کد خبر: 632077
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
فياض در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»:
يك جامعه‌شناس و استاد علوم اجتماعي دانشگاه تهران در خصوص عملکرد سازمان های مردم نهاد گفت: سازمان های مردم نهاد نشان داده اند که می توانند بسیاری از اموری را که دولت در انجام آن دچار مشکل است را برعهده بگیرند و به خوبی هم وظیفه خود را در این خصوص انجام دهند.
جوان‌آنلاين: ابراهیم فیاض در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» حل معضلات زیست محیطی و مشکل اعتیاد را یکی از تجربه های موفق سازمان های مردم نهاد در مدت فعالیت خود در کشور دانست و خاطرنشان کرد: موسسات مردم نهاد از زمانی که در داخل کشور ما فعالیت های خود را به طور خوب و مثبت انجام داده اند در عرصه های مختلفی که دولت نتوانسته است تاثیر گذاری خود را نشان دهد مانند فعالیت های زیست محیطی و یا ترک اعتیاد، بسیار خوب عمل کرده اند که باید از این گونه حرکت ها حمایت شود.
 

وی واگذاری این امور را به مردم و این موسسات مهم ترین مطالبه از دولت يازدهم دانست و گفت: این موسسات از دولت می خواهند که فعالیت های این چنینی به آنها واگذار شود و از آنها در این خصوص حمایت شود تا بتوانند موثرتر از قبل در جامعه عمل کنند.
 

فیاض به تاثیرات فعالیت این موسسات در کوچکترشدن دولت اشاره کرد و افزود: اگر موسسات مردم نهاد بتوانند به خوبی فعالیت کنند چون با هزینه مردم اداره می شوند و دولت در دخل وخرج آنها تاثیر آنچنانی ندارد می توانند به مرور با صرفه جویی در هزینه های دولت در کوچکتر شدن دولت هم تاثر گذار باشند.
 

این کارشناس مسائل اجتماعی خوش بین نبودن مردم به NGOها را یکی از مشکلات مهم این موسسات دانست و تصریح کرد: در حال حاضر مردم رویکرد مثبتی نسبت به این موسسات ندارند و باید فرهنگ سازی مناسبی در این خصوص انجام شود تا آنها بهتر به فعالت خود ادامه دهند.
 

این جامعه‌شناس ادامه داد: فعالیت این موسسات گاها به شکلی است که مردم احساس می کنند که آنها با مقاصد سیاسی به وجود آمده اند و یا مشکل امنیتی دارند که این مسئله ناشی از مشکلات قانونی NGOاست که باید در مجلس مورد بازنگری قرار گیرد تا از آنها در این خصوص حمایت شود.
 

فیاض در پایان گفت: این دید از روی بی اعتمادی مردم به موسسات مردم نهاد باعث می شود که آنها موسسات دولتی را به این موسسات ترجیح دهند و فضا را به سمت دولت گرایی ببرند، بنابراین ارگان هایی مانند دولت ومجلس باید علاوه برفرهنگ سازی مناسب از این موسسات به خوبی حمایت کنند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار