کد خبر: 632087
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
دانشگاه آزاد پاسخگو نیست
بسیاری در جامعه گمان می کنند که فرزندان شاهد و ایثارگر از خدمات ویژه ای برخوردارند و کمترین مشکلی در امور زندگی و مسایل اجتماعی خود ندارند

به گزارش شهدای ایران، مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران سال 90 از تحصیل رایگان فرزندان شهدا در دانشگاه ها خبر دادند و گفتند که هزینه های تحصیلی این افراد با استفاده از اعتبارات معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری تامین و این دسته از فرزندان شاهد می توانند به صورت رایگان در دانشگاه ها تحصیل کنند.

این وعده ها اما تنها برای دو سال معتبر بود و از ابتدای ترم جدید تحصیلی در دانشگاه ها،خبرهایی مبنی بر خودداری برخی دانشگاه از ثبت نام دانشجویان شاهد در مراکز دانشگاهی خبر می دهند و علت آن را پرداخت نشدن هزینه های تحصیلی فرزندان شهدا از سوی بنیاد شهید به دانشگاه ها عنوان می کنند.

یکی از دانشجویان شاهد در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری شهدای ایران، با تایید بروز این مشکل برای فرزندان شاهد گفت:هم اینک در دانشگاه آزاد تبریز از ثبت نام دانشجویان شاهد به دلیل پرداخت نشدن هزینه های تحصیلی آنان خودداری شده است که این موضوع درشان خانواده های شاهد نیست.

منوچهر محمود زاده افزود: در روزهای اخیر، فرزندان شاهدی که در قالب تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد تبریز پذیرفته شده اند با مراجعه به این دانشگاه، با جواب منفی آنان برای ثبت نام رو به رو شده و بعضا رفتارهای نادرست و دور از نزاکتی نیز با این دسته از فرزندان شاهد از سوی مدیران این واحد آموزشی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هم اینک تعدادی از فرزندان شاهد از استان های کردستان و زنجان نیز موفق به ثبت نام خود در دانشگاه نشده اند اظهار داشت: پس از قبولی در دانشگاه، با ارایه نامه ای از بنیاد شهید مبنی بر عضویت و انتساب به خانواده های شهدا، با همکاری مسئولان واحد ایثارگران دانشگاه آزاد تبریز، نامه ثبت نام رایگان ما به امور مالی دانشگاه ارسال شد ولی، با پیگیری صورت گرفته برای ثبت نام، مسئول این بخش با رفتاری بی ادبانه اعلام کرد که دیگر نامه های مربوط به بنیاد شهید را قبول نمی کند و افراد باید برای ثبت نام خود، هزینه های تحصیلی را بپردازند.

این فرزند شهید به پیگیری های صورت گرفته خود از مسئولان بنیاد شهید برای رفع مشکل اشاره کرد و افزود: مسئولان بنیاد نیز در این ارتباط به درخواست های صورت گرفته برای رفع مشکل توجه کافی نشان ندادند و و تنها با بیان اینکه برای رفع مشکل، نامه ای در روزهای آینده به تهران ارسال خواهند کرد ما را در این مسیر تنها گذاشته اند.

وی یادآورشد: دانشجویان شاهد دیگری در دانشگاه آزاد تبریز در حال تحصیل هستند و مشکلی برای ادامه تحصیل رایگان آنان در این دانشگاه نیست و تنها دانشجوبان ورودی جدید هستند که با این معضل رو به رو شده و باید هزینه های تحصیلی خود را بپردازند که می طلبد مسئولان در این زمینه همکاری لازم را با خانواده های شاهد داشته باشند.

محمود زاده با بیان اینکه تاکنون موفق به دیدار با رییس دانشگاه نشده ایم گفت: در جامعه همواره متهم به آن هستیم که از بهترین خدمات استفاده می کنیم ولی، به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد که در دانشگاه قبول شده ام به قدری رفتار زننده ای با من شده است که ازاینکه عضو خانواده شاهد هستم شرمنده شده ام.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی نیز به خبرنگار شهدای ایران می گوید: مسئولان دانشگاه در ترم جدید تحصیلی مقداری سخت گری خود را افزایش داده اند ولی، تلاش داریم با تامین اعتبار و رایزنی با مسئولان بنیاد شهید در تهران، مشکل این تعداد از دانشجویان شاهد را برطرف کنیم.

بهلول نعمتی افزود: بنیاد شهید بخشی از بدهی ترم پیش خود را به دانشگاه آزاد تبریز پرداخت کرده است و در ترم جدید نیز، با رایزنی صورت گرفته با ریاست دانشگاه مقرر شد، با مساعدت لازم نسبت به ثبت نام دانشجویان اقدام و مشکلی برای حضور آنان در کلاس وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه هم اینک مشکلات مالی دارد و به این دلیل سخت گیری های خود را افزایش داده است اظهار داشت: امید داریم با تعاملی که از گذشته با مسئولان دانشگاه داشته و همکاری صورت گرفته از سوی آنان، این تعداد دانشجو با مشکلی در تحصیل و ثبت نام خود رو به رو نشوند.

در این زمینه خبرنگار شهدای ایران تلاش کرد با یکی از مدیران دانشگاه آزاد تبریز گفت و گو کند که با این وجود، هیچ یک از مسئولان دانشگاه حاضر به پاسخگویی نبودند.

شهدای ایران آمادگی دارد نظر مسئولان دانشگاه را نیز در این زمینه بازتاب دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار