند در را که باز می کند کمی آن طرف تر مردی ایستاده که ملتی آرزوی دیدنش را دارند... رهبر معظم انقلاب

سال ها از این موضوع می گذرد ولی هنوز که این خاطره را تعریف می کند اشک در چشمانش حلقه می زند انگار که این اتفاق همین چند دقیقه قبل رخ داده باشد.

موسسه روایت فتح فیلم 90 دقیقه ای از 26 سال فعالیت این پدردر راه ترویج فرهنگ شهادت ساخته تحت عنوان" پدر شهیدی که باور ندارد امیدش شهید شده" ید: همه مسئولین بنیاد در هر دوره ای برخورد مناسبی با من داشتند ولی حجت الاسلام رحیمیان که 25 سال نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید بودند نهایت همکاری را داشته و بیشترین کمک های معنوی را به این موزه داشته است.

 بنابه گفته این پدر شهید: در این موزه به روی تمام آزادی خواهان دنیا باز است و همه می توانند از آن دیدن کنند.

گزارش: امیرحسین ایزدخواه

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار