کد خبر: 632054
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
سخنگوي كميسيون بهداشت مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»؛
محمد حسين قرباني گفت: اخيرا ليست تعداد اندكي از پزشكان زير ميزي بگير به صورت اختصار عنوان شد. البته اين گام اول بود و ما مصمم هستيم كه با اين پديده برخورد داشته باشيم و ضمن اينكه با نظارت جامع، دستگاه‌هاي زيربط را موظف به نظارت جامع و كامل كرده‌ايم.

جوان‌آنلاين: محمد حسين قرباني، سخنگوي كميسيون بهداشت مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» ضمن اشاره به خطاهاي پزشكي توسط پزشكان در برخي از بيمارستان‌ها گفت‌: در تمام جوامع همواره خطاهاي پزشكي بوده و هست اما خوشبختانه در كشور ما خطاي پزشكي نسبت به استانداردهاي بين‌المللي موضوع قابل قبولي است و اين به دليل نظارت مسئولان و سطح استاندارد علمي پزشكان ماست.

قرباني همچنين اظهار داشت: ممكن است خطاي پزشكي وجود داشته باشد، اما با توجه به اينكه قانون به صراحت اعلام كرد معاونت نظارت درمان و بهداشت دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور و سازمان نظام پزشكي و تعزيرات در كنار هم يك مجموعه نظارتي را تشكيل داده و نسبت به خطاهاي پزشكي در جامعه برخوردهاي جدي و قاطعي خواهند داشت.

وي ادامه داد: هر كسي در هر جايگاهي و با هر شرايطي اگر مراجعه كند و اگر نسبت به خطاهاي پزشكي گله‌مندي كند مجموعه سازمان  نظام پزشكي بحث حقوقي و قضايي را دارد كه نسبت به اين شكايات رسيدگي مي‌كند و حكم‌هاي بسيار خوبي هم صادر مي‌كند. گاها ما شاهد بوده‌ايم كه اين حكم‌ها منجر به بسته شدن مطب‌ها و كلينيك‌ها و  حتي برخورد با پزشكاني كه مرتكب خطاي پزشكي، شده‌  و حتي ممنوع‌الطبابت شدند. 

سخنگوي كميسيون بهداشت مجلس همچنين با اشاره به پديده زير ميزي عنوان كرد: اين پديده شومي بود كه اخيرا هم در كشور ما رواج پيدا كرده و متاسفانه بسياري از مردم و بيماران ما را آزار ‌داد و براي افكار عمومي قابل قبول نبود. اين درست كه مشكلات معيشتي،‌عدم واقعي شدن تعرفه‌ها و پاي كار نبودن بيمه‌ها وجود دارد اما اين مسائل قابل قبول نيست.

قرباني با تاكيد بر اينكه  سلامت مردم در جايگاه پر اهميتي است، گفت: ما هم باور داريم تعداد اندكي از اين افراد هستند كه در حوزه بهداشت و درمان با حيثيت اجتماعي قشر عظيم پزشكي بازي مي‌‌كنند. ما در كميسيون بهداشت مجلس آقايان را مجاب كرديم و معاونت درمان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكي نيز با ما همراهي مي‌كنند تا با متخلفين اين قضيه برخورد جدي شود.

وي يادآورد شد: اخيرا ليست تعداد اندكي از پزشكان زير ميزي بگير به صورت اختصار عنوان شد. البته اين گام اول بود و ما مصمم هستيم كه با اين پديده برخورد داشته باشيم و  ضمن اينكه با نظارت جامع، دستگاه‌هاي زيربط را موظف به نظارت جامع و كامل كرده‌ايم.
 
 
نماينده مردم آستانه اشرفيه اذعان داشت: متاسفانه برخي از پزشكان به اين پديده شوم عادت كرده اما با نظارت دستگاه‌هاي مربوطه دامن جامعه پزشكي را مبرا و افكار عمومي نيز روشن مي‌شود. به هر حال اين گام اول بود و در گام دوم اينها را با شفافيت علني مي‌كنيم. در گام سوم شايد براي مدتي آنها را از طبابت در بخش‌هاي خصوصي و دولتي محروم كنيم و در گام نهايي اگر اين پديده ادامه داشته باشد پروند طبابت آنها را به صورت رسمي و قانوني ابطال كنيم. به هر حال قانون گذار دقت و تاكيد دارد و ما هم تاكيد داريم قانون اجرا شود و به اين ترتيب هم حيثيت پزشكان و جامعه پزشكي محفوظ خواهد ماند و هم مردم خدمات خوبي را دريافت خواهند كرد.

سخنگوي كميسيون بهداشت در پايان خاطرنشان كرد: ممكن است برخي اعلام كنند در اين زمينه و با اين برخوردها شاهد فرار مغزها باشيم اما بنده معتقدم بسياري از كساني كه دچار اين پديده زيرميزي هستند ممكن است هنر دست و دانش علمي بسياري داشته باشند اما من با قاطعيت اعلام مي‌كنم در هيچ جاي دنيا بهتر از ايران براي متخصصين و جامعه پزشكي محل درآمد بهتري نيست چون ماليات ويژه‌اي پرداخت نمي‌كنند. از سوي ديگر در حال حاضر در ايران عزيزان متخصص و متبحر كم نداريم و مي‌توانيم از وجود همه آنها كه اين پديده را قبيح مي‌دانند، استفاده كنيم.   

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
پدر نوزاد سه روزه فاطمه یاس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
0
0
بابا ما را گرفتین تو رو خدا پیغام مرا به آقای قربانی برسانید
بگین ما را گرفتین یا مردم را ؟
پزشک ها تا وقتی نظام پزشکی را دارین که غم ندارین.
***مورخه 92/7/7 یک پزشک احمال کار برا جلو گیری از زردی نوزاد سه روزه ام که زردیش 10/6 بود کپسول نفیدپین میدهد بعد از مرگ نوزاد هم برای اینکه ما متوجه نشویم به دنبال سناریویی بودند.
پزشک قانونی که علت فوت را داروی نفیدپین اعلام کرد، نظام پزشکی چقدر تلاش کرده که ما رضایت بدهیم و در نهایت برادران نظام پزشکی، پزشکی که جان یک انسان را گرفت و بعد به دنبال سناریویی بود تا والدین متوجه نشوند را توبیخ کتبی محکوم کرده
دیه اش هم که بیمه میده!!!!!!!!
بعضی از پزشکان با ظاهری انسان نما آبروی پزشکان محترم کشورمان را می برند
با عرض پوزش از پزشکان محترم کشور، این جماعتی که مسبب آبروریزی تان می شوند را مثل یک سیب گندیده بی اندازید دور
حالا شما میخواهید چه کار کنید پزشکی که زیر میزی میگیره را از کار برکنار کنی
بابا ولمون کن
پدر فاطمه یاس( نوزاد سه فوت شده روزه قائم شهری )
مهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
0
0
من برای عمل... پسرم نزد دکتر c...(متخصص اورولوژی ) که مطب آن در ساختمان پزشکان پشت بیمارستان ... است ، رفتیم . پس از معاینه گفتیم که ما بیمه تکمیلی دانا هم داریم . ایشان گفتند که من 800 هزار تومان علاوه بر پول بیمارستان خصوصی از شما میگیرم وسپس برای عمل جراحی به بیمارستان می آیم
شاهین
|
-
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
0
0
در تمام بیمارستانها بعد از استفاده از دفترچه بیمار بیمارستان مبلقی که خودش اعلام میکنه از مردم میگیره و حاضر نمیشه رسید پول دریافتی رو بدهند ودرصورت پرداخت نشدن مبلغ از ارائه خدمات خود داری میکنند البته این رسم از25سال پیش که من خودم به عینه در تمام بیمارستانها شاهد بوده ام ثابت میباشدحالا خوشحالم که مسئول شجاعی پیدا شده و حد اقل چندتایی از متخلفان رو در گیر کرده است خدا قوت تا حلا کجا بودین
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
0
0
سلام در بازی فوتبال دماغ نوجوانی دجار شکستگی سطحی میشود .با مراجعه به درمانگاه بیمارستان دولتی امام جعفر صادق (ع)میبد برای تعیین وقت معاینه پزشک گوش وحلق وبینی که در هفته فقط 2روز و دو یا سه ساعت ویزیت مینماید . نوبت بیش از یکماهه داده شد . و ناچار به مطب بعداز ظهر درمانگاه فرهنگیان میبد در ایام عید غدیرسال 91مراجعه شد. وبا دفتر چه فرهنگیان به غیر از ویزیت مبلغ 200هزار تومان برای معالجه که کمتراز 5دقیقه طول کشید گرفته شد به نظام پزشکی مراجعه دشد اقای دکتر ب... گفت مسئول گرفته شدن مقدار مبلغ نیستیم وفقط شکایت در مورد کوتاهی واشتباه معالحه پیگیری مینماییم وجای تامل است که درمانگاه هم توسط فرد خیر اقای رشیقی ساخته شده است. ودر همان روز هم اقای دکتر گوش وحلق بیش از 50بیمار ویزیت نموده است.همه مدارک هم برای اثبات موجود است . این است گوشه ای از خدمات پزشگان سوگند حورده درپایان تحصیل در شهر نزدیک به 100000نفری و اختصاص2پزشک گوش به این شهر وشهر مجاور. وانحصار . تشکر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار